Ospitalitate

  1. Articole

Hoteluri

  1. Articole

Restaurante

  1. Articole

Companii

  1. Articole

Decizia UE de a taxa aviaţia pentru poluare duce la scumpiri

Companiile aeriene anunţă scumpiri ale biletelor de avion în 2012, ca urmare de deciziei Comisiei Europene de a taxa industria aviatică pentru poluare. Începând cu 1 ianuarie 2012 toate companiile aeriene, europene sau nu, care operează în Uniunea Europeană, sunt obligate să îşi reducă emisiile de carbon, industria aviatică fiind taxată, începând cu 2012, pentru poluare, în cadrul unui sistem de plată intens criticat.
Lufthansa este prima companie aeriană care a anunţat că urmează să majoreze preţurile biletelor, refuzând să absoarbă costurile suplimentare generate de extinderea de la 1 ianuarie a pieţei UE de certificate pentru emisii de carbon către industria transporturilor aeriene.

zbor

Grupul german, al doilea mare operator de transporturi aeriene la nivel global după Emirates Dubai, estimează că va înregistra în acest an costuri suplimentare de 130 milioane euro în urma intrării pe piaţa permiselor pentru emisii de carbon. Lufthansa a devenit astfel primul mare operator care anunţă scumpiri în urma deciziei UE, însă creşterile de preţ vor fi operate treptat.
Potrivit legislaţiei UE, companiile de transporturi aeriene trebuie să cumpere din acest an certificate de emisii de carbon pentru zborurile care aterizează sau decolează în cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, plus Elveţia, Norvegia şi Islanda.
Statele Unite, China, India şi alte ţări au criticat decizia autorităţilor europene, acuzând UE că astfel de măsuri nu ar trebui luate unilateral, ci printr-un acord internaţional.
frontLufthansa este unul dintre cei mai afectaţi operatori de transport aerian de introducerea certificatelor, alături de British Airways, Air France-KLM, United Continental sau Singapore Airlines.
Industria transporturilor aeriene estimează că introducerea schemei UE va induce costuri suplimentare de un miliard de euro în acest an, care vor creşte la 2,8 miliarde euro pe an până în 2020.
Punctul culminant din punct de vedere al preţurilor ar trebui să fie martie 2013, când companiile vor trebui să prezinte certificatele corespunzătoare emisiilor poluante din acest an.
Comisia Europeană este mulţumită de integrarea sectorului aerian în sistemul de schimb de cote cu o reducere a emisiilor cu 3% pentru 2012. Această decizie va permite sectorului aviaţiei să contribuie într-o măsură echitabilă la realizarea obiectivelor Europei în domeniul schimbărilor climatice, aşa cum o fac deja numeroase alte sectoare.


Cele mai citite articole

Prev Next

Editoriale