Ospitalitate

  1. Articole

Hoteluri

  1. Articole

Restaurante

  1. Articole

Food&Beverage

Companii

  1. Articole

FPTR: Revelionul 2011-2012 a adus scăderi în turism faţă de alţi ani

Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc a anunţat astăzi că numărul românilor care au ales să petreacă Revelionul 2011-2012 în străinătate, cât şi numărul românilor care au ales destinaţii turistice româneşti pentru acest Revelion, a scăzut semnificativ faţă de anii anteriori, precum şi cheltuielile efectuate de turiştii români cu ocazia Sărbătorilor de Iarnă.
Potrivit FPTR, numărul românilor care au contractat un pachet pentru petrecerea Revelionului în ţară a fost de 74.700, în scădere cu 5% faţă de anul trecut şi cu 25% faţă de anul 2009. Aproximativ 67 milioane de lei au cheltuit românii pentru achiziţionarea pachetelor de Revelion în ţară, în scădere cu 17% faţă de anul anterior.

tur3Ce destinaţii interne au preferat turiştii români de Revelion?
Datorită tarifelor mici s-a înregistrat o creştere a numărului românilor care au preferat să petreacă sărbătorile în staţiunile balneo climaterice. În acelaşi timp, deşi tarifele au scăzut faţă de anul trecut, a scăzut numărul celor care au petrecut Revelionul pe litoral, Delta Dunării, în zonele rurale şi chiar în staţiunile montane.
18.000 de români au cumpărat pachete pentru Revelion în zonele montane şi tot atâţia au ales să petreacă sărbătorile în zonele rurale, 20.000 de persoane au plătit pentru ofertele de Revelion ale hotelurilor din marile oraşe ale României, în timp ce pentru litoral au optat doar 500 de persoane, iar pentru Delta Dunării, 200.
tur2Pentru staţiunile balneo climaterice au optat un număr de 18.000 de persoane, în creştere cu aproximativ 30% faţă de anul anterior, când 14.000 de români au cumpărat un pachet de sărbători în zonele balneo.

Cele mai solicitate staţiuni din ţara noastră au fost ca de obicei cele de pe Valea Prahovei, unde gradul de valorificare a ajuns la 90%, însă şi în celelalte staţiuni montane, cererea a fost mare.
Oferta de locuri de cazare este în continuare mult depăşită de cerere, iar scăderea tarifelor faţă de anul trecut a făcut ca hotelurile şi pensiunile să fie pline de Anul Nou. Preferinţele românilor s-au îndreptat către hotelurile de categorie foarte bună, hoteluri renumite, sau spre oferte foarte ieftine.
În ceea ce priveşte tarifele percepute de hotelierii români pe perioada sărbătorilor, se constată o scădere a acestora de 6% pe litoral, 10% în zonele rurale, 6% în staţiunile balneo climaterice, 7% în Bucureşti şi marile oraşe ale ţării şi chiar 12% în staţiunile montane. Delta Dunării este singura destinaţie unde anul acesta s-a înregistrat o creştere a tarifelor de 3%, pe perioada sărbătorilor de iarnă.

Ce destinaţii externe au preferat turiştii români de Sărbători?
revvPe plan extern, în ciuda scăderii tarifelor pentru ofertele de Sărbători în Grecia, Turcia, Spania, Franţa, sau a menţinerii aceloraşi tarife ca în 2010 ( Austria, Bulgaria, Ungaria, Cehia, Croaţia, Elveţia, Brazilia, Mexic), numărul locurilor contractate de români pentru petrecerea Sărbătorilor de Iarnă în străinătate în acest an (6270 turişti) a scăzut cu aproximativ 33% faţă de anul 2010 şi cu peste 50% faţă de anul 2009.
De asemenea, românii au cheltuit mai puţini bani în străinătate pentru aceste sărbători, aproximativ 2,8 milioane euro, în scădere cu 33.3% faţă de anul anterior (4,2 milioane euro) şi mai puţin de jumătate faţă de anul 2008 (7 milioane euro).
Cele mai solicitate destinaţii externe au fost: Austria, Bulgaria, Grecia,Turcia, Franţa.
În ultima perioadă, preferinţele românilor de a contracta servicii turistice s-a modificat, tendinţa fiind de a folosi sistemele de rezervări online. Din acest motiv, numărul turiştilor individuali, care nu apelează la servicii de turism organizat prin agenţii, este în continuă creştere, însă numărul acestora nu poate să fie apreciat.
Cauzele principale ale scăderii circulaţiei turistice prilejuită de sărbătorile de iarnă din 2011-2012 au fost, potrivit FPTR:
-perioada scurtă de concediu din acest an (Craciunul şi Anul Nou au fost în week-end)
-scăderea puterii de cumpărare şi tarife încă mari faţă de câştigurile românilor
-dezvoltarea programelor artistice de revelion în pieţele publice ale oraşelor
-oferte variate şi avantajoase ale restaurantelor şi cluburilor pentru noaptea de Revelion.


banner aprilie

Editoriale