Concurența...

Concurența este bună. Ea reprezintă un stimulent pentru companii, încurajându-le să acționeze la potențial maxim pentru a produce bunuri și servicii de cea mai înaltă calitate. Din păcate mulți antreprenori din domeniul HoReCa cu care am discutat ne-au spus următorul lucru: “Ehe, pe vremea când mi-am început eu afacerea eram singurul pe această nișă, era ceva nou, nu aveam concurență”. Ei au rămas cu nostalgia acelor vremuri în care “nu aveau concurență” și nu au înțeles un lucru: să se adapteze. Concurența există oricum, să încercăm să-i vedem partea bună: ne scoate din starea de confort, ne face mai creativi, oferă satisfacție (atunci când închide concurentul ☺).

Trăim în era lui “Mai mult”. Mai multe produse, mai multe servicii, mai multe opțiuni, mai multe decizii de luat, mai multe oportunități (pentru cine le vede!), mai mult consum, mai multă competiție. “Mai mult” e deja o realitate.

Concurența este bună. Ea reprezintă un stimulent pentru companii, încurajându-le să acționeze la potențial maxim pentru a produce bunuri și servicii de cea mai înaltă calitate. Din păcate mulți antreprenori din domeniul HoReCa cu care am discutat ne-au spus următorul lucru: “Ehe, pe vremea când mi-am început eu afacerea eram singurul pe această nișă, era ceva nou, nu aveam concurență”. Ei au rămas cu nostalgia acelor vremuri în care “nu aveau concurență” și nu au înțeles un lucru: să se adapteze. Concurența există oricum, să încercăm să-i vedem partea bună: ne scoate din starea de confort, ne face mai creativi, oferă satisfacție (atunci când închide concurentul ☺).

poza_70Dar să vedem în primul rând ce înseamnă concurenţă: DEX-ul spune că reprezintă “o trăsătură esențială a economiei de piață, care reflectă rivalitatea, disputa dintre agenții economici de a produce și vinde bunuri și servicii similare sau substituibile în condițiile cele mai avantajoase pentru ei” sau “o întrecere, rivalitate într-un anumit domeniu de activitate”. A face concurență cuiva, potrivit DEX, înseamnă a căuta să întreci pe cineva, țintind spre același scop. 

Concurența... O simți și tu, cel care lucrezi în sectorul HoReCa. Concurența îți suflă în ceafă. Mai mult poate decât în orice alt sector de activitate. În fiecare zi se deschid în regiunea în care tu îți desfășori activitatea noi restaurante, noi unități de cazare, deci noi potențiali concurenți pentru tine. Nu lua asta ca pe ceva negativ. Învață cum să te diferențiezi de concurență, cum să te raportezi la ea, cum să o monitorizezi și, într-un final, cum să o depășești! Concurența e acolo doar ca să te facă pe tine mai bun. Mai performant. Iar în cele din urmă atât tu cât și clienții tăi veți avea de câștigat.  

P.S. Pentru a nu fi (prea) ipocriți revista Horeca nu mai are concurență. Adică “jucăm” singuri! Și ne place!...


Adauga comentariu


Security code
Refresh

Cele mai citite articole

Prev Next