Managerii din industria ospitalităţii sunt optimişti în privinţa economiei
Directorii executivi din industria ospitalității de la nivel mondial sunt mai optimiști decât colegii lor din alte industrii în legătură cu evoluția economiei, mulți dintre aceștia plănuind noi investiții în afacerile lor din Ospitalitate, conform ultimului Barometru de Încredere (Capital Confidence Barometer) dat publicității săptămâna trecută de Ernst&Young.
Studiul a fost condus împreună cu Economist Intelligence Unit și a relevat faptul că 80% dintre directorii atât din industria ospitalității cât și din sectorul imobiliar sunt optimiști în ceea ce privește economia.
Procentul este semnificativ mai mare decât cel al directorilor din celelalte industrii, intervievați în cadrul studiului, și marchează o îmbunătățire clară a gradului de optimism din industria ospitalității comparativ cu rezultatete înregistrate acum 6 luni, când procentul celor optimiști era de doar 57%.
Optimismul managerilor din Ospitalitate atrage investiții noi
Raportul care se bazează pe un sondaj realizat în rândul a 1000 de firme la nivel mondial, a relevant un interest reînnoit al managerilor din acest domeniu pentru noi investiții. „Nu în mod surprinzător, dat fiind sentimentul ridicat de optimism în rândul directorilor din sectoarele ospitalității și real estate, un procent semnificativ dintre aceștia se pregătesc pentru o perioadă prelungită de creștere și de noi tranzacții în aceste sectoare”, a declarat Ernst&Young. De fapt, 42% dintre aceștia au declarat că sunt ferm axați fie pe creșterea de capital fie pe investițiile de capital în sector.
Dacă în octombrie 2010 doar 20% dintre directorii intervievați estimau că vor face o tranzacție în următoarele 6 luni, datele arată că acest procent s-a dublat în aprilie 2011.
Îmbunătățirea cash-flow-ului, o prioritate
Păstrarea cash-flow-ului este un domeniu cheie, de interes pentru managerii din industrie, interes care este cel mai probabil determinat de intențiilor acestora de a urmări noi achiziții în următoarele 6 luni.
Companiile din industria ospitalității și din sectorul imobiliar se pregătesc în mod vizibil pentru următarea etapă de creștere, axându-se pe modalități prin care pot să stabilizeze cash-flow-ul și de asemenea să își păstreze capitalul, să reducă costurile, prin instituirea unor operații de eficientizare în compania lor.
Multe companii se îndreaptă spre fuziuni sau activități de achiziție, „deal-urile” din industria ospitalității estimându-se că se vor înmulți semnificativ în următoarele 12 luni.
Nici nivelul datoriilor nu pare să fie o problemă pentru majoritatea companiilor din aceste 2 sectoare. De asemenea, două treimi dintre cei intervievați au declarat că accesarea fondurilor nu este o problemă pentru ei. 42% dintre firmele care au planuri de creștere intenționează să plătească cash în comparație cu 32% care vor alege creditele bancare.