Hotelurile pot face profit din investiţiile în sustenabilitate

Hotelurile pot face profit din investiţiile în sustenabilitate
person Horeca
access_time_filled

Atenția pe care o acordă unitățile hoteliere mediului înconjurător a devenit în ultimii ani un factor decisiv pentru o mare categorie de turiști, atunci când își aleg unitatea de cazare. Potrivit unui studiu realizat pe 5000 de turiști, de către Expedia.com și MindClick SGM, consumatorii aplaudă eforturile hotelierilor în direcția sustenabilității, însă vor să înțeleagă mai bine impactul tangibil al acestor eforturi în experiența lor de oaspeți ai respectivelor hoteluri. Studiul a fost realizat la începutul lunii ianuarie 2012 și măsoară gradul de conștientizare al turiștilor, așteptările acestora de la hotelieri și impactul pe care îl au acțiunile hotelierilor în această direcție, asupra lor.

verde

În ultimii 10 ani, tot mai multe hoteluri au implementat și promovat programe de sustenabilitate, inclusiv operațiuni de eficientizare energetică, de conservare a apei și reciclare. Mai mult, tot mai multe hoteluri au fost proiectate din start ca unități ecologice. Gradul de conștientizare în rândul turiștilor chestionați în ceea ce privește acest aspect se situează undeva la 80%, ceea ce înseamnă că reprezentanții industriei hoteliere au reușit în acțiunea lor de a promova eforturilor lor în această direcție.
Promovarea acestor eforturi a transformat conceptul de „hotel sustainability” într-un factor decisiv pentru turiști în procesul de alegere pentru o unitate de cazare sau alta. Potrivit studiului amintit mai sus, calitatea aerului din interiorul unui hotel este o preocupare actuală a consumatorilor: 4 din 10 turiști au catalogat calitatea aerului din hotel ca fiind de o importanță ridicată în criteriile lor de selecție. Astfel hotelurile hotgreencare promovează o calitate sporită a aerului din unitate au obținut ratinguri mult mai favorabile în rândul a aproximativ două treimi dintre consumatorii intervievați.
Totuși, studiul a reliefat faptul că există un decalaj între modul în care industria hotelieră comunică eforturile sale de sustenabilitate și aspectele pe care consumatorii le consideră importante în legătură cu acest subiect. Pe de o parte accentul pus pe promovarea aspectelor operaționale din domeniul sustenabilității, a dus la un grad de conștientizare mai mare în rândul consumatorilor în ceea ce privește eficiența energetică, conservarea apei și reciclarea. În același timp însă, în ciuda faptului că oaspeții consideră calitatea aerului dintr-un hotel ca fiind extrem de importantă, doar o treime dintre respondenți au declarat că hotelurile au menționat acest aspect în ofertele lor.
Subliniind beneficiile directe pe care investițiile în sustenabilitate le aduc oaspeților, în special beneficiile legate de guest health&well-being, hotelurile au oportunitatea de a impulsiona cererea și deci, de a-și creștere veniturile„, a declarat JoAnna Abrams, CEO MindClick.  „Sustenabilitatea poate fi integrată în design, în construcția propriu-zisă, în procesul de mobilare și în modul de operare, oferind clienților o experiență mai frumoasă, având în același timp grijă de comunitate și de planetă. Hotelurile care scot în evidență acest lucru vor avea un avantaj competitiv important pe piață”, a concluzionat acesta.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302