Premieră: s-a lansat prima televiziune de turism din România
Premieră: s-a lansat prima televiziune de turism din România
Prima televiziune românească de turism s-a lansat pe 17 martie 2011, în cadrul Târgului Internațional de Turism Holiday Market, care se desfășoară la Palatul Parlamentului, în perioada 17-20 martie. Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a aprobat licența de satelit pentru noua televiziune numită „Travel Mix Channel”.
Noul canal TV promovează turismul „în toate formele lui: călătorii, turism de afaceri, turism cultural, medical, religios, agroturism, ecoturism, ș.a. Televiziunea se adresează unui public larg: atât celor care iubesc călătoriile și natura, dar și celor care activează în industria de turism din România”, a declarat Laurențiu Megelea, General Manager Travel Mix.
Televiziunea aparține companiei de media MIXMONTAN SRL, firmă care are în portofoliu și Televiziunea Valea Prahovei TV, Ziarul Valea Prahovei și postul de radio Best FM.
Tematica abordată în cadrul emisiunilor TV va fi extrem de diversificată, potrivit lui Laurențiu Megelea: „De la orașele lumii, capitale europene, ghid de călătorie, destinații de lux, croaziere, destinații exotice, hoteluri de lux, restaurante de top, bar&pub, travel shopping, business travel, plaje de vis, pârtii de ski, last minute, balneoturism, agroturism, emisiuni gastronomice”, toate se vor regăsi în programele Travel Mix.
De asemenea, în cadrul programelor sunt prezentate pe larg evenimentele din industria turismului (târguri, expoziții), proiectele și activiatea instituțiilor din domeniu (ANAT, ANTREC, Ministerul Turismului, etc) dar și emisiuni cu un bogat caracter didactic.
Laurențiu Mengelea a mai declarat că Travel Mix „este un proiect la care visăm de mult timp. Vrem ca acest proiect să fie un liant între turiști și oamenii din industria de turism. Ne propunem să abordăm prin programele noastre toate formele de turism, și, în acest sens, avem emisiuni care vor trata individual fiecare dintre aceste forme de turism”.
În momentul de față, televiziunea este recepționată în toată Europa (Free to Air), iar în România este prezentă pe 2 platforme: Digi TV și Focus Sat. Ambele platforme însumează nu mai puțin de 1.600.000 abonati. Cei care doresc să prindă noua televiziune trebuie doar să scaneze un nou canal. Televiziunea va fi preluată și de alte rețele de cablu precum UPC, Dolce, Next Gen, Ines, ș.a.
Televiziunea are sprijinul multor operatori importanți din industria turismului, precum Asociația Națională a Agențiilor din Turism (ANAT), FAPT, Primăria Municipiului București sau Asociația Națională a Protecției Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România.
Corina Martin, președintele ANAT a declarat că „Suntem alături de cei de la Travel Mix, mai ales că avem o misiune comună, aceea de a promova turismul în general, dar în primul rând turismul românesc. Cu o nouă atitudine în turism sperăm să avem misiuni reușite și și să fim parteneri de drum lung în promovarea turismului”.
Și Paul Mărășoiu, directorul Direcției Generale Turistice din cadrul MDRT, a declarat că susține acest proiect, mai ales că noul proiect „A intuit corect o nevoie. Travel Mix trebuie să înțeleagă că nevoia de promovare a ofertei naționale este prioritară înainte de promovarea vacanțelor în străinătate”, a declarat acesta.