Angajarea personalului pentru un restaurant
Sunt multe pozitii de ocupat cand vine vorba despre deschiderea unui restaurant. In functie de pozitia oferita, multe dintre posturile disponibile necesita experienta anterioara intr-un local, iar altele sunt perfecte pentru incepatorii in domeniu.
Un lucru este cert, personalul angajat trebuie sa aiba aptitudini de socializare si comunicare excelente. Trebuie avut in vedere faptul ca angajatii reprezinta localul vostru, atat la locul de munca, cat si in afara orelor de lucru, iar calitatea oamenilor pe care ii angajati este foarte importanta pentru reputatia restaurantului vostru. Prima intrebare pe care trebuie sa o adresati unui potential angajat este cat de mult ii place sa lucreze cu oamenii si ce inseamna pentru el comunicarea cu acestia?
Daca la aceasta intrebare ati obtinut un raspuns satisfacator, atunci urmatoarea intrebare este cata experienta are pentru pozitia pe care vrea s-o ocupe? Trebuie sa determinati in functie de salariul pe care sunteti dispusi sa-l platiti, daca va doriti sa angajati pe cineva care sa porneasca de jos sau pe cineva cu experienta.
De asemenea mai trebuie sa stiti daca aplicantul este o persoana demna de incredere sau nu, si trebuie sa va bazati pe intrebari care va ofera raspunsurile necesare. Veti dori sa aflati ce fel de pregatire anterioara are aplicantul. In general in restaurante se lucreaza in ture, astfel este necesar sa aflati disponibilitatea potentialului angajat pentru un program de acest fel. O alta intrebare pe care o puteti adresa se refera la flexibilitatea la locul de munca, astfel incat daca intr-o zona a restaurantului nu este nevoie de serviciile sale, este angajatul pregatit sa lucreze in alta zona?
Trebuie sa mai tineti cont atat de recomandarile de la locurile de munca anterioare, cat si de dovada nivelului de educatie sau al trainingurilor efectuate in acest domeniu. Mai este nevoie sa va asigurati ca viitorul angajat este in perfecta stare de sanatate, aspect foarte important cand vorbim de serviciile din alimentatia publica.
Asteptarile salariale ale potentialilor angajati sunt de asemenea foarte importante de stiut, pentru ca pozitia oferita poate sa nu fie suficient de importanta incat sa fie remunerata conform asteptarilor persoanelor intervievate si discutia s-ar dovedi o pierdere de timp pentru ambele parti. Daca salariul este mic, iar aplicantul a indicat un salariu mai mare, atunci sansele ca angajatul, care a acceptat pozitia, sa ramana la restaurantul dumneavoastra pentru mult timp sunt foarte mici. In acest caz veti constata ca ati investit mult timp in pregatirea acestui angajat si veti fi nevoiti sa reluati procesul de interviuri pentru a gasi un inlocuitor.
Trebuie sa stiti care sunt asteptarile angajatilor localului dumneavoastra. Vor acestia sa faca o cariera in domeniul restauratiei, si daca da este loc sa avanseze in functie in cadrul restaurantului? Daca nu sunteti dispusi sa faceti avansari, atunci este indicat sa nu angajati acest tip de oameni, pentru ca, subliniem inca o data, acestia nu vor dori sa ramana pe o pozitie de pe care nu pot sa avanseze. Daca pe viitor oferiti si pozitii manageriale, trebuie sa va ganditi ca aplicantii pe care ii intervievati sunt potentiali ocupanti ai acestor posturi.
Chiar daca este un subiect care nu se doreste a fi abordat, manualul angajatului este o idee foarte buna pentru orice restaurant. Acest manual subliniaza toate asteptarile pe care le aveti ca angajator de la angajatii nostri si cuprinde fisa postului, proceduri de siguranta si alte detalii pe care doriti sa le comunicati in ceea ce priveste afacerea voastra. Manualul angajatului ajuta angajatii unui restaurant nou sa-si inceapa corect activitatea si minimizeaza confuzia si neintelegerile pe viitor.
Daca aveti raspunsurile la aceste intrebari sunteti pregatiti sa organizati o echipa solida formata din oameni multumiti si pregatiti, care isi doresc sa-si faca meseria cat mai bine si sa construiasca reputatia restaurantului vostru.
Calificari europene in turismul romanesc
Federatia Bucatarilor din Romania a inceput derularea proiectului „O calificare in Turism -o sansa pentru o slujba mai buna”, un proiect cofinantat din fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013. Acest proiect strategic are ca scop calificarea de personal in Turism. Proiectul se adreseaza unui numar de 1.000 de persoane angajate care urmeaza a fi consiliate, iar la finalul celor doi ani de desfasurare, peste 600 de persoane vor fi calificate. Partenerii din proiect, impreuna cu Federatia Bucatarilor din Romania, Camera de Comert a Municipiului Bucuresti in calitate de lider de parteneriat, Camera de Comert Valcea si STEF Management Consulting sunt institutii care de asemenea activeaza in domeniul calificarii de personal in domeniul Turismului. Pe langa cursurile de calificare Bucatar derulate de Federatia Bucatarilor din Romania, in acest proiect partenerii vor califica personal pentru meseriile de Ospatar si Administrator Pensiune Turistica. Cursurile de calificare se vor derula incepand cu luna februarie a anului 2011 si se vor adresa in principal persoanelor rezidente in Municipiul Bucuresti si Judetele Ilfov, Valcea, Olt, Dolj, Gorj, Mehedinti, Alba, Harghita, Sibiu, Brasov, Covasna