Romania – al treilea consumator de produse germane
Â
Romania – al treilea consumator de produse germane
Camerele de Comert Bilaterale Germane au preluat incepand cu 2010 activitatea CMA Berlin (Comisia Germana de Marketing pentru Agricultura). Activitatea pentru Europa Centrala si de Est va fi coordonata de la Viena astfel ca pentru a anunta aceasta schimbare Camera de Comert Germana din Austria a organizat o conferinta de presa la inceputul lunii martie. Schimbarea care a determinat necesitatea acestei conferinte s-a produs in anul 2009 cand Curtea Constitutionala Federala a intrerupt printr-o decizie a sa atat activitatea CMA Berlin, cat si cea a ZMP (Central Market and Price Reporting Agency). Ca urmare a acestei schimbari, activitatile de promovare a comertului exterior german beneficiaza acum de colaborarea dintre Camerele de Comert Bilaterale Germane si Ministerul Alimentatiei, Agriculturii si Protectiei Consumatorului.
Gunther Beger, Șeful Diviziei de „Proiecte InternaÈ›ionale È┢i Coordonarea Afacerilor Externe” din cadrul Ministerului German de Alimentatie, Agricultura È┢i Protectie a Consumatorului a adus in atentia participantilor la conferinta cateva date importante si anume faptul ca industria alimentara Germana castiga 25% din veniturile sale prin activitatea de export, prin urmare se doreste atat mentinerea cotelor pe pietele in care deja activeaza exporturile germane, cat si accederea catre noi piete de desfacere a produselor alimentare. Pentru atingerea acestui obiectiv se intentioneaza participarea la 18 targuri de specialitate (cu 14 mai multe decat in anii trecuti).
Industria agro-alimentara germana are ca principal factor de crestere exportul, in 2009 inregistrandu-se o valoare estimata a exporturilor de 49 miliarde de euro, Germania fiind al treilea exportator mondial de produse agro-alimentare dupa Statele Unite si Olanda.
Pentru anul 2010, sunt programate participarile la diverse evenimente din Austria si Ungaria (in luna mai pentru produse bio), Croatia, Slovenia, Bosnia (targuri de dulciuri), Croatia (in luna septembrie pentru carne si produse din carne) Serbia si Bosnia (in septembrie pentru produse lactate) si, nu in ultimul rand, participarea la Indagra in Romania, in luna noiembrie. Pe langa aceste evenimente, sunt programate si vizite in scopul realizarii unor cercetari de piata in Cehia si Slovacia pentru produse bio.Â