MDRT vrea sa creeze „Organizatia de Promovare a Turismului”
MDRT vrea sa creeze „Organizatia de Promovare a Turismuluiâ€
Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului intentioneaza sa infiinteze Organizatia de Promovare a Turismului, organism care sa se ocupe de promovarea Romaniei ca destinatie turistica, atat pe piata interna cat si pe piata externa. Anuntul a fost facut in proiectul de act normativ „Legea Turismuluiâ€, lansat in dezbatere publica de MDRT pe 21 decembrie 2010.
Viitorul organism va fi, potrivit viitoarei Legi a Turismului, „o institutie publica, cu personalitate juridica, care se va afla in coordonarea autoritaÂÂÂtii administratÂÂÂiei publice centrale responsabila in domeniul turismului, cu rol in implementarea politicilor, strategiilor de marketing, planurilor si acÂÂÂtiunilor pe termen mediu si lungâ€.
Tot in ceea ce priveste promovarea Romaniei, se mai arata in proiectul de act normativ ca¾Dezvoltarea turismului este legata de imagine si de reputatie, motiv pentru care cresterea vizibilitatii Romaniei ca destinatie turistica, constientizarea nevoilor pentru dezvoltarea sigura si durabila a turismului intern si international, este o preconditie a dezvoltarii. Perceptia Romaniei ca destinatie turistica este neclara; acesta nu are o reputatie buna ca destinatie bona fide pentru turistii de ocazieâ€. in aceasta ordine de idei, se arata in text, se impune promovarea unui cadru legal care sa asigure cresterea atractivitatii Romaniei ca destinatie turistica la nivel regional si international. in acest context, „dezvoltarea brandului turistic national reprezinta o prioritate generala ce are drept scop diferentierea si evidentierea turismului romanesc intre competitorii din zona, in vederea cresterii atractivitatii tarii noastre ca destinatie turistica in randul potentialilor turisti strainiâ€.
Printre modificarile prevazute de Legea Turismului se mentioneaza si crearea, la nivel national, a unei baze de date completa din punct de vedere cantitativ si calitativ cu privire la principalele piete sursa de turism, a resurselor, produselor, unitatilor, evenimentelor si serviciilor turistice, a operatorilor economici si a personalului autorizati sa desfasoare activitati de turism precum si a altor date relevante in domeniul turismului. „Nu exista o baza de date completa din punct de vedere cantitativ si calitativ cu privire la principalele piete sursa de turism, ceea ce nu permite elaborarea unei politici de marketing si a unei strategii de promovare coerenta pe baza unei intelegeri detaliate si a unei ierarhizari a pietelor sursa. Nu exista o baza de date la nivel national a produselor, unitatilor, evenimentelor si serviciilor atat in industria turistica, cat si in ce priveste accesul publiculuiâ€, se arata in proiectul de act normatic.
ÂÂ
ÂÂ