Lectia poloneza de turism
Lectia poloneza de turism
in ciuda unui an extrem de dificil pentru industria poloneza de turism, marcat de evenimente negative precum prabusirea avionului prezidential in primavara lui 2010, in Smolensk, inundatiile din mai-iunie care au afectat majoritatea atractiilor turistice din regiunea de sud a tarii si eruptia vulcanului din Islanda, care a paralizat traficul aerian din Europa la vremea aceea, iata ca industria turismului din Polonia a reusit sa fie pe un trend ascendent in 2010, atragand nu mai putin de 28 de milioane de turisti straini, asta doar in prima jumatate a anului 2010, adica o crestere de 9% fata de aceesi perioada a anului 2009. Ca sa vedem unde se situeaza tara noastra in comparatie cu alte tari europene, Romania a atras un pic peste 1 milion de turisti straini intr-un an intreg.
A doua jumatate a anului 2010 a adus mai multe imbunatatiri si cea mai buna perioada pentru industria turismului din Polonia. Companiile din turism au avut o perioada extrem de benefica in perioada de vara, in ciuda falimentelor unor oficii de calatorii din Polonia. Calatoriile de afaceri si organizarea diverselor tururi ale principalelor obiective turistice din Polonia au inregistrat cea mai mare crestere. S-a dezvoltat de asemenea o ramura a turismului extrem de interesanta si anume turismul orientat pe shopping.
O alta tara care si-a revenit rapid dupa evenimentele negative a fost Islanda. Eruptia vulcanului Eyjafjallajokull de anul acesta, care a perturbat traficul aerian in toata Europa, a avut si un efect pozitiv neasteptat pentru economia Islandei: turismul a crescut cu 16%, in primele luni ale lui 2010. Pe masura ce lava s-a racit si vulcanul a adormit, au inceput sa soseasca turistii. Islandezii au inceput sa se ofere ghizi pentru turistii dornici sa vada vulcanul si cateva vai pline de cenusa care au ramas in urma eruptiei. Islandezii s-au orientat rapid dupa eruptie, vanzand pe Internet si in magazine de suveniruri sticlute cu cenusa vulcanica.
Pana in vara acestui an, numarul de turisti care soseau la Eyjafjallajokull a ajuns sa fie la fel de mare ca cei dornici sa vada spa-ul Laguna Albastra (cel mai popular obiectiv turistic al tarii), arata MarketWatch.
Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului prezenta cu mare fast, acum cateva zile realizarile din domeniu pe 2010: cresterea sosirilor de turisti straini inregistrati in unitatile de cazare din Romania in 2010, de la 994.475 la 1.045.510…