COMERTUL ELECTRONIC ROMANESC, in plina ascensiune
DATELE AU FOST FÔ‚CUTE PUBLICE in CADRUL GALEI PREMIILOR eCOMMERCE 2010, SINGURUL EVENIMENT DEDICAT PIEÅ¢EI DE COMERÅ¢ ELECTRONIC DIN ROM‚NIA. PESTE 100 DE MAGAZINE ONLINE, DINTRE CARE 55 START-UP-URI Si47 CU TRADIÅ¢IE PE PIAÅ¢A ELECTRONICÔ‚ ROM‚NEASCÔ‚ AU CONCURAT ANUL ACESTA LA GPeC.
ÂÂ
RESPECTAREA LEGISLAÅ¢IEI in VIGOARE, O CONDIÅ¢IE ESENÅ¢IALÔ‚ PENTRU UN MAGAZIN ONLINE DE SUCCES
Evenimentul si-a propus sa creasca standardele in comertul electronic si sa impuna magazinelor online romanesti regulile de buna practica in e-Commerce: sa nu faca spam, sa respecte legislatia in vigoare, sa asigure clientilor toate informatiile necesare despre procesul de tranzactionare, sa ofere informatii complete de contact, sa mentioneze clar procesatorul de plati pentru cei care prefera sa plateasca prin card sau sa nu aduca prejudicii de imagine altor comercianti prin tehnici incadrate la concurenta neloiala. „Credem cu tarie ca magazinele online care nu respecta aceste reguli nu au niciun motiv sa existe in piata. Ne propunem sa rasplatim performantele in comertul electronic, sa ridicam standardele de calitate si sa contribuim activ la cresterea increderii consumatorilor in tranzactionarea onlineâ€, a declarat Andrei Radu, organizatorul evenimentului si directorul Link 2 eCommerce. Reprezentantii CineShop.ro, lider pe piata DVD-urilor cu licenta, premiat anul acesta la GPeC, ne-au impartasit secretul succesului in online: „Preturi competitive, livrare exceptionala si securitate pe partea de plati. Toate acestea confera incredere consumatorilorâ€.
inREGISTRAREA MÔ‚RCII ÅžI NUMELE DE DOMENIU â€â€ÂCRUCIALE PENTRU UN MAGAZIN ONLINE
Desi in continuare principala teama a consumatorului online este aceea de a nu fi fraudat, magazinele online sunt cele responsabile de gradul de incredere al utilizatorilor. Bogdan Manolea, consultant juridic, proprietarul paginii web Legile Internetului (legi-internet.ro) a declarat ca: „inregistrarea marcii si numele de domeniu au o importanta cruciala in mediul online. Prea putine magazine online au numele de domeniu si logo-ul inregistrateâ€. De asemenea acesta a mai subliniat importanta politicii de confidentialitate pentru cresterea increderii consumatorilor: „E important ca utilizatorii sa cunoasca modul in care sunt colectate si procesate datele personale. Utilizatorilor trebuie sa le spui foarte clar: Cine esti? Ce date personale colectezi? De ce? Cum le folosesti? Ce terti au acces la date? Sicare sunt drepturile lor?
Asigurati-va ca aveti aceste informatii pe site-ul dumneavoastraâ€. Dan Berte, consultat de uzabilitate online, a declarat la randul sau ca, in urma testarii a 100 de site-uri romanesti, principala defectiune identificata este discrepanta dintre logica designerului unui site si logica utilizatorului, care duce, cel mai frecvent, la insuccesul unui magazin online.
ÅžI TOTUÅžI… NICIUN MAGAZIN ONLINE PARTICIPANT LA GALÔ‚ NU ESTE CERTIFICAT ISO2701
Iustin Priescu, de la Outpost24.com, si-a exprimat dezamagirea ca doar 22 din 100 de participanti au acceptat testul gratuit de scanare perimetrala si ca, din cei verificati, nicio companie nu este certificata ISO2701 si nu are implementat un Sistem de Management al Securitatii informatice, dar totusi este bine ca 43% din firmele testate si-au propus sa obtina certificarea ISO.
Piata comertului electronic romanesc da semne clare de maturizare. O dovedeste numarul mare de magazine online participante la GPeC, unde nu oricine trece de regulile stricte de preselectie si de criteriile draconice ale jurizarii. Marca de incredere GPeC 2010 se acorda doar magazinelor online care respecta cumulativ regulile de bun simt in comertul electronic, atat in raport cu consumatorul obisnuit, cat si cu concurentii directi. Comparativ cu editiile anterioare, anul acesta criteriile de preselectie au fost mult mai numeroase si mai complexe si trebuie respectate pentru minimum 12 luni, in caz contrar comerciantii putand fi descalificati din competitie cu imposibilitatea participarii la editia 2011 a Galei Premiilor eCommerce.