Bulgaria concureaza Romania la promovarea turismului
Bulgaria concureaza Romania la promovarea turismului
Ministerul Turismului din Bulgaria intentioneaza sa infiinteze o companie de stat care sa se ocupe exclusiv de promovarea Bulgariei ca destinatie turistica, care se va numi „Bulgarian Tourismâ€. Anuntul a fost facut de catre ministrul adjunct al Turismului, Ivo Marinov, in cadrul celui mai important targ de turism din Bulgaria, „Holiday&Spa Expoâ€, care s-a desfasurat in Sofia, in perioada 17-19 februarie 2011.
Compania de stat care va face publicitate Bulgariei va fi subordonata Ministerului Economiei, Energiei si Turismului din Bulgaria si va fi finantata in felul urmator: 10% din fonduri vor proveni din veniturile totale realizate din taxele pentru turisti, 50% din totalul amenzilor acordate operatorilor din industria turismului, precum si din taxe de la expozitii de turism sau fonduri suplimentare de la stat.
Propunerile Ministrului Turismului din Bulgaria prevad impartirea Bulgariei in regiuni turistice, care sa se afle in responsabilitatea unor organizatii de management al destinatiilor turistice, formate din reprezentanti ai autoritatilor regionale din zonele respective, precum si din asociatii de turism regionale. Date privitoare la modul in care Ministerul va imparti Bulgaria in destinatii si regiuni turistice nu au fost inca furnizate.
Compania de stat „Bulgarian Tourism†va fi responsabila cu realizarea publicitatii pentru turismul din Bulgaria, cu participarea la expozitii internationale precum si cu dezvoltarea strategiilor de marketing si a campaniilor de comunicare. Momentan, infiintarea companiei de stat se afla in stadiu de proiect si va fi analizata de autoritatile din Bulgaria.
Nici Romania nu se lasa mai prejos in ceea ce priveste promovarea turismului. Daca prioritatea strategica a anului 2010 a fost crearea brandului turistic national, recent Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului a lansat Planul National de Marketing Turistic pentru Romania pentru perioada 2011-2015, care marcheaza realizarea celei de-a doua etape importante in procesul de creare si promovare a brandului de turism al Romaniei. Nu mai putin de 118 milioane de euro vor fi alocati pentru implementarea Planului de Marketing Turistic al Romaniei