Vinul romanesc, obiect de studiu pentru somelierii japonezi
Vinul romanesc, obiect de studiu pentru somelierii japonezi
incepand cu 2011, somelierii japonezi, membri ai Asociatiei Japoneze a Somelierilor, vor putea studia si despre vinul romanesc, un capitol al unicului manual dedicat somelierilor din aceasta tara fiind consacrat Romaniei, se specifica intr-un comunicat de presa transmis de reprezentantii Asociatiei de Afaceri Romano-Japoneze (JRBA).
Introducerea unui capitol dedicat industriei vinului din Romania in „Nihon Somurie Kyouhon†(Manualul Somelierilor din Japonia) a fost posibila datorita colaborarii dintre Asociatia de Afaceri Romano-Japoneza si Asociatia Japoneza a Somelierilor. Acest manual reprezinta lucrarea de baza a celor care aspira la meseria de somelier in Japonia si cuprinde informatii despre industria vinului din toate marile tari producatoare de vin. Capitolul despre vinurile romanesti a fost redactat de catre JRBA, impreuna cu somelierul Marian Timofti, membru al Federatiei Somelierilor din Romania. Asociatia Japoneza a Somelierilor este una dintre cele mai importante grupari de profil din Japonia si una dintre cele mai puternice asociatii de somelieri din lume, avand cel mai mare numar de membri atestati.
Asociatia de Afaceri Romano-Japoneza a demarat inca de anul trecut o campanie de promovare a vinului romanesc in Japonia. Potrivit lui Alexandru Daniel Beres, director executiv al JRBA, „daca in urma cu cinci ani nu existau decat doua-trei firme japoneze care comercializau vinuri romanesti, in 2010 numarul acestora a ajuns la cateva zeciâ€. Aceasta evolutie a fost influentata si de campaniile de promovare de amploare desfasurate de JRBA, dar si datorita participarii producatorilor romani la expozitiile internationale de profil organizate in Japonia. „in octombrie 2010, o Feteasca neagra a reusit chiar sa patrunda pe rafturile lantului Ito Yokado, cel mai mare lant de supermarketuri din Japonia. Un vin de o calitate mai mult decat acceptabila la un pret tot atat de acceptabil, 880 de yeni (n.r. – 9,6 euro)â€, precizeaza Beres.
Din acelasi proiect face parte si campania de promovare si informare demarata de producatorul Senator Wine pe piata japoneza, care a organizat mai multe degustari si prezentari de vinuri in Tokyo, Yokohama si Osaka. Durata acestei campanii este de trei ani si este realizata cu sprijinul Uniunii Europene si Guvernului Romaniei.
Sursa: Vinul.ro