Bucureştiul va avea un plan de marketing turistic
Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului achiziționează servicii de consultanță pentru realizarea unui plan de marketing (strategic și operațional) pentru municipiul București în domeniul turismului, pentru perioada 2011 – 2015.
Ofertanții trebuie să aibă experiență în realizarea a minimum 3 planuri de marketing regional, pentru orașe/municipii/regiuni ce targhetează cel puțin 3 dintre următoarele piețe-sursă: Germania, UK, Franța, Austria și Italia. Firma câștigătoare va prezenta două produse:
- Un plan strategic care să definească strategiile generale de marketing pentru perioada 2011 – 2015: strategia de poziționare, portofoliul de produse, publicul-țintă, piețele geografice, distribuția, comunicarea;
- Planuri operaționale pentru produsele turistice cele mai importante oferite de Municipiul București ca destinație turistică, precum și un plan operațional integrat. Planurile vor specifica implementarea programelor, vor include manuale detaliate de execuție și vor descrie structura, precum și sistemul participativ de operare a planurilor.
Pregătirea principiilor strategice și a planurilor operaționale de marketing ar trebui să dureze maximum 9 săptămâni și să conțină trei rapoarte: un raport despre definirea principiilor strategice, un raport despre pregătirea planurilor operaționale și un raport final.
Finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operațional Regional, axa 5, operațiunea „Crearea unei imagini pozitive a României ca destinație turistică prin definirea și promovarea brandului turistic național”.
Valoarea estimată a contractului de achiziție publică este de 90.000 euro fără TVA, iar procedura de achiziție este Cererea de ofertă, în conformitate cu legislația care reglementează domeniul achizițiilor publice (OUG nr. 34/2006, cu modificările și completările ulterioare și HG nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a OUG nr. 34/2006).
Criteriul de atribuire ales este oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic.
Planul de marketing rezultat va fi primul produs de acest tip realizat în mod profesionist pentru municipiul București. El va lua în considerare liniile strategice menționate în master planul de turism și va stabili obiectivele, strategiile și tacticile de marketing de urmat în diferite piețe-sursă, cu precădere pe produsul de tip „city break”, în vederea creșterii în mod substanțial a numărului de sosiri de turiști în capitală.