Designul influenţează succesul unui restaurant

Designul influenţează succesul unui restaurant
person Horeca
access_time_filled

Integrarea specificului restaurantului în design multiplică valoarea investițiilor în amenajările interioare deoarece comunică corespunzător mesajul pe care vrei să-l transmiți clienților, de la intrarea în local, până la achitarea notei de plată. Promovarea afacerii tale prin design nu este doar un moft cu câteva modificări inteligente ici-colo, ci mai degrabă necesită o abordare de la început până la sfârșit care să includă mesaje relevante în locuri esențiale.

BRANDUL ȘI DESIGNUL
Brandul restaurantului tău trebuie să fie vizibil în amenajarea interioară a localului din momentul în care clienții intră pe ușă. Spațiul de la intrare trebuie să le dea un indiciu despre ceea ce îi așteaptă în camera unde vor lua masa. Este podeaua de la intrare acoperită de un covor sau realizată din materiale scumpe care încorporează un mesaj de întâmpinare? Clienții sunt întâmpinați de cineva la intrare sau este amenajat un podium simplu unde se face recepția? Spațiile de recreere oferă confort și sunt dotate cu accesoriile necesare? Încorporarea brandului în designul interior înseamnă atât transmiterea de indicii subliminale, cât și mesaje evidente.

Operațiunea de încorporare a specificului restaurantului în designul interior este o provocare deosebită, care la final va justifica costurile cu renovările sau reamenajările făcute pentru a spori confortul clienților. Este nevoie, însă, de un marketing puternic și un branding susținut, dar nu exagerat, pentru că bombardarea clienților cu prea multe mesaje, i-ar face să se simtă inconfortabil. Scopul este ca designul să transmită corect mesajul ales și imaginea să vorbească de la sine.

CUNOAȘTEREA PIEÅ¢EI
Să afli ce vor clienții cu adevărat este foarte important. Poate părea o corvoadă, dar este nevoie doar de puțină documentare. Cu cine să vorbești? Cu clienții tăi, dacă ai deja un restaurant, iar dacă abia acum îți deschizi un local, vorbește cu concurența. Vei fi surprins cât de vorbăreți sunt competitorii, mai ales dacă au succes. Feedback-ul pe care îl obții de la clienții existenți este valoros, deoarece cu siguranță aceștia mănâncă și în alte localuri și îți pot comunica ce le-a plăcut sau nu la amenajarea din celelalte restaurante.

Competitorii îți vor spune ce a mers bine și unde au greșit cu designul lor interior. Trebuie să mergi în localurile lor ca să te lămurești singur. Realizează un studiu de piață, verifică aspectul demografic al zonei, analizează competiția și determină dacă există o nișă pentru ideea ta. Informațiile obținute în acest fel se vor dovedi prețioase.
Design-resturant1
URMĂRIREA TRENDURILOR
În legătură cu punctul anterior, identificarea tendințelor din piață este un pas mai departe. Într-o societate bazată pe informație, oamenii pot găsi informațiile despre restaurante cu multă ușurință și rapiditate. Cu cât au mai multe informații, potențialii clienți înclină să fie mai pretențioși în alegerea restaurantelor. Designul interior influențează atmosfera dintr-un local și are impact asupra procesului decizional al consumatorului.

CÂTEVA ELEMENTE DE DESIGN CU IMPACT ASUPRA DECIZIILOR CLIENŢILOR:
Tematica deosebită, dar relaxantă poate fi elementul cheie al amenajării interioare.
Decorațiuni cu tematică divertisment —restaurante cu profil sportiv sau cu muzică live.
Open-kitchen – punctul de lucru în care cheful este în văzul tuturor. Din ce în ce mai mulți consumatori vor să vadă cum este pregătită mâncarea chiar în fața lor. Acest design scoate chefii din bucătăriile tradiționale.
Familiaritatea —oamenii fac afaceri cu cei pe care-i plac și îi cunosc. Acest lucru este valabil și pentru restaurante, care prin designul interior trebuie să creeze clienților sentimentul de apartenență sau să se identifice cu localul respectiv.

DESIGNER DE AMENAJĂRI INTERIOARE CU EXPERIENÅ¢Ă ÎN RESTAURAÅ¢IE
Deși nu pare, designerii sunt diferiți. Interiorul unui restaurant este diferit de interiorul unei reședințe, care la rândul său este diferit de cel al unei clădiri de birouri și așa mai departe. Dacă apelați la un designer asigurați-vă că acesta are experiență în restaurație. Portofoliul lucrărilor lor este foarte important pentru tine, pentru că vei avea posibilitatea să observi creativitatea și abilitățile în design. Astfel, un designer trebuie să cunoască operațiunile unui restaurant – fluxul mâncării de la bucătărie la masa clienților, amenajările și poziționarea pieselor de mobilier care să asigure o circulație lejeră, atât a consumatorilor, cât și a personalului de la servire, materialele din care este confecționat mobilierul și rezistența acestuia la uzură și altele. Cine spune că nu are nevoie de un designer pentru amenajarea unui local se înșeală amarnic, dacă nu-l angajați, trebuie cel puțin să-l consultați.

PROFITABILITATEA
Bugetul este întotdeauna cel care ne constrânge să luăm diferite decizii. Când amenajați spațiul restaurantului gândiți-vă și la angajați, realizând un spațiu care să le faciliteze deplasarea înspre și dinspre bucătărie. Acest lucru va înlesni servirea la masă, iar clienții vor fi fericiți. Angajaților nu Ie place să cadă peste masa clientului, să se împiedice de un scaun sau să se lovească de alți colegi. Din experiența anterioară de acest fel, angajații ar putea să vă dea câteva idei bune cu privire la amenajarea spațiului unde își desfășoară zilnic activitatea. Arătați-le planul de design interior, veți constata că vă sunt de ajutor.
Este esențial să faceți cunoscut designerului, încă de la început, bugetul de care dispuneți și spuneți-i să creeze un interior orientat către profitabilitate, aici veți vedea dacă valoarea designerului este reflectată de experiență. Designul interior al unui restaurant, pe lângă mâncarea bună și serviciile deosebite, trebuie să-i încânte și pe alți operatori din restaurație care să devină clienții localului vostru. Încorporați elementele menționate în acest articol, în design, și observați urmările!

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302