Vânzări sub aşteptări la Târgul Internaţional de Turism Winter Holiday
Vânzările realizate de operatorii de turism în cadrul ediției de toamnă a Târgului Internațional de Turism Winter Holiday 2011 au înregistrat o scădere față de ediția de primăvară-vară din acest an, potrivit Asociației Naționale a Agențiilor de Turism din România, lucru datorat și faptului că perioada tradițională de concedii a românilor este vara.
Deși organizatorii estimau că peste 20.000 de vizitatori vor trece pragul târgului, doar 7000 de vizitatori au venit weekendul trecut la Palatului Parlamentului, achiziționând vacanțe în valoare totală de câteva zeci de mii de euro.
Cele mai vândute pachete au fost cele pentru Viena (pentru petrecerea Craciunului și a Revelionului), Cipru, Spania (în special programul pentru seniori). City-break-urile au figurat, de asemenea, printre opțiunile publicului cumpărător, Viena, fiind în acest sens, cea mai cerută destinație pentru sezonul rece.
În ceea ce privește structura bugetelor alocate de către turiști pentru pachetele de vacanță, aproximativ 65% dintre aceștia sunt dispuși să cheltuiască între 350-500 euro pe pachet, în timp ce persoanele care achită pentru o vacanță între 650 și 1000 de euro se cifrează la 25%, potrivit ANAT. Doar cinci până la zece procente dintre vizitatorii la târg își permit vacanțe de peste 1000 de euro, destinațiile cele mai cerute fiind cele exotice, printre care Dubai, Thailanda, India, Nepal, Indonezia.
Potrivit ANAT, criza a adus schimbări în comportamentul de consum al oamenilor, care, deși au scurtat pachetele de vacanță, își păstrează apetitul pentru călătorii. „Cele mai solicitate rămân vacanțele cu oferte speciale din campania Vacanță în țara mea, care oferă cele mai mici tarife pentru destinațiile românești, în anumite perioade ale anului și în cadrul unor condiții speciale”, se arată în comunicatul de presă emis de ANAT.
Ediția de toamnă a Târgului Winter Holiday de anul acesta a reunit peste 112 de expozanți, pe o suprafață de peste 4500 mp. Printre participanții la târg s-au numarat: agențiile de turism membre ANAT, Birourile de Turism și autorități de turism din Ungaria și Austria, companii aeriene precum Tarom și Skyteam, parteneri străini ai operatorilor români din țări ca Austria, Ungaria, Bulgaria, Israel, Turcia, toate asociațiile regionale de promovare a turismului: Litoral – Delta Dunării, Maramureș, Bucovina, Brașov, Sighișoara, Sibiu, Prahova, Râșnov, Gorj, cât și autorități locale din diverse regiuni ale țării.
Târgul a fost onorat și de prezența ambasadorilor și atașatilor comerciali din Malaezia, Indonezia, Bulgaria, Mexic, Africa de Sud, Franța. Evenimentul s-a desfășurat sub sloganul „O nouă atitudine în turism”.