Studiu: Consumatorii români şi restaurantele în 2011

Studiu: Consumatorii români şi restaurantele în 2011
person Horeca
access_time_filled

Și în acest an vă oferim în exclusivitate, datorită parteneriatului dintre revista Horeca România și Tradeads Interactive, studiul intitulat  „Românii și restaurantele în 2011”. Realizat pe un eșantion de 1.200 de respondenți, utilizatori de internet cu vârsta peste 18 ani, studiul răspunde la întrebările legate de preferințele românilor și factorii care determină alegerea unui restaurant.

 Grafic1
Desfășurat în perioada 11 Octombrie – 31 Octombrie 2011, studiul a evidențiat faptul că românii au mers mai puțin la restaurant comparativ cu anul trecut, în acest an 29,4% din cei chestionați nu au ieșit la restaurant în ultimele 6 luni, procentaj în creștere față de 2010 (20,8%).

Grafic3

Concluziile studiului:

•    Nota medie acordată ultimei mese servite la restaurant este 3,66 pe o scară de la 1 la 5, ceea ce confirmă faptul că în restaurantele din România se mănâncă bine.
•    Suma medie cheltuită cu ocazia unei ieșiri la restaurant este de 78,2 lei în 2011, față de 82,9 lei în 2010.

Grafic2
•    Pizzeriile și restaurantele cu specific sunt localurile preferate ale respondenților.
•    Sucurile răcoritoare, apa plată sau minerală, berea, cafeaua și vinul sunt cele mai servite băuturi.
•    Calitatea mâncării este factorul dominant în alegerea unui restaurant, urmat de preț, calitatea servirii și ambianța.
•    64% din cei chestionați consideră că notorietatea este importantă în alegerea unui restaurant.
•    Majoritatea localurilor frecventate sunt amplasate în centrele orașelor.

Grafic4
•    În medie, 60,6% din respondenți ajung în cel mult 15 minute la localurile pe care le frecventează.
•    Mijlocul de transport ales este autoturismul personal sau plimbarea pe jos.
•     Perioadele în care respondenții ies cel mai frecvent în oraș sunt seara (după ora 18:00) și zilele de weekend.
•     42% din cei chestionați preferă restaurantele cu program artistic (formații, dansuri, muzică lăutarească, stand-up comedy).
•    23% din respondenti declară ca folosesc servicii de livrare la adresă (catering).
•    67% din cei chestionați declară că actuala situație economica le-a redus numărul de ieșiri la restaurante.
•    Ofertele gen Happy-Hours, promoțiile și reducerile sunt considerate de către cei mai mulți respondenți (75,7%) ca fiind importante sau foarte importante pentru atragerea lor în localuri, în actuala situație economică.

Grafic5
•    Sursele principale de informare în mediul online în privința meniurilor, ofertelor și evenimentelor legate de restaurante sunt publicitatea prin bannere și recomandările advertoriale prin e-mail și newslettere.
•    Moldova ocupă prima poziție în lista regiunilor în cele trei surse de informare online în privința meniurilor, programelor și evenimentelor din restaurante: publicitatea online, recomandările prin e-mail/newsletter și articolele din presa online.
•    În ce privește informarea despre meniuri, oferte și evenimente la restaurant prin publicitatea online, Moldova, Banat și Crișana au înregistrat o creștere importantă față de anul trecut. De asemenea, în aceste regiuni a crescut și numărul celor care afirmă că au fost înștiințați prin email/newsletter.

Studiu realizat de Tradeads Interactive

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302