Cum a schimbat tehnologia mobilă camerele de hotel
Camerele de hotel au suferit schimbări vizibile – cele care s-au adaptat bineînțeles timpurilor, căci mai sunt și hoteluri învechite – ca urmare a noilor tehnologii mobile care au acaparat interesul oaspeților hotelieri din zilele noastre. Interacțiunea oaspeților hotelieri cu personalul hotelului și întreaga experiență a oaspeților se transformă astăzi datorită unui simplu dispozitiv mobil. Cum a schimbat concret tehnologia mobilă activitățile din cadrul hotelurilor? Iată câteva aspecte în care dispozitivele mobile joacă un rol important în transformarea modului de operare din hoteluri.
1. Modul de plată: unele bănci, dezvoltatori de mobile dar și companii de carduri de credit au creat deja un „portofel mobil”, care permit oaspeților hotelieri să își plătească camera de hotel și să facă respectiva tranzacție direct de pe telefonul mobil.
2. Cheile de la camera de hotel: Noile tehnologii permit oaspeților să își folosească telefonul mobil pe post de cheie la camera de hotel, trimițând un semnal codat, care este unic pentru fiecare utilizator.
3. Telefoanele fixe din camerele de hotel: aproape tot ce se poate face de pe un telefon standard dintr-o cameră de hotel poate fi făcut astăzi de pe telefonul mobil. O dată ce hotelurile vor găsi o modalitate rapidă pentru oaspeți de a contacta persoana de la recepție în caz de urgență, telefoanele din camerele de hotel pot deveni istorie.
4. Biroul de Concierge: cu un sistem de conciege virtual care poate fi accesat de oriunde din hotel, nu va mai fi nevoie pentru oaspeți să coboare la lobby pentru a ruga persoana de concierge să facă o rezervare la cină, să îi informeze despre muzeele din regiune sau să îi ajute să planifice o noapte romantică pentru partener.
5. Room service: cu ajutorul noilor applicații mobile, oaspeții nu mai trebuie să stea legați de camera de hotel pentru a beneficia de Room Service. Utilizând „Locatorul” de pe mobil, room service vă va putea livra comanda oriunde pe proprietate.
6. Persoana de la Front Desk: această funcție dintr-un hotel ar putea să se schimbe radical în curând o dată ce oaspeții se adaptează noilor tehnologii și foloseasc telefonul mobil pe post de cheie la camera de hotel, iar hotelurile își trimit factura clienților prin intermediul emailului.
7. Materialele promoționale printate din camerele de hotel. Oamenii de marketing din hoteluri pot să nu se mai îngrijoreze cu materialele tipărite deja depășite, pe care le găsim totuși în fiecare cameră de hotel. Tot ce trebuie să facă aceștia este să își actualizeze site-urile, căci cu ajutorul telefoanelor mobile oaspeții pot afla imediat noutățile și ofertele respectivului hotel.
8. Ceasurile cu alarmă. Cine mai are nevoie de un ceas cu alarmă separat, atunci când are mobilul lui de încredere să îl trezească?
9. In-Room Entertainment. Hotelierii din zilele noastre descoperă că oaspeții ar folosi mai degrabă telefonul mobil pentru a se uita la filme sau a se juca jocuri decât să cheluiască bani pe entertainment în cadrul hotelului.
10. Termostatele, întrerupătoarele de lumină ș.a.: Deja există sisteme all-in-one, care permit oaspeților să aibe un control al luminii, temperaturii ș.a. de pe un singur dipozitiv. Unii vânzători deja au o aplicație pentru versiunea de acasă a acestui sistem de control centralizat, așa că este o chestiune de timp până se va crea o aplicație și pentru hoteluri.
11. Cablurile de alimentare. Oaspeții nu mai sunt nevoiți să își care după ei enervantele cabluri de încărcat telefonul mobil, care îi țin legați de o priză. Ați auzit de wireless power charging stations? Ele permit oamenilor să își încarce telefonul mobil fără a-l conecta la o priză.
Nu uitați: indiferent cât de repede se vor integra device-urile mobile în operațiunile hotelurilor și câte lucruri vor schimba ele, un lucru este cert: oaspeții cer operatorilor din industria ospitalității să îmbrățișeze tehnologia mobilă pentru că ea face parte din viața zilnică a fiecăruia dintre ei.
Sursa: www.hospitalitynet.org