Cum pot hotelierii să-şi crească businessul printr-un channel manager
Cum pot ajuta tehnologiile moderne hotelurile să-și optimizeze și implicit să-și crească business-ul folosind canale de distribuție conectate direct cu consumatorul de online travel? Din dorința hotelierilor de a cuceri piața de online booking cu costuri minime, pentru a-și maximiza profitul, s-a născut nevoia unui produs agregat. Piața tehnologică s-a mișcat destul de rapid și a răspuns acestei nevoi prin crearea instrumentului „channel manager”, scrie Andrada Crânguș, într-un articol postat pe site-ul turismmarket.com.Â
Este clar pentru toată lumea că astăzi internetul reprezintă sursa de rezervări de travel cu viteza cea mai mare de creștere. Însă, apariția a zeci sau chiar sute de site-uri de rezervări online la nivel mondial, la care hotelurile doresc să aibă acces, le face acestora viața destul de grea pentru că sunt necesare eforturi financiare, de timp și de resurse umane substanțiale (planuri tarifare diferențiate, o up-datare manuală continuă a disponibilităților și a tarifelor pe fiecare dintre aceste site-uri etc). Astfel s-a născut acest produs agregat „channel manager”.
Ce este un channel manager (CM)?
În principiu, un CM este un instrument care vine în ajutorul hotelurilor orientate tot mai mult spre vânzările online, astfel încât acestea să își gestioneze cât mai ușor distribuția de tarife și de camere disponibile pe fiecare canal online în parte. Canalele online pot fi: pe de o parte site-urile de rezervări online: booking, agoda, venere, expedia etc (site-uri care vizează piața globală sau piețe locale), pe de altă parte agențiile de turism online partenere.
CM face distribuția de produs (prețuri și alocații pe tipuri de camere) automat către sistemele de vânzări online, iar acestea preiau informațiile conform limitărilor lor: unele pot prelua un numar mare de produse (early booking, oferte speciale, pachete cu sau fără masă etc), iar altele sunt mai rigide și se limitează la preluarea de pachete turistice simple (cazare+mic dejun, de ex).
Ce nu face un CM?
Nu face contractare cu site-urile de rezervări online, respectiv negociere de comisioane, de alocații, de plăți, această acțiune fiind exclusiv în sarcina hotelului.
Avantajele implementarii unui CM
– grad ridicat de expunere online, în condiții de economie de timp, resursă umană și pe termen lung de resurse financiare – prin actualizarea de către o singură persoană a unui singur extranet în loc de mai multe
– monitorizarea concurenței în mediul online – care determină reactți rapide vizavi de mișcările acesteia, respectiv decizii corecte în timp util
– înlăturarea dependenței de un număr redus de furnizori online, care uneori impun colaborări în condiții extrem de rigide și puțin avantajoase financiar
– maximizarea veniturilor – în funcție de gradul de ocupare
Concluzionând, spune Andrada Crânguș, un sistem de CM este un instrument extrem de util revenue managerilor – în cazul hotelurilor mai mari sau departamentelor de vânzări ale unităților hoteliere mai mici/pensiunilor. Utilizat corespunzător, acesta crește expunerea online a locației, cu efecte directe asupra business-ului. Simplifică la maximum relația cu partenerii și încurajează relația cu partenerii de talie mai mică (agenții de turism de exemplu), care au investiții minime în tehnologie.
Pentru informații despre câteva sisteme de Channel Marketing existente pe piață, puteți accesa articolul complet aici.