Concursul european de excelenţă în turism (EDEN), continuă şi în 2012

Concursul european de excelenţă în turism (EDEN), continuă şi în 2012
person Horeca
access_time_filled

Potrivit Comisiei Europene aproximativ jumătate din turiștii europeni (51%) și-au propus anul trecut să își petreacă vacanța în țara lor, iar această tendință va continua și în 2012. În acest context, CE încurajează europenii, prin inițiativa sa „Destinații turistice europene de excelență” (European Destinations of Excellence – EDEN), să descopere bogăția de valori ascunse chiar pe meleagurile lor.
Obiectivul proiectului EDEN este de a pune în evidență ceea ce are de oferit Europa, destinațiile sale turistice unice care până acum au rămas aproape nedescoperite. Proiectul promovează modele de dezvoltare a turismului durabil în Uniunea Europeană și se bazează pe concursuri naționale care au loc în fiecare an, și în cadrul cărora este selectată câte o „destinație turistică de excelență” în fiecare țară participantă.
eden2Comisarul european pentru industrie și antreprenoriat, Antonio Tajani, a declarat că „EDEN pune în lumină destinațiile de vacanță sustenabile, în care turismul este adaptat la mediul și la comunitatea locală. În această economie mondială în schimbare rapidă, EDEN continuă să pună în valoare ingeniozitatea și creativitatea în domeniul turistic. În același timp, economia locală va avea de câștigat, mai ales întreprinderile mici și, astfel, proiectul EDEN poate contribui la depășirea crizei economice actuale.”
Pentru a deveni destinația turistică de excelență din țara lor, destinațiile trebuie să participe la un concurs (care în fiecare an are altă temă). Octavian Arsene, directorul Direcției Dezvoltare Turistică și Marketing din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului, a declarat: „Destinațiile EDEN din România sunt exemple excepționale de turism sustenabil și oferă o experiență de neuitat turiștilor care caută locuri mai puțin aglomerate decât destinațiile obișnuite de vacanță. Inițiativa EDEN ajută la promovarea destinațiilor turistice nou-descoperite, transformându-le în locuri turistice ce pot fi vizitate pe tot parcursul anului.”

apuseni

(Parcul Național Apuseni – câștigător în 2009)

Destinațiile câștigătoare din România sunt: Geoagiu Băi (în 2010), Parcul natural Apuseni (în 2009) și Depresiunea Horezu (în 2008). Competiția continuă și în 2012. Pentru mai multe informații despre participarea la această competiție puteți trimite un mail la adresa iulia.dangulea@mdrt.ro.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302