Turiştii de business cer protecţie în caz de insolvenţă a companiilor aeriene

Turiştii de business cer protecţie în caz de insolvenţă a companiilor aeriene
person Horeca
access_time_filled

Intrarea recentă în faliment a mai multor companii aeriene precum Spanair sau Malev crează dispute între reprezentanții agențiilor de turism și autoritățile care ar trebui să ia măsuri de protecție a pasagerilor afectați. Potrivit Asociației Agențiilor Europene de Business Travel (GEBTA), principalele solicitări ale turiștilor de business în caz de intrare în insolvență a transportatorilor aerieni sunt repatrierea și rambursarea contravalorii biletelor. Potrivit unui studiu realizat recent de GEBTA în rândul turiștilor de afaceri, aceste 2 lucruri sunt importante pentru 86% dintre ei.

airport

„Atunci când o companie aeriană își încetează activitățile, pasagerii care au achiziționat deja bilete de la compania respectivă nu beneficiază de nicio protecție și nu își pot recupera banii pe bilete sau nu pot obține repatrierea în caz de nevoie. Eșecurile recente a companiilor aeriene Spanair și Malev sunt o amintire dureroasă, care demonstrează că pasagerii sunt extrem de afectați în cazul în care o companie aeriană intră în insolvență”, potrivit reprezentanților GEBTA.
Potrivit Asociației, îngrijorările turiștilor de business merg până într-acolo încât sunt dispuși să plătească 1 euro în plus la fiecare bilet de avion achiziționat pentru a li se asigura protecția în caz de intrare în insolvență a companiilor aeriene.

upAceste date sunt semnificative într-un moment în care Comisia Europeană studiază opțiuni de politică pentru a asigura protecția pasagerilor în cazul falimentului companiilor aeriene. CE a comandat un studiu în 2011 care a stabilit că un sistem de protecție obligatoriu ar fi fezabil și cea mai eficientă metodă de a proteja turiștii. CE nu exclude însă nici o schemă voluntară pentru companiile aeriene.
Lipsa de protecție a pasagerilor în cazul intrării în faliment a companiilor aeriene nu trebuie să fie subestimată de Instituțiile Europene. Comisia Europeană trebuie să introducă urgent un sistem obligatoriu care să oblige companiile aeriene să își protejeze toți pasageriii în caz de insolvență„, a declarat secretarul general al GEBTA, Michel de Blust.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302