Cât de stresaţi sunt turiştii de business şi ce pot face operatorii de turism?

Cât de stresaţi sunt turiştii de business şi ce pot face operatorii de turism?
person Horeca
access_time_filled

workStresul cauzat de locul de muncă este considerat „Boala Secolului XXI” de Organizația Internațională a Muncii, iar turiștii de business sunt de două ori mai stresați, având în vedere și aspectele mai puțin plăcute care se pot ivi pe parcursul călătoriei, fie pe aeroport, fie în hotelurile unde se cazează.

Potrivit unui studiu realizat de o agenție de turism corporate, turiștii de afaceri suferă de stres acut în zilele noastre. Utilizând date colectate de la 6000 de turiști, agenția Carlson Wagonlit Travel (CWT) a scos la iveală că cei mai importanți factori cauzatori de stres în rândul turiștilor de business sunt întârzierile sau amânarea zborurilor și pierderile de bagaje de pe aeroporturi. Studiul a relevat faptul că femeile de business sunt mai mai stresate decât bârbații atunci când efectuează o călătorie în interes de afaceri și sunt mai îngrijorate de ruperea rutinei zilnice care le dă peste cap programul de alimentație, o sursă de stres permanentă pentru femei.

Studiul a mai arătat faptul că femeile de business s-au simțit mai puțin stresate decât bărbații atunci când au fost nevoite să călătorească la clasa economică, dar și faptul că turiștii care efectuează frecvent călătorii în interes de afaceri sunt mai stresați de „timpul pierdut în zadar” cauzat de unele probleme ivite în călătoriile lor, dar și de situațiile în care trebuie să călătorească cu altă companie aeriană decât cea preferată.

În cazul turiștilor care călătoresc mult în interes de afaceri (peste 30 de călătorii pe an), nivelul lor de stres nu are tip să scadă înainte de a porni într-o nouă călătorie. Tocmai de aceea studiul subliniază că există o diferență a nivelului de stres între turiștii care efectuează călătorii frecvent și turiștii ocazionali.

Profesorul Cary L. Cooper de la Lancaster University Management School, subliniază că factorii cauzatori de stres în rândul turiștilor de business sunt mult mai profunzi decât pierderea bagajelor și alte probleme de genul și includ și aspecte precum separarea de familie pentru o perioadă de timp, aglomerarea și haosul de pe aeroporturi, necesitatea (impusă de criza economică) de a zbura la clasa economică, probleme întâmpinate la hoteluri ș.a., lucruri care se acumulează și care contribuie la ridicarea nivelului de stres în rândul călătorilor.

travelalone

Deși o comparație a nivelului de stres între turiștii care călătoresc singuri și cei care călătoresc însoțiți nu a fost inclusă în studiu, acesta relevă totuși că turiștii de afaceri care sunt căsătoriți și au propria familie consideră că a călători în timpul weekend-urilor și pe perioade lungi este mult mai stresant. Profesorul Cooper consideră că este important pentru turiștii care călătoresc frecvent în interes de afaceri să meargă însoțiți fie de un coleg, fie de partenerul de viață sau de altcineva, pentru a compensa sentimentul de singurătate inerent care se ivește atunci când aceștia sunt plecați departe de casă. Profesorul Cooper crede că dacă o persoană se simte mai relaxată în călătoriile lor de business va performa mai bine.

Potrivit unui alt studiu care cercetează sănătatea „emoțională” a turiștilor de business, realizat de Fairfield Inn&Suites, un brand al companiei hoteliere Marriott, cu cât o persoană călătorește mai mult, cu atât este mai predispusă să călătorească singură, însă trebuie ținut cont de faptul că pentru femeile de afaceri este mai important să aibă pe cineva alături cu care să povestească.

businesswomanDoar 16% dintre cei 1000 de respondenți au raportat sentimente de stres în călătoriile lor, însă 38% au afirmat că le lipsesc evenimente importante din viața lor familiară. Shruti Buckley, global brand manager la Fairfield Inn&Suites a subliniat că hotelurile ar trebui să implementeze strategii de reducere a stresului în rândul turiștilor de business și să încerce în permaneneță să creeze un mediu înconjurător unde turiștii de business pot socializa și cunoaște altă lume. Aceste studii reprezintă un instrument pentru companiile hoteliere de a-și îmbunătăți serviciile, de a-și cunoaște mai bine oaspeții și de a veni în întâmpinarea așteptărilor turiștilor de business.

Potrivit lui Buckley, turiștii de business sunt întotdeauna judecători mult mai critici decât ceilalți. „Dacă le putem satisface așteptările ridicate ale acestora, satisfacem aproape automat și nevoile turiștilor de leisure”, a mai adăugat Buckley.

Sursa: www. reuters.com

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302