87% din turiştii sub 34 de ani folosesc facebook-ul pentru a-şi alege destinaţia

87% din turiştii sub 34 de ani folosesc facebook-ul pentru a-şi alege destinaţia
person Horeca
access_time_filled

87% din turiștii cu vârsta sub 34 de ani folosesc facebook-ul pentru a-și alege viitoarea destinație turistică, potrivit unui studiu care examinează importanța în creștere a rețelelor de socializare online și a tehnologiei mobile pe parcursul celor 4 etape majore din ciclul decizional al consumatorilor de turism: inspirație, decizie, achiziție și experiență.

Potrivit rezultatelor studiului, social media joacă cel mai important rol în prima și ultima etapă al ciclului decizional, inspirație și experiență. Acest lucru se corelează cu rezultatul studiului conform căruia 63% dintre respondenți consideră recomandările de la prieteni și familie factorul principal care îi „inspiră” în alegerea destinației, iar rețelele de socializare online încurajează schimbul de experiențe cu prietenii și rudele.

facebook2

Dintre respondenții cu vârsta sub 34 de ani, 87% folosesc facebookul pentru a se inspira în alegerea destinației. Peste 50% dintre respondenți folosesc de asemenea Twitter, Pinterest și alte platforme de social media, pentru a se inspira în alegerea viitoarei destinații. În ceea ce privește ultima etapă a procesului decizional, si anume experiența, 68% dintre respondenți folosesc telefonul mobil pentru a păstra legătura cu prietenii și familia în timpul vacanței, mai mult decât pentru a face poze (43%) sau să verifice știri (20%).

Studiul, condus de firma de cercetare de piață Redshift Research, a chestionat 4600 de consumatori de turism din 13 țări și a fost comandat de Text100. Studiul analizează modul în care tehnologiile digitale au contribuit la schimbările fundamentale din fiecare etapă din procesul de luare a deciziilor, precum și modul în care operatorii de turism și comunicatorii specializați ar putea adopta noi strategii pentru a veni în întâmpinarea acestor schimbări.

„Operatorii de turism și profesioniștii din comunicare de asemenea trebuie să aibă în vedere în eforturile lor pe social media modul în care consumatorii de turism de astăzi se inspiră în alegerea destinației, iau o decizie, achiziționează și experimentează”, a declarat Aedhmar Hynes, Text100 Global CEO.

vacante

WI-Fi  gratuit duce la un angajament mai mare din partea turiștilor

Dintre toți consumatorii chestionați, 88% iau un telefon mobil capabil să se conecteze la internet, în vacanță. În timp ce mulți consumatori de turism împărtășesc deja informații despre experiența lor, chiar în timpul desfășurării acesteia (52% postează poze și video-uri în timpul călătoriilor lor, în timp ce 25% scriu review-uri), un procent semnificativ, 49% dintre respondeți spun că s-ar implica mai mult în social media dacă ar avea acces gratuit la Wi-Fi.

Preferințele turiștilor variază în funcție de regiune, astfel

Asia Pacific:
•    În regiunea Asia Pacific peste 70% dintre turiști au folosit social media pentru a se inspira în alegerea destinației și își bazează eventualele alegeri pe recomandările prietenilor (52%) și cunoscuților (42%), procente mai ridicate ca în alte regiuni ale lumii.
•    Turiștii din regiunea Asia Pacific sunt cei mai probabili să achiziționeze bilete prin intermediul linkurilor online sau a publicității, dar preferă în același timp agențiile de turism tradiționale într-o măsură mai mare decât turiștii din SUA sau Europa.

Statele Unite ale Americii
•    În SUA, 58% dintre respondenții cu vârsta sub 34 de ani folosesc social media pentru a se inspira în alegerea destinației, în timp ce 37% dintre respondenți urmăresc mai întâi review-urile postate de blogerii de travel atunci când trebuie să ia o decizie în ceea ce privește alegerea destinației de călătorie.
•    Majoritatea respondenților din SUA valorează în principal relaxarea (57%) și distracția (46%) atunci cînd aleg o destinație, totuși 43% din respondenții din SUA își iau un laptop cu ei în călătorie (comparativ cu 34% media globală).

Europa și Africa
•    Atunci când vine vorba de achiziția de bilete pentru atracții turistice sau diverse activități, turiștii din Europa și Africa sunt cei mai probabili că vor cumpăra la fața locului (43%), și cel mai puțin probabili să folosească site-uri de călătorie online (23%) în acest sens.
•    În Europa, 33% dintre turiști se bazează pe review-urile de pe blogurile de călătorie pentru a lua decizii inițiale în alegerea destinației turistice.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302