Top Chef
Evident că prin natura activității noastre am intrat în contact cu foarte multe persoane care au păreri, mai mult sau mai puțin conturate, despre emisiune. Începând cu formatul și continuând cu „personajele”, majoritatea telespectatorilor „de uz casnic” au primit pozitiv informația din spectacolul de pe sticlă. Până la urmă, puțini dintre cei aproape un milion de clienți ai industriei noastre au avut posibilitatea – ȘANSA – să intre în culise, să urmărească ceea ce se întâmplă „în spatele ușilor închise”. Acesta este de altfel și unul dintre scopurile formatului emisiunii, respectiv să vedem ce se află dincolo de nota de plată sau de mâncarea din farfurie, atunci când ne ducem la restaurant.
Cum spuneam, un milion de cetățeni – cu drept de vot 🙂 – au lăsat telenovela ce face furori cu turcii lui Suleyman (apropos, cine-i ăsta?), și urmăresc, luni seara, TopChef. Adică ceva legat de munca – și existența! – noastră, a celor din HORECA. Pozitiv, corect? Ar trebui să ne bucurăm!
Deci, cum spuneam, prin natura activității noastre ” aceeași 🙂 – am intrat în contact și cu foarte mulți profesioniști din domeniu: bucătari (mai mult sau mai puțin Chefi), manageri sau proprietari de structuri din industria ospitalității… STUPOARE! Sunt, o parte ce-i drept, și nemulțumiți (nu le place, ei pot mai bine/frumos/repede etc.) ce ar putea să facă negreșit mai bun scenariul/regia/producția etc… deci, nu e bine! Dacă scopul celor de la Antena Group de a introduce consumatorul final în detaliile extrem de laborioase ale prezentării unei farfurii (ceea ce face bine sectorului nostru de activitate) a fost atins, HORECA ROMÂNIA, cu riscul asumat că va irita câțiva dintre cititorii ei, dorește să vă introducă în culisele acestei megaproducții TV.
La preselecție au venit aproape o sută de persoane. Mult, puțin, nu știm, dar am văzut că s-a deschis campania „de recrutare” pentrul sezonul viitor, deci… Au muncit pentru realizarea producției 180 de oameni!… S-a filmat permanent cu 12 camere de luat vederi!… Au fost realizate platouri de filmare în aer liber aflate la sute de kilometri depărtare unul de altul… S-au montat bucătării – enorme și funcționale! – într-o noapte… S-a filmat timp de două luni câte 12-14 ore pe zi, în fiecare zi! Concurenții și întreaga echipă de filmare au stat efectiv în cantonament, au consumat câteva tone de alimente doar ca să trăiască, nu mai vorbim de ce au gătit pentru „televizor”… Materiile prime aduse zilnic, de multe ori importate special pentru Top Chef, scumpe și foarte scumpe: deci, CALITATE.
Scopul acestor rânduri este doar un îndemn spre normalitate. Dacă ceva nu vă place, îmbunătățiți. Dacă cineva vă/ne face un serviciu, fiți măcar recunoscători. Dacă puteți mai bine, înscrieți-vă în Competiție și câștigă toată lumea. Pentru că pe noi, profesioniștii, nu ne interesează neapărat cine câștigă TOP CHEF. De fapt CÂȘTIGĂM TOÈšI!
PS: Acest „ARGUMENT” nu este un advertorial! Relațiile noastre cu societatea care produce și/sau promovează Top Chef nu sunt dintre cele mai bune, nu le-am cerut acordul sau părerea pentru ce am scris! Dar, atunci când cineva te-ajută, chiar și indirect, la scară națională, merită RESPECT!