Topul celor mai vizibile branduri din turism în mass-media
Vizibilitatea turismului în publicitate a înregistrat o evoluție pozitivă din punct de vedere al numărului de reclame difuzate de media, potrivit unei analize mediaTRUST. În perioada 1 ianuarie – 30 aprilie 2013, canalele media au difuzat 5.176 de spoturi publicitare pe categoria turism.
Distribuția reclamelor pe medii de difuzare
Cel mai mare volum de publicitate a fost difuzat la stațiile radio (2.975 reclame) și TV (2.064 reclame). Studiul indică o pondere scăzută a reclamelor în presa scrisă, și anume, 140 de reclame tipărite.
Evoluția numărului de reclame difuzate pe canalele media în perioada 1 ianuarie – 30 aprilie 2013
Raportul arată o evoluție pozitivă a numărului de reclame difuzate la posturile de radio. Dacă în luna ianuarie 2013, au fost difuzate 239 de reclame la radio, pe categoria turism, în luna aprilie a aceluiași an, numărul lor a crescut, ajungând la 1.303. Această evoluție se datorează, într-o anumită măsură, și minivacanței de 1 Mai și Paști, care a dus la o mărire a numărului de turiști, și implicit a numărului de oferte. În ceea ce privește reclamele difuzate la TV, se observă o descreștere a numărului acestora, de la 858 de reclame difuzate în luna ianuarie, se ajunge la 385 de reclame înregistrate în luna aprilie 2013.
Reclamele din presa scrisă înregistrează o creștere minoră pe parcursul celor patru luni, ajungând la 40 de reclame în luna aprilie, comparativ cu 35, în ianuarie.
Top 5 cele mai promovate branduri
Analiza cuprinde și un clasament al celor mai vizibile branduri din turism din punct de vedere al publicității înregistrate de acestea. Astfel, agenția de turism Christian Tour a avut cel mai mare număr de reclame difuzate (796) cu un rate card de 469.429 euro. Hotel Germisara a avut 541 de reclame difuzate, înregistrând un RC de 123.811 euro. Rezerva.ro a înregistrat 516 de reclame și un RC de 835.630 euro. West City Hotel a avut 399 de reclame, cu un RC de 91.088 de euro, iar Pensiunea Sub Cetate la Matei (357 reclame), și un RC de 809.580 euro.
Distribuția reclamelor pe categorii de produse
Raportul mediaTRUST arată că hotelurile și pensiunile au înregistrat cel mai mare volum de publicitate (2.333 de reclame) în perioada 1 ianuarie ” 30 aprilie 2013, urmate de agențiile de turism cu 1798 reclame. Categoria Ghiduri/Baze de date/ recomandări se află pe locul trei, înregistrând un număr de 786 de reclame difuzate.
Despre raport
Raportul a luat în calcul rezultatele monitorizării a 5.179 de reclame difuzate în intervalul de timp 1 ianuarie ” 30 aprilie 2013, la 20 de posturi de televiziune, 12 posturi de radio și 200 de publicații centrale. Prin intermediul aplicației admonit, mediaTRUST prezintă vizibilitatea turismului în reclamele difuzate de canalele media.