Sublimă, dar lipsește cu desăvârșire…
România e sublimă, dar lipsește cu desăvâșire de pe harta turismului internațional. Nu de puține ori am auzit această frază din gura specialiștilor străini veniți la București pentru diferite conferințe, care repetau, parcă înțeleși între ei (!), același mesaj: „Faceți-vă mai mult PR. România este o țară superbă, aveți niște locuri unice, despre care nimeni nu știe nimic!”.
Că cine trebuie să înțeleagă, încă nu a făcut-o, ne-o demonstrează ultimul raport al World Economic Forum, care ar trebui să reprezinte un WAKE UP CALL pentru factorii de decizie din turismul românesc. Raportul plasează România pe locul 68 la capitolul competitivitate în turism, în scădere cu 5 poziții față de ultima ediție a raportului de acum 2 ani.
Realitatea dureroasă este că suntem în urma celor mai multe țări din Europa Centrală și de Est, în urma Bulgariei, Ungariei sau Poloniei… (dar asta nu mai e demult o surpriză!)
Ce ne trage în jos? Lipsa de eficiență în ceea ce privește marketingul și brandingul pentru atragerea turiștilor străini, drumurile proaste (de subliniat că la acest indicator România ocupă locul 138 din 140 de țări analizate), importanța redusă acordată de autorități turismului și, surprinzător, atitudinea românilor față de turiștii străini (la acest indicator ne situăm pe locul 122 din 140 de țări analizate, lucru care infirmă așa-zisa calitate pe care și-o arogă românii, aceea de a fi ospitalieri).
P.S. Nu suntem pesimiști și nici nu „ne plângem”. Ne-am făcut doar meseria / datoria să vă informăm…
În mod sigur că cine a citit tot ce-am scris aici (și în general în HoReCa România) are o „situație” mai bună decât brandul de țară!