A fost ales sloganul turistic al Republicii Moldova
„Hospitality. Traditions. Mystery” („Ospitalitate. Tradiție. Mister”) este sloganul turistic al Republicii Moldova, care care va acompania logo-ul turistic al Republicii Moldova în activitatea de promovare pe plan internațional (expoziții, internet, materiale promoționale etc.).
Câștigătorul concursului „Cel mai bun slogan pentru Turismul din Republica Moldova” a fost anunțat duminică, 29 septembrie, în cadrul unei conferințe de presă dedicate Zilei Mondiale a Turismului. Anunțul a fost făcut de către directorul General al Agenției Turismului, Nicolae Platon.
„Concursul a fost lansat acum două luni, iar identificarea sloganului a fost foarte dificilă. După mine, ne reprezintă și va fi utilizat inclusiv în toate materialele promoționale. Suntem un popor cu adevărat ospitalier, avem tradiții și obiceiuri, dar cu părere de rău, la acest moment nu suntem valorificați, deci suntem misterioși. Sper ca acest cuvânt, mister, să fie înlocuit peste câțiva ani cu altul”, a declarat Nicolae Platon, directorul Agenției, citat de publicația Adevărul.
În perioada desfășurării concursului (1 august – 8 septembrie) au parvenit 623 de propuneri de la 152 de participanți. Autorul sloganului „Hospitality. Traditions. Mistery.” este Elena Ciubara, care lucrează la o întreprindere străină din domeniul financiar-bancar. Câștigătorul acestui concurs va beneficia de o cină romantică pentru două persoane și o noapte de cazare în hotelul Jolly Alon.
„Ospitalitatea este cartea de vizită a țării. Toți străinii care ne vizitează rămân impresionați de felul cum sunt primiți în fiecare familie. Tradițiile merită să fie promovate și valorificate. Iar misterul spune despre faptul că suntem o țărișoară mică, nedescoperită, dar care are multe de arătat”, a spus câștigătoarea, citată de Adevărul. Potrivit acesteia, inițiativele frumoase și implicarea fiecărui om va duce la prosperarea țării.