Romhotel și Târgul de Turism al României, la bilanț
Romexpo a organizat în perioada 14 – 17 noiembrie cea de-a 21-a ediție a Romhotel – Expoziția internațională de echipamente, dotări și mobilier pentru hoteluri și restaurante și a 30-a ediție a Târgului de Turism al României, două evenimente cu tematici complementare. Potrivit organizatorilor 16.000 de vizitatori au trecut săptămâna trecută pragul TTR, unde peste 200 de firme din țară dar și din străinătate le-au prezentat românilor oferte pentru petrecerea sărbătorilor din acest sfârșit de an, dar și vacanțe pentru vara anului viitor.
Într-un comunicat emis de ANAT, se arată că agențiile de turism membre ANAT prezente la târg au ocupat o suprafață de 2078 m2, cu 17% mai mult decât la ediția de anul trecut, alăturându-se astfel, cu o prezență consistentă, celorlalți expozanți printre care se află patronatele partenere OPTBR, FPTR, ANTREC, parteneri hotelieri, autorități locale din diverse regiuni ale țării, unități de cazare și alimentație publică etc.
„Și această ediție ne-a reconfirmat interesul românilor pentru achiziționarea produselor turistice în regim de early booking, concept ce a atins maturitatea și pe piața din România și la a cărui promovare ANAT a contribuit semnificativ. Rezultatul este acela că publicul a înțeles rostul achiziționării din timp a vacanțelor prin intermediul agențiilor de turism și al consilierilor de călătorie avizați. Chiar dacă perioadele de concediu s-au mai scurtat și bugetele sunt mai austere decât în anii trecuți, românii nu renunță la concedii și apeleaza chiar la instrumente financiare care le vin in ajutor cu optiunea de a strânge banii lunar, timp de un an de zile, pentru a-și petrece vacanța dorită”, se arată în comunicatul ANAT.
La reducerile de early-booking s-au adăugat discounturi și reduceri instant booking (strict pe perioada târgului), acestea fiind cele mai vânate de către publicul vizitator. Reducerile de până la 40%, atât pe destinațiile interne cât și pe cele externe, i-au încurajat pe vizitatorii aflați la târg fie să cumpere o vacanță, fie să-și rezerve una.
Destinațiile interne cele mai vândute pentru iarna 2013-2014 au fost, potrivit ANAT, cele de ski, stațiunile montane și de agroturism – destinații precum Valea Prahovei, Poiana Brasov, Bucovina etc. Litoralul românesc se prefigurează a fi, din nou, destinația vedetă a sezonului estival următor, fiind cel mai solicitat produs turistic intern și cel mai vândut produs în sistem early-booking.
Destinațiile externe cele mai dorite potrivit ANAT au rămas cele din anii anteriori: Turcia, Grecia, Bulgaria, Spania. „Agențiile de turism membre preconizează o creștere a vânzărilor pentru Grecia, atât pentru destinațiile tradiționale, cât și pentru Grecia de Vest, zonă cu o cultură specială, care suscită interesul turiștilor de pretutindeni. Pentru vara 2014, tour-operatorii vor introduce un produs turistic nou, taberele școlare în Grecia. Turcia va avea o creștere mai ponderată în 2014, deși Antalya rămâne cea mai cerută destinație”, se arată în comunicatul ANAT.
În mod evident, n-au lipsit cererile pentru destinațiile exotice și cosmopolite cumpărate în regim de early-booking precum: Mexic, Maldive, Dubai, Thailanda, Sri Lanka, Kenya, Punta Cana, etc. De interesul vizitatorilor s-au bucurat si produsele turistice de tip city-break, Barcelona, Viena, Praga, Istanbul, Dubai, fiind cele mai cerute.
Bugetul mediu alocat de turiști pentru petrecerea vacanțelor interne s-a situat între 270-370 de euro de familie, în timp ce pentru deplasările externe se alocă în medie 750-950 de euro de familie pentru o vacanță.
Potrivit Romexpo, în cadrul târgului, românii au plătit de la 200 până la 20.000 de euro pentru o vacanță.
„Putem spune pe drept cuvânt că a fost o ediție reușită a Târgului de Turism al României. Varietatea de oferte și destinații prezentate, prețurile pentru toate buzunarele și manifestările conexe au fost ingredientele care au asigurat succesul acestui eveniment”, a declarat Mariana Suciu, Director General Romexpo S.A.
În aceeași perioadă a avut loc cea de a 21-a editie a Romhotel ” Expoziția internațională de echipamente, dotări și mobilier pentru hoteluri și restaurante, un eveniment a cărui tematică vine în completarea celei a Târgului de Turism al României. În cadrul acestuia, cei interesați au regăsit producători și distribuitori de mobilier și echipamente specifice pentru structuri de primire, unități de alimentație publică, catering, fast-food, accesorii pentru bucătării profesionale, întreținerea curățeniei și igienei, cosmetice pentru hoteluri și restaurante, producători și distribuitori de echipamente electronice, audio-video, soft și hard pentru structuri de primire și unități de alimentație publică.
Atât Târgul de Turism al României, cât și Romhotel au prilejuit, pe lângă partea expozițională, numeroase activități conexe precum: lansări de carte, demonstrații de bartista profesional și degustări de vinuri dar și conferinte în cadrul cărora au fost aflate cele mai recente noutăți în domeniu.
Cele două evenimente au reunit peste 300 de companii din România dar și din străinătate, pe o suprafață de aproximativ 13.000 de metri pătrați și au atras 16.000 de vizitatori pe parcursul a patru zile de desfășurare.