Complexul hotelier Univers T anunță performanțe puternice în 2013
Complexul hotelier Univers T din Cluj-Napoca, aflat sub autoritatea Consiliului Județean Cluj, a înregistrat pe primele 3 trimestre din 2013 o creștere a gradului de ocupare de 28% față de anul precedent, care a urcat la 68%, au anunțat reprezentanții complexului. Veniturile din închirierea sălilor de conferință și a altor servicii conexe au crescut cu 60% față de 2012, iar vânzările din restaurant și minibar au crescut cu 15,7%.
„Ne-am propus o creștere a veniturilor din activitățile directe cu 11% față de anul precedent și am realizat o creștere cu 21%. Toate acestea în condițiile în care nu am depășit cheltuielile previzionate, acest lucru ducând la o creștere a profitului 2012 vs. 2013 din vânzarea produselor și a serviciilor noastre”, spune Valentin Lungu, manager general UniversT.
Din punct de vedere statistic, mai mult de 50% din încasările hotelului provin din industria MICE (Meetings – Incentives – Conventions – Exhibitions, mai precis târguri, expoziții, conferințe, congrese, team-building-uri și deplasări de training), iar din acest procent peste 55% a provenit din industria MICE românească, majoritatea clienților din acest an fiind din București și județele Ilfov, Prahova, Mureș, Bihor, Bistrița-Năsăud, Brașov sau Alba.
„Aceste evoluții pozitive au fost rezultatul adaptării managementului în contextul în care, în Cluj-Napoca, cea mai mare parte a oaspeților hotelurilor ajung în oraș cu afaceri, iar criza a impus tăierea ‘stelelor’ din bugetele de deplasări ori conferințe ale companiilor, situație care a creat o oportunitate interesantă pentru hotelurile de 3 stele, precum Univers T„, se arată într-un comunicat de presă.
„Concret, segmentele de companii care aleg resorturi de 4-5 stele sunt mult mai înguste, iar pe segmentul firmelor care aleg hoteluri de 3 stele Univers T a fost un model. Turismul de evenimente reprezintă cel mai profitabil segment al hotelului și acoperă serviciile noastre de cazare, restaurant și săli de conferințe”, mai adaugă Valentin Lungu.
În ce privește planul de viitor pentru anul 2014, managementul UniversT este la fel de ambițios. Pentru 2014, se va derula un amplu program de investiții: UniversT intenționează să demareze ample lucrări de renovare-modernizare la amfiteatrul cu o capacitate de circa 310 de locuri și la spațiile anexe acestuia (foyer/sală de evenimente cu o capacitate de cca 200 de locuri, cafenea, spații tehnice și de depozitare), lucrări care reprezintă cea de-a doua etapă a programului de renovare-modernizare a complexului hotelier, precum și demararea lucrărilor la modernizarea bazei sportive proprii. Se va moderniza baza sportivă formată din 5 terenuri tenis. Astfel vor fi două terenuri de tenis acoperite, două în aer liber, iar un teren de tenis va fi transformat în teren de fotbal sintetic. Acestea vor fi dotate cu nocturnă, vor fi supravegheate video și vor avea servicii conexe precum dușuri, vestiare, băi, parcare, încălzire (cele acoperite), închirieri echipamente sportive, etc. De asemenea, deasupra corpului anex cu servicii va fi creată la nivelul unu o terasă unde se vor putea servi băuturi diverse, deserturi, mici gustări, etc. Pentru 2015, se preconizează redeschiderea unei locații de renume pentru Cluj-Napoca, Clubul UniversT. În plus se dorește amenajarea cabanei de la Călățele Pădure, care se află într-o stare precară, pentru a putea fi reintrodusă în circuitul turistic.
„Deși acționarul unic al UniversT este Consiliul Județean Cluj, un management performant și inovator poate anula stereotipul prin care statul român este un slab administrator. Personalul calificat, munca în echipă și clarviziunea acesteia, precum și sprijinul acționarului unic sunt principalele atuuri pe care am mizat în 2013 și pe care voi paria până la încheierea mandatului meu în 2017”, conchide managerul general Valentin Lungu.