Ce criterii iau în considerare românii atunci când îşi comandă mâncare

Ce criterii iau în considerare românii  atunci când îşi comandă mâncare
person Horeca
access_time_filled

Potrivit unui sondaj realizat de foodpanda, principalul criteriu de care românii țin cont atunci când își comandă mâncare este calitatea preparatelor culinare, acesta fiind urmat de rapiditatea livrării și varietatea felurilor de mâncare oferite de restaurante.

Astfel, atunci când vine vorba de cele mai importante aspecte luate în considerare în momentul în care comandă mâncare, 43% dintre românii care au comandat prin intermediul site-ului sau al aplicației sunt de părere că pe primul loc se află calitatea produselor, în timp ce 29% declară că pentru ei rapiditatea livrării este criteriul principal. Varietatea preparatelor culinare este importantă pentru numai 16% dintre ei, în timp ce promoțiile oferite de restaurante contează în proporție de 9%.

„Românii care comandă mâncare se așteaptă ca gustul acesteia să fie cât mai apropiat de cel al preparatelor gătite în casă, iar ingredientele să fie proaspete. De asemenea, pun preț pe timpul de livrare cât mai scurt, din cauza crizei de timp cu care majoritatea se confruntă zi de zi”, a spus Dan Macarie, Country Manager foodpanda.ro.

comenzipizza

La nivel global, statistica nu diferă foarte mult în ceea ce privește importanța calității preparatelor culinare, 41% dintre respondenți fiind de părere că acesta este criteriul de bază atunci când comandă mâncare, iar 26% declarând că pentru ei este important ca mâncarea să fie livrată rapid. În ceea ce privește discount-urile oferite de restaurante, se poate observa o dublare a procentului de oameni care țin cont de ele la nivel global ” 18% dintre respondenți țin cont de reducerile de preț în momentul în care își comandă mâncare. În schimb, varietatea felurilor de mâncare este importantă în doar 9% din cazuri.

Renumele restaurantului de unde e comandată mâncarea este aspectul căruia i se acordă cea mai puțină atenție, atât în cazul comenzilor efectuate în România (3%), cât și la nivel global (5%).

În ceea ce privește motivul pentru care optează pentru un restaurant anume, aproape două treimi dintre români au declarat că îl aleg pentru că au mai încercat și le place mâncarea oferită de restaurantul respectiv, în timp ce 17% își bazează alegerea pe recomandările primite din partea cunoscuților. Promoțiile contează și aici într-o proporție mult mai mică, de doar 6%, iar rating-urile primite de restaurant sunt importante pentru numai două procente dintre românii care comandă mâncare.

statisticicomenzimancare

Românii nu sunt mari amatori de discount-uri atunci când vine vorba de a comanda mâncare.

Preferința pentru mâncarea servită este, de asemenea, principalul motiv pentru care 51% dintre respondenții la nivel global își aleg restaurantul. În schimb, spre deosebire de România, discount-urile sunt mult mai apreciate în restul lumii, 18% dintre alegeri fiind realizate pe baza acestui criteriu. Recomandările sunt importante în doar 10% din cazuri, la nivel global fiind mai important rating-ul restaurantului (13%).

„Deși este cunoscut apetitul românilor pentru reducerile de preț și promoții, iată că atunci când vine vorba de mâncarea comandată ei pun accentul mai degrabă pe calitate, fiind dispuși să plătească mai mult pentru a se asigura că mâncarea este bună și ajunge la ei într-un timp cât mai scurt”, a încheiat Dan Macarie.

foodpanda.ro colaborează, în prezent, cu peste 100 de restaurante din București, iar pentru începutul anului viitor plănuiește extinderea serviciului și în Cluj-Napoca. De asemenea, foodpanda.ro își propune ca, până la sfârșitul anului, să devină lider de piață pe sectorul platformelor de food delivery.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302