La Mama după 15 ani. Realizări și planuri de dezvoltare
Lanțul de restaurante La Mama, care operează în prezent 10 restaurante – dintre care 8 în București și 2 în stațiunea Mamaia -, aniversează pe 27 februarie a.c. 15 ani de la lansarea primului restaurant pe piață.
Cătălin Mahu, proprietarul lanțului de restaurante a declarat astăzi într-o conferință de presă că pe o piață în care toată lumea vorbește de criză este o realizare faptul că în cei 15 ani rețeaua La Mama nu a închis niciun restaurant și mai mult a crescut constant. Acesta a vorbit totodată și de obiectivele de dezvoltare ale companiei pentru următorii ani.
„În cei 15 ani noi am reușit să nu închidem niciunul dintre restaurante și spun asta cu mândrie, pentru că pe o piață în care toată lumea vorbește de criză, cred că asta este o realizare. Noi nu doar am supraviețuit, ci am crescut în cei 15 ani. Avem în jur de 400 de angajați în momentul acesta (pe timpul verii numărul lor de ridică la 500 datorită restaurantelor de pe litoral) și o cifră de afaceri de 5,3 milioane de euro în 2013, în creștere cu 6% față de 2012, e drept puțin mai mică decât în anii de glorie ai economiei românești 2007/2008, dar spun eu, suficient de rezonabilă pentru această perioadă”, a declarat Cătălin Mahu.
„Anul acesta nu avem în intenție să deschidem un alt restaurant. Pentru anul 2015 deja mi-e greu să spun că n-aș vrea să mai deschid restaurante pentru că intenția este să ne dezvoltăm în continuare„
În anul 2013, compania a realizat o investiție de 1 milion de euro într-un restaurant La Mama de aproximativ 400 de locuri și o plaja cu lounge în Mamaia Nord. Întrebat despre planurile de dezvoltare ale companiei pentru anii următori, proprietarul La Mama a declarat că în 2014 nu intenționează să deschidă noi restaurante, dar că nu exclude acest lucru pentru 2015, și că obiectivul pentru acest an este consolidarea poziției pe piață și renovarea unor restaurante din portofoliu.
„Anul acesta nu avem în intenție să deschidem un alt restaurant. Am deschis anul trecut un restaurant foarte mare în stațiunea Mamaia Nord și e important pentru noi să ne consolidăm poziția pe piață. Este important de asemenea să facem renovări în restaurantele care necesită lucrul acesta și este important să fim alături de clienții noștri. Vorbim de 3000-4000 de clienți pe zi. Dacă doar am alerga să deschidem restaurante la un moment dat s-ar putea să ne trezim că alergăm singuri. Pentru anul 2015 deja mi-e greu să spun că n-aș vrea să mai deschid restaurante pentru că intenția este să ne dezvoltăm în continuare”, ne-a declarat Cătălin Mahu.
Referitor la încasările realizate în 2013, proprietarul La Mama a precizat că „Anul trecut am avut o creștere a încasărilor cam cu 10% față de anul anterior. Acest lucru s-a datorat următoarelor aspecte: o dată o creștere destul de mică a valorii bonului și o creștere a traficului. Din punctul meu de vedere, piața de restaurante este în continuare în scădere. De asta pe mine mă bucură faptul că anul trecut noi am avut o creștere a traficului în restaurante. E important pentru mine și îmi spune ceva pentru următorii ani”.
Proprietarul La Mama se așteaptă ca în 2014 cifra de afaceri să depășească 6 milioane de euro.
„Calitatea și inovația, factorii care au dus la longetivate„
Întrebat care sunt factorii care au dus la longevitatea La Mama pe piața românească Cătălin Mahu ne-a declarat că unul dintre principalii factori o reprezintă inovarea. „Cred că sunt mai multe motive care au dus la longevitatea noastră pe piață, o să vă spun doar două. O dată faptul că avem un produs bun. Avem un produs pe care oamenii îl vor și pe care am încercat în permanență să-l facem de calitate. Al doilea lucru este că am încercat în permanență să inovăm, să aducem ceva nou în industrie. Suntem prima rețea independentă de restaurante din România, care a implementat și certificat standardele de calitate ISO 9001 si HACCP, în conformitate cu standardele europene, iar în 2007 am obținut certificarea ISO 22000. Începând cu anul 2007 La Mama a lansat și serviciul de home delivery. Am făcut multe inovații de-a lungul anilor inclusiv acest ziar pe care fiecare client La Mama îl găsește pe masă, campania prin care am promovat mâncarea fără e-uri și lansarea de anul trecut a cardului electronic de loialitate – o inovație în industria Horeca. Sunt lucruri care chiar dacă nu au un impact fantastic ne păstrează în permanență în contact cu clienții”, ne-a mai spus Cătălin Mahu.
În 2013 La Mama a avut în jur de 3500 de clienți zilnic, cu o medie a bonului de plată de 17 euro.
„De-a lungul celor 15 ani clientul de restaurant a devenit mai sofisticat„
Cătălin Mahu a precizat în cei 15 ani de existență La Mama a văzut clientul român rafinându-se. „De-a lungul celor 15 ani clientul de restaurant a devenit mai sofisticat ” faptul că în București au apărut în acest răstimp restaurante cu specif tot mai divers, care ating aproape toate bucătăriile lumii, a dezvoltat gustul clientului către produse cu adevărat gustoase, memorabile. Faptul că, după atâția ani bucătăria românescă continuă să reprezinte peste 70% din consumul obișnuit în restaurante, se datorează diversității și spectaculozității unora dintre preparatele clasice românești, chiar dacă pe unele dintre ele nu le consumăm zilnic. Sunt convins că fiecare dintre noi atunci cand a călătorit pentru o perioadă mai lungă departe de casa, la un moment dat a simțit dorul unei ciorbe ca la mama acasă”, a declarat Cătălin Mahu.
Conform unui research intern al companiei, cele mai apreciate mâncăruri la La Mama sunt cele care țin de rețetele proprii. „O statistică veselă ar fi să vă declarăm câte milioane de ciorbe de burtă sau sarmale am vândut în acești ani, dar pentru că am amintit de spectaculozitatea bucatelor românești, vom spune că, încă de la începuturi, câteva preparate au rămas în permanență în meniu, ele reprezentând puncte importante pe care s-a dezvoltat meniul nostru: ciorba de burtă, sărmăluțele cu mămăliguță, tochitura cu mămăliguță, celebrii mititei, precum și nu mai puțin celebrii papanași”, potrivit reprezentanților companiei.
La Mama este o rețea independentă de restaurante, un brand românesc, care în prezent operează 10 restaurante La Mama, două dintre ele în Stațiunea Mamaia (pe faleza Mamaia lângă Casinou și în Mamaia Nord), acestea din urmă având caracter sezonier.