2014 poate fi un an al Israelului pentru piața de incoming a României
În perioada mai – august 2014, Meshek Wings Tours Ltd din Israel – unul dintre primii 10 touroperatori din Israel – va aduce circa 3600 de turiști israelieni în București, pentru programe tip city break. De asemenea, Meshek Wings organizează un zbor charter săptămânal cu turiști israelieni, în fiecare marți, pentru sejururi la munte, plus alt zbor săptămânal pentru litoralul românesc. Toate aceste zboruri, realizate în sistem charter, vor fi operate de către compania Blue Air.
Touroperatorul israelian va aduce în acest an, în total, 7.000 de turiști în București, pe Litoral și la munte, se precizează într-un comunicat de presă.
„Noi creăm cererea, noi suntem cei care le recomandă turiștilor israelieni unde să meargă. Până nu cu mult timp în urmă am promovat România prin propriile forțe. Dar vă dați seama ce impact mare ar fi și câți turiști israelieni ar veni în România dacă s-a realiza o promovare prin bugetul de stat?”, subliniază Adrian Boico, ghid și consultant Meshek, cu o experiență de 40 de ani în turism, născut în România.
„Să nu uităm că, în cazul unui city break, pe lângă hotel, câștigă și restaurantele. Apoi, oamenii au cel puțin o zi liberă, merg la shopping, în mall-uri. Un turist cheltuie în medie o sută de euro pe zi în cazul programelor tip city break, iar durata medie a unui astfel de program este de 3 zile. În cazul nostru, putem discuta, pentru perioada mai ” august, de un rulaj de peste 1 milion de euro. Plus că aceste pachete city break oferă și opțiunea unei excursii pe Valea Prahovei. Noi suntem primii care am introdus city break-urile pe București, pe piața israeliană. Până în prezent, israelienii veneau în București în special pentru cazinouri, deci reprezentau un alt segment. Bucureștiul este, de multe ori, o destinație de pornire. Chiar dacă oamenii nu au ales tururi organizate, sunt așteptați de ghizii noștri în hoteluri și pot opta pentru astfel de excursii”, susține Meidan Butnaru, director comercial Meshek Wings Tours Ltd., un bun cunoscător al pieței românești, lucrând cu România de 11 ani. Deși este născut în Israel, este un bun vorbitor al limbii române, fiind crescut într-o familie de israelieni de origine română.
„În ultimele săptămâni, în Israel au apărut o serie de articole pozitive care prezintă România drept o destinație atractivă »
« Bucureștiul nu are mulți turiști în week-end. Capitala mai are multe de făcut. Sunt multe hoteluri cu servicii foarte bune, unde hotelierii înțeleg că trebuie să ofere prețuri mai mici pentru week-end, pentru pachetele tip city break. Acum este momentul propice, mai ales că în ultimele săptămâni au apărut o serie de articole pozitive care prezintă România drept o destinație atractivă. În prezent, avem zboruri foarte multe între Israel și România, cu El Al, TAROM, WizzAir și, prin noi, cu Blue Air. România are parte, în sfârșit, de un lobby bun în Israel, care trebuie sprijinit. Aceasta este munca Autorității Naționale pentru Turism, care, în ultimele luni, chiar putem spune că a reușit să realizeze o promovare eficientă pe piața israeliană”, adaugă Meidan Butnaru.
„Apreciem colaborarea noastră pe termen lung cu Blue Air, care este condusă de un om care și-a dedicat viața industriei aviatice, Gheorghe Răcaru, precum și cu TAROM. De asemenea, ne bucură faptul că Autoritatea Națională pentru Turism este condusă de o echipă tânără și creativă, reprezentată de Răzvan Filipescu și Mirela Matichescu, precum și de Bogdan Iosif, directorul Biroului de promovare turistică a României de la Madrid, care se ocupă și de promovarea în Israel. Rezultatele se văd deja, iar 2014 are toate șansele să fie un an al turiștilor israelieni, pentru România. Turismul românesc este gestionat de o echipă tânără, care chiar poate să facă schimbări!”, mai subliniază Meidan Butnaru.
Referitor la târgul de turism de la Tel Aviv, care s-a desfășurat luna trecută, reprezentanții Meshek Wings consideră că România a beneficiat de cel mai frumos stand și este prima dată când a avut o participare foarte dinamică.
Preferințele turiștilor israelieni pentru destinația România:
1. Tinerii ” preferă stațiunea Mamaia și Bucureștiul, datorită oportunităților de distracție (în special cluburi)
2. Familiile / cuplurile ” preferă tururile organizate și city break-urile.
3. Seniorii ” Circuite, sejururi munte.
Turiștii israelieni aleg destinația ori cu 1-2 luni înainte (precum sindicaliștii), ori gen last minute (în general individualii). Promovarea unei țări trebuie să fie puternică, pentru a influența sindicalistul.
Meshek Wings estimează, în acest an, datorită introducerii programelor tip city break, dublarea numărului de turiști din Israel, față de anul trecut, la circa 7.000. Numai pe city break-uri sunt 3.600 de turiști, iar pentru Mamaia, 2.800. Zborurile pe Constanța sunt operate în perioada iunie ” septembrie, cu avioane ale Blue Air cu 160 de locuri. Partenerul pentru litoralul românesc al Meshek Wings este touroperatorul Mareea.
„Am adus permanent turiști israelieni în România, începând cu 2009. Nu ne-am ocupat de oameni de afaceri, de pasionați de cazinouri, ci am adus turiști interesați de destinația turistică România. Ca să putem risca să mai operăm chartere trebuia să descoperim o portiță din partea autorităților. De câteva luni, lucrurile s-au schimbat. La conducerea Autorității Naționale pentru Turism se află acum o echipă tânără, care ne sprijină. Trebuie să se înțeleagă că nu este suficient să aduci un zbor, este nevoie de promovare care să susțină fluxul turistic. Dacă noi vom eșua, de exemplu, o altă firmă din Israel nu va mai intra pe piața românească cu produse similare cel puțin cinci ani, deoarece vor considera că produsul nu merge, că destinația nu e bună”, spune Meidan Butnaru.
Israelul este o piață foarte importantă pentru România. În Israel locuiesc 800.000 de vorbitori de limbă română, dacă punem la socoteală atât evreii născuți în România, cât și urmașii lor, care învață limba română în familie. Sunt foarte mulți turiști israelieni care aleg destinații de litoral apropiate de România, iar un câștigător al ultimilor ani este Bulgaria. De asemenea, mulți israelieni aleg Grecia. În prezent, israelienii caută o destinație nouă de leisure. Ei sunt foarte mulțumiți de Bulgaria, dar ar putea fi mulțumiți și de Mamaia. Israelienii preferă Mamaia, deoarece sunt influențați mult de calitatea hotelurilor. De asemenea, sunt atrași de posibilitățile de distracție, iar Mamaia este, din acest punct de vedere, mai animată decât Varna (Bulgaria).