Eximtur va lansa la Târgul de la Londra un site dedicat incomingului
Agenția de turism Eximtur va lansa la Târgul de Turism de la Londra din luna noiembrie un site dedicat incoming-ului, care marchează intrarea mai serioasă a companiei pe zona de incoming, ne-a declarat Lucia Morariu, Președintele Eximtur, care susține că incomingul este o zonă de excelență pentru orice agenție de turism și că online-ul este soluția pentru a ridica incomingul în România.
Compania a adus anul acesta circa 8000 de turiști străini în România. La nivelul companiei, incomingul în anul 2014 a crescut de 6 ori.
„Eximtur va lansa la Târgul de Turism de la Londra din acest an un site de incoming. La Londra vom lansa varianta în limba engleză și în scurt timp o să dăm drumul și la varianta în limba germană. Este un site de incoming, care prezintă România spunem noi destul de frumos. Este o investiție a Eximtur și practic marchează intrarea noastră mai serioasă pe zona de incoming. Pentru noi este o linie de business foarte importantă spre care vom direcționa multe resurse, pentru că noi considerăm că piața se deschide pentru România. În România incomingul va începe să crească. La Eximtur, incomingul în anul 2014 a crescut de 6 ori. Am început să avem clienți din Slovenia, clienți din Marea Britanie. Este o zonă de excelență pentru orice agenție de turism clasică sau online și aici sunt de acord cu ce a afirmat colegul meu Remus Vișan de la Paravion și anume că online-ul este soluția pentru a ridica incomingul în România”, ne-a declarat Lucia Morariu, cu ocazia eTravel Conference, care a avut loc miercuri la hotelul Crowne Plaza.
Președintele Eximtur susține că în România incomingul va crește și acest segment reprezintă o oportunitate pentru industria turistică. „Este normal să iau o astfel de decizie (lansarea unui site de incoming, n.r.), nu poți să-ți dorești să faci incoming, adică să aduci turiști străini în România, fără un site care să te reprezinte ca firmă”, susține președintele Eximtur.
Numărul turiștilor străini aduși de Eximtur în România în acest an a crescut față de anul precedent. „Anul acesta am adus circa 8000 de turiști străini. E mult, spuneam că am crescut. Nu am avut până anul acesta un departament separat de incoming. Am avut și câteva acțiuni noi și cred aceste acțiuni noi ne-au dus la această creștere, pentru că s-au deschis niște contacte de pe piața Sloveniei, poate și ca urmare a faptului că România, la sugestia ANAT, a participat la târgul de turism de la Ljubljana. Cert este că noi am avut 4 grupuri din Slovenia și sunt foarte mândră de treaba asta, am avut un grup din Marea Britanie, care în urma unor incidente din România era foarte aproape să nu mai vină; au venit mai puțini decât au fost programați inițial, dar cei care au venit au fost foarte încântați. Au scris foarte frumos despre tot ce au văzut în România dar și despre noi, și vom pune informațiile respective pe site-ul pe care îl vom lansa”, ne-a mai declarat Lucia Morariu.
Întrebată cum ar putea fi stimulat incoming-ul în România, Lucia Morariu ne-a declarat că una dintre principalele soluții de stimulare a incomingului românesc o reprezintă construcția de autostrăzi și drumuri. „O soluție primordială pentru stimularea incomingului românesc o reprezintă construcția de autostrăzi și drumuri. Fără infrastructură, indiferent cât de bune sunt serviciile, indiferent câte eforturi au făcut investitorii, și ei sunt cei care au făcut 90% din ceea ce astăzi înseamnă turismul românesc, toate aceste lucruri nu mai contează, pentru că nu ai cum să ajungi la obiectivele turistice, la hotelurile în cauză ș.a. Această soluție e în curtea statului. Principala metodă de a stimula dezvoltarea turismului românesc este construcția de autostrăzi, infrastructură generală și infrastructură specifică. Apoi vorbim despre promovare”.
Lucia Morariu, care este și președintele ANAT, s-a declarat totodată surprinsă că, prin noua schema de ajutor de stat cu privire la investiții în turism, statul nu sprijină agențiile care fac incoming. „Ni s-a cerut să propunem o schemă de ajutor de stat/metode prin care statul, adică ministerul, ar putea să sprijine activitatea noastră, activitatea noastră de incoming în primul rând, pentru că această activitate este în interesul și în atenția autorităților care se ocupă de turism în România. Am făcut această propunere, gândind un sistem prin care banii de promovare să ajungă la touroperatori și de ce nu și la asociații de promovare și la hotelieri, schema se poate aplica și acestor entități, astfel încât aceștia, adică cei care aduc turiști străini, să aibă posibilitatea să participe la mai multe târguri cu ajutorul acestor bani, să-și realizeze pliante, site-uri, pentru că nu e ușor să investești într-un site 20.000 euro. Nu orice agenție care și-ar dori să facă incoming are acești 20.000 de euro, iar eu care am investiți deja peste 500.000 euro în partea de online, în special în partea de site-uri, pot să apreciez cât de mare este acest efort. Și atunci, astfel de investiții în promovare trebuie susține de stat și sunt mult mai utile decât alte tipuri de acțiuni de marketing care poate că n-au adus până acum ceea ce se dorea de la ele și în plus au costat și foarte mult. E vorba de sume mici, circa 200.000 euro, maximum 200.000 euro ar fi pe operator, utilizabili în 3 ani și cu niște indicatori foarte clari de evaluare a eficienței cheltuirii acestor bani. Sperăm că până la urmă vom primi un răspuns la solicitarea noastră”, ne-a mai declarat Lucia Morariu.
Sursă foto: www.rbls.ro