În industria ospitalității, atitudinea primează

În industria ospitalității, atitudinea primează
person Horeca
access_time_filled

atitudineturismRecrutați mai întâi atitudinea și apoi aptitudinea. Acesta este sfatul lui Caroline Cooper, autorul cărții “Hotel Success Handbook” și fondatorul mai multor companii care au drept scop consilierea business-urilor din industria ospitalității. 

A avea o echipă fericită, motivată și productivă este vital pentru a oferi un customer service de calitate. Echipa poate fi punctul dumnevoastră de diferențiere, dar care este secretul pentru a avea o echipă implicată, motivată și dornică să furnizeze servicii de calitate oaspeților?

Mulți angajatori din industria ospitalității se focusează pe abilități în detrimentul atitudinii. Și la fel de mulți sfârșesc prin a recruta oameni pentru aptitudinile lor, iar apoi îi concediază pentru atitudinea lor. 

Dacă aceștia nu au o atitudine corectă din primul moment sunt puține șanse ca dumneavoastră să schimbați acest lucru. Așadar, recrutați mai întâi atitudini și apoi aptitudini, sugerează Caroline Cooper.

Există bineînțeles cazuri în care experiența anterioară sau cunoștințele despre industrie sunt imperative. Bucătarul șef are, evident, nevoie de o combinație între abilități de gătit și de management, inginerul de mentenanță trebuie să fie familiarizat cu cerințele tehnice și de siguranță, instructorul de fitness trebuie să aibă calificările și licențele necesare, somelierul trebuie să cunoască foarte bine vinurile.

Dar în industria ospitalității aceste atribute nu sunt suficiente. Dumneavoastră vindeți experiențe, iar oamenii care le oferă joacă un rol foarte important în acest proces. Nimic nu dăunează mai mult unei afaceri din industria ospitalității decât atitudinea negativă a angajaților. Indiferent dacă aveți un hotel de 5 stele, o companie de entertainment sau un restaurant aveți nevoie de oameni cu atitudine pozitivă, de genul “Yes I Can”.

Conturați un profil al candidatului ideal

în marketing, specialiștilor li se cere să creeze un “avatar al clientului”. De ce să nu faceți același lucru și cu echipa dumneavoastră? Care sunt valorile, convingerile și atitudinile de care are nevoie o persoană pentru a excela într-un post?

Dacă aveți o anumită filosofie pe care o scoateți în evidență ca fiind parte din identitatea și diferențierea companiei dumneavoastră este important să recrutați oameni care se identifică cu această filosofie. 

Nu uitați că sistemele, procedurile și competențele de bază pot fi predate, dar entuziasmul pentru industria, produsul și clienții dumneavoastră nu!

Dacă folosiți social media sau site-ul propriu pentru a promova posturile vacante din compania dumneavoastră folosiți un limbaj care să atragă candidatul dumneavoastră ideal.

Dacă vă doriți o persoană entuziastă, dinamică și plină de viață realizați un anunț entuziast, dinamic și plin de viață. Nu vreți să atrageți orice persoană disperată să-și găsească un loc de muncă. Transmiteți clar ceea ce căutați și cum arată profilul candidatului ideal.

Creați-vă o rețea de contacte profesionale

Decât să așteptați momentul în care veți avea un post liber și veți fi în situația disperată de a accepta pe oricine vă iese în cale, începeți să creați o listă cu oameni la care puteți apela, oameni despre care știți că vă împărtășesc valorile și care vor aprecia șansa de a lucra cu dumneavoastră atunci când se ivește o oportunitate. 

Nu vă limitați căutările la oamenii care răspund anunțurilor dumneavoastră. Folosiți-vă de rețeaua de contacte profesionale, de echipa dumneavoastră existentă și chiar de clienții dumneavoastră pentru a vă ajuta să găsiți cei mai buni candidați.

Faceți networking și socializați acolo unde se află potențialii candidați. Acest lucru nu vă va ajuta doar să construiți relații și reputație, dar vă va oferi șansa de a observa oamenii într-un mediu mai relaxat.

începeți să dezvoltați un bazin de potențiali angajați, mai degrabă decât să așteptați momentul în care brusc veți avea un post liber. 

Dezvoltați relații cu agențiile de recrutare, dar și cu licee și universități de profil. Ar putea fi poziția vacantă din compania dumneavoastră potrivită pentru un ucenic? Acest lucru solicită mai multă implicare din partea dumneavoastră, dar recompensele depășesc de cele mai multe ori efortul. 

angajatiindustriaospitalitatii

Transformați-vă compania într-un loc plăcut pentru cei care lucrează în ea 

Transformați-vă compania într-un loc în care oamenilor le place să muncească, astfel încât aceștia să se transforme bucuroși în ambasadori ai business-ului dumneavoastră. în acest fel, atunci când va trebui să recrutați oameni veți putea face o alegere înțeleaptă, pentru că veți avea un flux constant de oameni la coadă.

Dezvoltați o cultură organizațională în care atitudinile pozitive primează și construiți-vă o reputație de bun angajator, astfel încât să puteți atrage cei mai talentați oameni. O condiție necesară pentru acest lucru este să aveți grijă de echipa dumneavoastră actuală. Cu siguranță ei vă vor recomanda altora și vor răspândi vestea că în compania dumneavoastră este plăcut să muncești. 

Monitorizați reputația business-ului vostru. Ascultați ce spun angajații despre dumneavoastră, în special cei care pleacă.

Așadar, dacă atitudinea potențialilor angajați este importantă pentru dumneavoastră, plănuiți în avans cum veți măsura acest aspect mai puțin specific, mai puțin tangibil.

Trebuie să știți ce căutați în prealabil, să vă gândiți la ce anume ar putea demonstra acele aspecte atitudinale dorite și să nu vă încredeți doar în cuvintele candidaților. Testați-i, provocați-i și căutați exemple reale.

Ați putea să-i întrebați despre experiența lor anterioară, despre cum au făcut față unor situații specifice sau să le cereți să vă spună propriile experiențe despre cum au făcut mai mult decât ceea ce li se cerea pentru a mulțumi un oaspete sau cum s-au comportat într-o situație dificilă. Chiar și la un proaspăt absolvent căutați exemple de lucruri pe care le-a făcut în afara școlii care demonstrează că și-a asumat responsbailități, că a muncit în echipă ș.a. 

Nu totul poate fi măsurat prin întrebările tradiționale de la interviuri. Fiți creativ. Folosiți-vă de exerciții pentru a măsura munca în echipă, capacitatea de a rezolva probleme sau creativitatea, dacă acestea sunt aspecte importante pentru poziția pe care doriți să o ocupați. Petreceți primele 10 minute de la interviu vorbind despre ce îi motivează și îi inspiră pe candidați. Este o modalitate atât de simplă și îi ajută pe oameni să fie mai deschiși și mai vorbăreți.

Dacă nu sunteți implicat în procesul de recrutare, asigurați-vă că vă instruiți echipa de management în aces sens. Ei știu ce valori și atitudini să caute?

Se spune că “leoparzii nu-și schimbă petele”, așadar de ce să nu căutați unii cu “petele potrivite” de la început? – a se citi oameni cu atitudinea potrivită -, pentru a evita neplăcerile viitoare.

Sursa: www.4hoteliers.com

Sursa foto1: www.cadden.com

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302