Cele mai noi tendințe în amenajarea hotelurilor
Tendințele actuale în amenajarea hotelurilor moderne iau în considerare un întreg pachet de schimbări la nivel social, tehnologic, păstrând nevoia de confort a clientului în prim plan.
Relația interior – exterior
În 2015, focusul pe natură este esențial. Proprietarii celor mai bine cotate hoteluri din lume au subliniat fie panorama și lumina naturală, fie au adus elemente din natură în camerele dedicate oaspeților, prin materiale (aici piatra naturală va avea un impact impresionant, fie prin placarea pardoselilor, prin crearea unor pereți statement sau prin elemente de decor), mici fântâni de interior, șeminee sau alte elemente naturale, ce au ca scop crearea unei atmosfere relaxante, liniștitoare.
Spații personalizate
Un spațiu unic, atât prin conceptul de amenajare cât și prin structura serviciilor, va rămâne puternic în memoria oaspeților. Hoteluri pop-up, camere tematice, dinamica meniurilor sau modalitatea personalizată de abordare și comunicare cu clienții sunt doar câteva exemple de personalizare.
Replică la „acasă”
Confortul clientului unui hotel înseamnă, pe lângă personalizarea experienței, și accesarea unor elemente familiare în amenajarea camerelor, elemente ce îl apropie de atmosfera de acasă. Oricât de luxos ar fi hotelul, reținem și dăm valoare detaliilor – perdele cu textură naturală, covoare potrivite în contextul camerei etc.
Atitudine eco
Multe din abordările eco din amenajarea și organizarea unui hotel sunt extra-eficiente pe termen lung și foarte apreciate de clienți. Pornind de la propria grădină de legume sau ingrediente cumpărate la nivel local pentru mâncare, până la folosirea pietrei naturale în amenajare (va rezista de zeci de ori mai bine decât alte materiale) sau detalii precum folosirea robinetelor speciale, pentru minimizarea risipei de apă, toate vor comunica valori sănătoase, apreciate de foarte mulți clienți.
Spații cu mai multe funcții
În primul rând, recepția – aceasta trebuie, prin definiție, să ofere o impresie excelentă clienților, dar și o anumită dinamică: tendințele actuale recomandă ca spațiul să fie împărțit eficient și să aibă mai multe funcții care să îndeplinească diferite nevoi ale clienților: câteva locuri de întâlnire pentru eventualele ședințe de business, dar și pentru cele casual, un mic loc de joacă pentru cei mici (dacă este cazul), o zonă de relaxare etc. La fel, camerele se transformă din ce în ce mai mult – de la clasicele elemente de mobilier, acestea au evoluat la a integra, într-un stil eclectic, atât mici birouri pentru călătorii business cât și canapele relaxante sau alte elemente care să anticipeze posibilele dorințe ale turiștilor.
Ajutor de la tehnologie
O tendință vizibilă, care poate fi exploatată în extrem de multe forme: de la meniul pentru cină ales direct de pe tableta din cameră până la playlist-urile din rețele dedicate, care să fie activate în camera de hotel dar și remindere automatizate legate de review-uri și testimoniale pe rețelele sociale, toate pot avea rezultate bune în imaginea clientului despre hotel dar și în eficientizarea comunicării.
Amprentă locală
Fie că lucrezi cu artiști locali pentru a adăuga camerelor detalii frumoase, cum ar fi tablouri cu locurile din orașul sau zona ta, statuete sau alte accesorii, e important să păstrezi atenția pe flavour-ul local. Chiar dacă hotelul tău nu este creat într-un stil rustic, inserțiile de elemente tradiționale, ce reflectă cultura locală, vor întregi experiența clienților.