Sezon estival bogat în turiști și noutăți pe litoralul românesc

Sezon estival bogat în turiști și noutăți pe litoralul românesc
person Horeca
access_time_filled

Asociația Litoral – Delta Dunării estimează la sfârșitul sezonului estival 2015 o creștere de aproximativ 18-20% a numărului de turiști pe litoralul românesc. Estimarea se bazează datele furnizate de Institutul Național de Statistică, precum și din estimările primite de la ANAT și de la asociațiile patronale hoteliere.

Creșterea se datorează campaniei intense de promovare a litoralului, demarate încă din toamna anului trecut, numărului mare de evenimente organizate în toate stațiunile, și cu precădere prin campania “Mamaia Style”, îmbunătățirii standardului serviciilor turistice oferite de hotelieri și proprietarii de structuri turistice de alimentație publică și agrement, precum și măsurilor adoptate în ultima perioadă de către Guvernul Romaniei, care au avut un efect direct asupra stimulării creșterii circulației turistice în România (reducerea TVA)”, susțin reprezentanții ALDD.

bilantturismlitoral

în topul stațiunilor s-au aflat în acest an Mamaia, Eforie și Venus.

O creștere consistentă s-a înregistrat și în sudul litoralului, mai ales datorită investițiilor noi în segmentul hotelier (în special în Venus) și în agrement (între care un nou parc de aventură, deschis în acest an în Neptun).

De asemenea, creșterea totală se datorează promovării susținute a litoralului, demarate încă din toamna anului trecut, împreună cu agențiile de turism, hotelierii și autoritățile locale, prin participarea Asociatiei Litoral – Delta Dunarii la toate târgurile de turism naționale (Bucuresti, Cluj, Timișoara, Brașov, Iași, Bacău, Ploiești) și internaționale (Londra, Varșovia, Tel Aviv, Chișinău, Berlin) și odată cu lansarea programului “înscrieri Timpurii”, încă din noiembrie 2015. La Târgurile de turism de la Londra, Chișinău, Varșovia și Tel Aviv Asociația Litoral – Delta Dunării a participat in premieră, inclusiv cu show-uri Mamaia Style.

în 2014-2015 am lansat broșuri ale stațiunii Mamaia în limbile română, engleză, germană, italiană, turcă și ebraică, spoturi video de 1 minut “Mamaia Official” în aceleași limbi străine, am organizat infotripuri în premieră pentru jurnaliștii și touroperatorii din Turcia și Italia și am continuat parteneriatul cu piața Rep. Moldova, am încheiat parteneriate în premieră (cu Federația Română de Tenis, Federația Română de Bob-Sanie, cu Forțele Navale Române și Academia Navală „Mircea cel Bătrân”) și am derulat o întreagă serie de evenimente și parade “Mamaia Style” pe toată durata sezonului”, precizează reprezentanții ALDD.

în acest an, litoralul a atras o dublare a numărului de zboruri charter Tel Aviv – Constanța față de 2014, ceea ce a generat un volum total de 4000 turiști israelieni și venituri de 4 milioane USD din pachetele de vacanță, la care se adaugă venituri de cca 1,5 milioane USD din vânzarea de bilete la atracții, tururi și excursii locale.

Pentru aceasta, Asociația Litoral – Delta Dunării a demarat în premieră o campanie de promovare pe cele mai importante 5 posturi de radio din Israel, realizarea unui spot video Mamaia Official în ebraică și a primelor broșuri oficiale de promovare în ebraică.

Strategia de dezvoltare de trafic aerian către/de la aeroport Constanța a adus două noi rute aeriene – la 2 mai 2015 au fost lansate zborurile Milano – Constanța (operate de compania aeriană Blue Air), iar pe 30 mai 2015 au început zborurile Londra – Constanța (operate de WizzAir). Continuăm să fim conectați cu Istanbul prin prezența Turkish Airlines și se are în vedere extinderea numărului de zboruri în viitorul apropiat, pentru a atrage piețe noi de turiști către litoral.

Nu în ultimul rând, creșterea numărului de turiști se datorează unei mai bune comunicări cu hotelierii și agențiile de turism și autoritățile locale, dar și afectării piețelor turistice Bulgaria, Egipt, Tunisia și Grecia”, mai precizează reprezentanții ALDD.

în acest moment, Asociația Litoral – Delta Dunării, împreună cu membrii săi, pregătește lansarea  campaniei de toamnă de promovare a litoralului românesc și Deltei Dunării, pentru sezonul estival 2016.

Considerăm 2015 cel mai bun sezon din 2008 încoace, atunci când am avut cel mai bun an pentru turismul românesc din ultimii ani. în 2015 am promovat în premieră Mamaia, litoralul și Delta Dunării către 2 piețe externe pe care nu le-am mai abordat până acum, respectiv Turcia, Italia și Israel. Vom continua și în 2016 campania de promovare Mamaia Style, prin participarea la târgurile interne și internaționale, infotrip-uri și organizarea de evenimente. Ne interesează în mod special să atragem pe litoral piețele vest-europene, și intenționăm ca, pe lângă rutele aeriene noi ce ne-au conectat în acest an cu Londra, Milano și Tel Aviv, să atragem și zboruri și tour-operatori din Olanda și Germania. Continuăm în forță Campania Mamaia Style și promovarea Litoralului Românesc 2016!”, a declarat Corina Martin, Președintele ALDD.

Sezonul 2015 în Delta Dunarii este în curs, sunt anunțate rezervări inclusiv pentru toată luna octombrie, și până în acest moment anunțăm o creștere de 30% a numărului de turiști față de 2014. O concluzie importantă este aceea că a crescut procentul de turiști români în vacanță în Delta Dunării, ca dovadă că românii au început să-și descopere mai mult țara”, a declarat la rândul său Dragoș Gociman, Vicepreședinte Asociația Patronatului în Turismul din Delta Dunării.

Sursa foto: www.ziuaveche.ro

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302