Iulia Creangă: “Zona Decebal avea nevoie de un restaurant cu specific românesc”

Iulia Creangă: “Zona Decebal avea nevoie de un restaurant cu specific românesc”
person Horeca
access_time_filled

Iulia Creanga-restaurant tracia decebalUn nou restaurant cu specific românesc s-a deschis în București. Restaurantul Tracia și-a deschis porțile la începutul lunii octombrie, pe bulevardul Decebal din capitală, o zonă care avea nevoie de un restaurant cu specific românesc, susține Iulia Creangă, manager Tracia.Deși e o zonă dezvoltată din punct de vedere al restaurației, bucătăria românească este slab reprezentată în zonă”, ne-a declarat Iulia Creangă, care subliniază că este important să nu ne uităm originile.

Tracia își propune să aducă România în farfurie și adună în meniul său preparate din toate cele 9 zone istorice ale României. Despre bucătăria românească, conceptul și misiunea Tracia, ne-a povestit într-un interviu, Iulia Creangă, manager.

Cum a luat naștere restaurantul Tracia?

Restaurantul Tracia s-a deschis pe data de 8 octombrie a.c., pe bulevardul Decebal din București. Ne-am gândit că în zona Decebal nu există un restaurant cu specific românesc autentic și că lumea uită astăzi de tradițional și adoptă stilul internațional. Și ne-am gândit să adunăm noi toate zonele țării în restaurantul Tracia, ca și în meniu de altfel. Meniul cuprinde toate cele 9 zone ale țării. Chiar de la asta am plecat, de la ideea că de oriunde ai fi, din orice colț al țării, aici poți să mănânci exact ca la mama acasă. în București sunt oameni veniți din toate colțurile țării și chiar dacă mergeau la un restaurant să mănânce un preparat să zicem din Moldova, nu găseau unul din Banat. Și așa am zis hai să le adunăm noi pe toate, să facem o treabă. Am vrut să fie cu totul și cu totul altceva, să acordăm oamenilor pe lângă mâncare și ambientul necesar, să îi cânte o vioară, să fie exact Bucureștiul interbelic de altădată.

De ce bucătărie românească?

Zona Decebal avea nevoie de un restaurant cu specific românesc. Deși e o zonă dezvoltată din punct de vedere al restaurației, bucătăria românească este foarte slab reprezentată. Mai este un restaurant cu acest specific, dar cred că doar denumirea este românească, pentru că meniul lor are preparate din toate zonele, India, Mexic, America, deja numele nu corespunde cu ceea ce găsim în meniu. La noi totul este foarte bine conturat pe conceptul acesta de specific românesc. Ne-am săturat: mergem mâncăm paste, mâncăm pizza, dar vrem să mâncăm și altceva, ceva de la noi de acasă, ceva sănătos și bun. Cred că este important să nu ne uităm originile.

De ce bucătărie românească? Pentru că lumea a uitat de unde a plecat. Hai să le aducem aminte oamenilor că asta de fapt este sănătatea curată, asta de fapt este ceea care i-a făcut pe părinții și pe bunici noștri să fie sănătoși și să trăiască 100 de ani, fără să meargă la medici sau să ia pastile.

Ce ne puteți spune despre meniu?

Meniul cuprinde cele 9 zone ale țării, de la Crișana, Rădăuți, Moldova, Banat, Ardeal, Muntenia, Oltenia, toate cele 9 zone importante ale țării. Am avut un specialist care s-a ocupat de meniu și ne-a făcut rețetarul și totul a fost bine pus la punct și cred că este unul de succes; oamenii mănâncă foarte bine, sunt foarte încântați în prezent și cred că vor fi și în continuare.

restaurant tracia decebal

Mergem pe linia de natural. Avem carmangeria pentru carne, avem laboratoarele pentru dulciuri, noi punem murăturile, avem producțiile noastre proprii, ouăle le aducem de la fermă de la țară. Vrem să-i oferim cea mai bună calitate omului și totul să fie autentic. Eu vin de la țară și mi-am dorit ca totul să fie cât mai aproape de origini. Eu cred foarte mult în mâncarea noastră românească preparată și nu în semipreparatele luate de la supermarketuri sau în fast-food-uri ș.a. Nimeni nu zice să nu mâncăm fast food o dată pe lună dar nu să ne facem din asta un obicei.

Pe partea de vinuri având în vedere că eu sunt și somelier și degustătoare de vin, lista de vinuri a trecut oarecum pe sub ochii mei și este una destul de bogată; fiecare poate să-și aleagă aproape orice, avem pentru toate gusturile și bugetele.

Am încercat să nu avem prețuri foarte ridicate, să fie pentru toate buzunarele, să-și permită toată lumea. Chiar dacă este în zona Decebal, toată lumea se gândește că sunt prețuri ridicate, dar nu este așa, sunt prețuri foarte bune, pentru toate buzunarele. Degeaba punem noi ca în celelalte locații prețuri foarte ridicate că nimeni nu o să-ți treacă pragul. Ne bucurăm când vedem pe fața omului că i-a plăcut la noi și mai bine să avem 100 de persoane decât să avem 10. Clienți sunt cei mai importanți pentru noi. Dacă nu ne gândeam la client automat nici nu adoptam lista de prețuri atât de medie, pentru toți oamenii să poată să vină în locație.

Cam acesta este și conceptul tuturor locațiile pe care le avem noi. Prețuri accesibile tuturor, să vină omul să se simtă bine ori de câte ori are nevoie.

Care este publicul țintă? Un profil al clientului?

în principiu sunt oameni cărora le place muzica lăutărească și vorbim de muzică lăutărească, nu manele. Vorbim de muzica românească veche pe care o ascultam prin cafenelele și restaurantele din București prin anii 40-50, perioada interbelica. Din ce am văzut eu să știți că sunt persoane de la 25 de ani până la 70 de ani care intră în locație, adică n-aș putea spune că intră doar familiști sau numai persoane vârstnice. în principiu, vin oameni care s-au săturat de tot ce e pe piață. Chiar îmi spunea o clientă că s-a săturat de pizza, de paste, de tot ce e în zona asta și că în sfârșit avem și noi o alternativă. E ok să mâncăm pizza și paste dar vrem să mâncăm și altceva.

Avem și clienți străini. Chiar acum 3 seri au venit niște clienți din Germania, am stat de vorbă cu ei și în serile următoare au mai venit cu încă 2 prieteni. Niște italieni au fost zilele trecute și au apreciat foarte mult și personalul noastru, avem oameni care vorbesc în italiană foarte bine, engleza la fel se vorbește. Au apreciat mâncarea noastră și ambientul. Mâncarea este foarte bună la noi, suntem destul de stricți. Eu făcând și emisiunea culinară de pe Euforia și sunt și moldoveancă și știu să gătesc, aproape toate preparatele care se fac în bucătărie le gust și eu. Și în momentul în care ceva nu e în regulă automat spun.

De ce credeți că bucătăria românească nu este atât de cunoscută în lume precum alte bucătării?  

Din ce i-am auzit pe cei care vin din afară și din ce am citit, străinii sunt fascinați de gastronomia românească. Poate că noi nu am avut oameni care să poată sau să știe să ducă mâncarea noastră mai departe, în afară mă refer. Ne trebuie cred un PR bun pe internațional care să ne reprezinte mâncarea noastră autohtonă. Faptul că ne-am dorit să împrumutăm foarte mult din alte țări și nu știm să ne valorificăm ceea ce avem noi în țară, este un alt aspect. Sunt ok și stilul italian și franțuzesc și oricare ar fi el, dar fiecare țară să aibă tipicitatea și mâncarea ei.

restaurant tracia decebal

Prin ce vă diferențiați de alte restaurante cu specific românesc din oraș?

Aici cred că clientul poate cel mai bine să facă diferența și așteptăm feedback-ul de la ei. Chiar mă întreba o doamnă, a venit la deschidere și în zilele următoare, zice: doamnă, dumneavoastră dansați cu clienții? Normal că dansez cu clienții. Și zice: păi am fost la un restaurant grecesc și n-au vrut să danseze cu noi… Noi vrem să fim o familie și așa și suntem. Cred că diferența asta este. De abordare, de relația pe care o avem cu oaspeții. Deja începem să legăm prietenii. Dacă vii la Tracia, nu te vei simți singur. Asta și mi-am și dorit. Am vrut o cârciumă cu lăutari, să merg să vorbesc cu clienții, să stau la masă cu ei, să fie o atmosferă plăcută, de familie și cred că tocmai de aceea oamenii și vin la noi.

Personalul este foarte important. Ne-am dorit oameni care să transmită căldură. Nu e un lucru ușor, dar în momentul în care ei văd la noi cum ne comportăm cu oamenii automat fac și ei cu ușurință lucrul ăsta. Lucrurile merg de sus în jos. Important e să nu se simtă tensiunea de șef angajat. Eu vreau să fim o familie, să ne înțelegem.

Cum a fost perioada de început?

Un real succes. Lumea a venit din prima seară când am deschis și apoi au revenit și au adus și pe alții, și chiar destul de mulți; și asta fără a face publicitate; oamenii au revenit de drag și lumea a aflat de noi cum s-ar spune “din gură în gură”. Au venit, s-au simțit bine și ni s-a dus deja vestea.

Care credeți că sunt factorii care duc la succesul unui restaurant pe piață?

Bucătăria în primul rând, personalul, ambientul… Ä‚știa sunt factorii cheie. Ne dorim ca oamenii care vin la noi să nu simtă că au venit la un restaurant ci că au venit într-un loc drag și călduros. Eu cred că ăsta e secretul. Ospitalitatea este cel mai important lucru. Eu pe principiul ăsta merg: de familie. Până în prezent toată lumea este foarte încântată de abordarea asta. Eu merg și vorbesc cu toată lumea, râd cu ei, dansez cu ei, dar nu o fac că trebuie s-o fac, o fac de drag. Mie îmi plac oamenii, iubesc oamenii, să fiu cu ei, să-i ascult, să mă asculte. Chiar spuneam că dacă ar fi să mă pedepsească Dumnezeu vreodată ar trebui să-mi ia oamenii de lângă mine.

Vedeți restaurantul Tracia ca pe un copil unic” sau intenționați să dezvoltați acest concept?

Până în prezent nu ne-am gândit dacă să-l dezvoltăm sau nu, pentru că e la început. Dar dacă merge foarte bine de ce nu. Nu se știe niciodată.

Cum ați sintetiza misiunea restaurantului?

Ne propunem să aducem voie bună în primul rând, să le oferim oamenilor un loc de suflet. Să se simtă bine la noi, să simtă că e o atmosferă caldă, de familie. Ca și concept, mergem pe origini, pe authton.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302