6 greșeli în marketingul vinurilor

6 greșeli în marketingul vinurilor
person Horeca
access_time_filled

marketingvinuri2Succesul în industria vinului nu înseamnă să faci un vin reușit, înseamnă să faci un vin reușit, să îl vinzi și să obții profit din asta. Asta este ceea ce face durabil un business din industria vinului. Cu toate acestea, în continuare, foarte mulți producători de vinuri nu au o Propoziție Unică de Vânzare – USP, un mesaj de marketing cheie și un plan de marketing scris, subliniază Paul Wagner, președintele Balzac Communications&Marketing și un specialist cunoscut în industria vinului.

Paul Wagner a identificat 6 greșeli frecvente în ceea ce privește marketingul vinurilor sau, altfel spus, 6 rețete sigure pentru eșec. Le enumerăm și noi, în speranța că producătorii de vinuri din România vor începe să acorde importanța cuvenită MARKETINGULUI.

#6 Avem nevoie doar de o idee măreață care ne va rezolva toate problemele de marketing.

în promovarea vinurilor nu există un asemenea lucru precum “glonțul de argint”. Marketingul este o muncă grea și trebuie să investești timp și energie pentru a dezvolta diferite modalități de a ajunge la publicul tău țintă.

#5 Pot face asta singur, mai ieftin.

Nu, nu poți. Pur și simplu nu poți face toate lucrurile pe care le implică un plan de marketing coerent, nu te vei pricepe să le faci pe toate și, în plus, nu vei mai avea timp de altceva.

#4 Vinul meu este atât de bun încât se va vinde de la sine.

Nu, nu se va vinde de la sine. Dacă crezi că se va vinde de la sine, pregătește-te să pui lacătul afacerii. O vinărie nu se poate aștepta să își vândă vinul doar pentru faptul că îl produce, îi pune un preț și îl face disponibil consumatorilor. Companiile viticole trebuie să comunice cu consumatorii cu privire la vinul pe care îl oferă. Pe o piață a vinului din ce în ce mai ofertantă, în care concurența este din ce în ce mai mare, este foarte important pentru producătorii de vin să înțeleagă importanța și oportunitățile pe care le aduce o strategie de marketing bine pusă la punct.

#3 Pot angaja un profesionist de top și nu va mai trebui să-mi bat capul cu asta.

Bună idee – proastă implementare. Specialiștii în promovarea vinurilor știu foarte multe lucruri și pot face multe lucruri bune pentru tine și business-ul tău, dar ei nu te pot ajuta dacă tu nu le acorzi o bună parte din timpul și atenția ta.

#2 Voi obține un rating bun și apoi voi sta și mă voi uita cum vin banii.

în industria vinului, ratingul ajută la diferențierea dintre un vin bun și unul excelent. Cu toate acestea sunt foarte multe vinuri care obțin ratinguri bune, în fiecare an. Un punctaj bun îți va ajuta echipa de vânzări și îți va da credibilitate, dar presupune și o responsabilitate în creștere pentru menținerea brandului tău în top.  

#1. Nu am timp de marketing. Sunt prea ocupat cu cultivarea strugurilor și producerea vinului.

Paul Wagner, îndeamnă producătorii de vinuri să încerce 4 tactici de marketing

1.    Ascultă. încetează să vorbești și ascultă

Fiecare client actual este o sursă de noi afaceri și noi clienți. Dar trebuie să-i asculți și să înveți de la ei. Treci de la monolog la dialog!

2.    Spune o poveste bună

Consumatorii apreciază o poveste bună, în special cele create în jurul brandurilor. Spune o poveste scurtă și la obiect. Care este povestea vinului tău?

3.    Crează o comunitate în jurul brandului

Adu-i pe clienți mai aproape de brandul tău și fă-i parte din echipa ta. Ai încredere în ei și oferă-le șansa să facă o diferență în compania ta.

4.    Petrece zilnic cel puțin 2 ore pentru Marketing și vânzări

Indiferent cât de ocupat ai fi, nu uita de importanța marketingului. Timpul tău este o resursă prețioasă, folosește-o inteligent. Investește timp (și bani) în marketing.

Sursă foto: www.highlandsselfstorage.com

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302