Legea “Doggy Bag”, introdusă în Franța

Legea “Doggy Bag”, introdusă în Franța
person Horeca
access_time_filled

doggybagFranța face un pas înainte în eforturile sale de a reduce deșeurile alimentare generate de industria restaurantelor.

Mult timp văzute în Franța ca un afront la eticheta servirii mesei în oraș, “doggy bags” ar putea deveni în sfârșit parte din acest protocol, restaurantele franceze fiind acum obligate, din punct de vedere legal, să le ofere clienților care le solicită, notează France24.com. 

“Doggy bag” este denumirea recunoscută internațional pentru punga în care poți lua acasă ce îți rămâne în farfurie după ce iei masa la restaurant.

Noua lege, care a intrat în vigoare de Anul Nou, face parte din strategia autorităților de reducere a cantității uriașe de alimente irosite în această țară, în fiecare an.

Industria restaurantelor din Franța generează anual circa 1 milion de tone de deșeuri alimentare, potrivit autorităților franceze.

De acum înainte, unitățile de alimentație publică mai mari – cele care oferă peste 180 de porții de mâncare pe zi – vor trebui să ofere tuturor clienților care solicită acest lucru, recipiente în care aceștia pot să-și ducă acasă mâncarea pe care nu au putut s-o termine în restaurant.

Această acțiune face parte dintr-o inițiativă lansată de guvernul francez în 2013 cu scopul de a reduce deșeurile alimentare cu 50% până în anul 2025.

Site-ul www.france24.com notează că, în timp ce doggy bags reprezintă un instrument eficient pentru reducerea deșeurilor alimentare, folosit în țări din întreaga lume, în special în SUA, ele sunt practic necunoscute în Franța. “Francezii nici măcar nu au propriul lor termen pentru acest concept”, notează site-ul.

Obstacole culturale

Un studiu regional realizat de guvernul francez în 2014 a arătat că în timp ce 75% dintre francezi sunt deschiși la ideea de “doggy bags”, 70% nu au luat niciodată cu ei acasă mâncarea rămasă în restaurante.

Pentru mulți francezi, a cere un doggy bag la un restaurant premium este perceput ca pe ceva care “nu se face/nu se cade”, în timp ce unii chefi au o problemă cu ideea că dish-urile lor, perfect prezentate, vor fi puse într-o cutie sau o pungă.

în Franța, obstacolul este în principal cultural, susțin autoritățile. Majoritatea consumatorilor nu îndrăznesc să ceară acasă mâncarea rămasă în farfurie, în timp ce restauratorii văd acest lucru ca pe o degradare a dish-urilor lor.

Totuși, autoritățile și industria caută să schimbe aceste percepții. O inițiativă lansată în Paris în decembrie 2015 a determinat 100 de restaurante să ofere „doggy bags” clienților.

între timp, Uniunea franceză a hotelurilor și restaurantelor UMIH a promovat folosirea termenului “le gourmet bag” în schimbul “doggy bag”, în încercarea de a apropia acest concept de consumatorii francezi.

în ceea ce privește promovarea doggy bag-urilor în România, singurul fapt demn de semnalat este acela că a existat, în 2011, o campanie inițiată de Unilever Food Solutions, intitulată „My Doggy Bag is a Goodie Bag”.

Sursa: www.france24.com

Sursa foto: www.tuscantraveler.com

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302