Promovare intensă a României pe piețele externe, la început de an
România a început anul în forță în ceea ce privește promovarea pe piețele externe cheie. După participarea la târgul de profil „Ferien Messe 2016“ din Viena, la târgul CMT (Caravan, Motor, Tourismus) Stuttgart și la târgul internațional de turism Matka – Nordic Travel Fair, din Finlanda, Autoritatea Națională pentru Turism anunță participarea, în perioada 20-24 ianuarie, la târgul internațional de turism FITUR din capitala Regatului Spaniei, Madrid.
în cadrul FITUR, România va participa cu un stand ce va avea o suprafață de 178,5 mp. 24 agenții de turism, consilii județene și asociații de turism din țară vor promova România și atracțiile sale turistice vizitatorilor prezenți la FITUR.
FITUR (Feria Internacional de Turismo – Târgul Internațional de Turism) este cea mai importantă manifestare expozițională dedicată turismului din Regatul Spaniei, poziție de lider menținută încontinuu din anul 1994.
în cadrul strategiei de promovare a turismului românesc, piața spaniolă reprezintă o piață prioritară, potrivit ANT, cifrele privind numărul sosirilor vizitatorilor spanioli sau al înnoptărilor în unitățile de cazare din România indicând o clasare a Spaniei în topul primelor 10 țări emițătoare de turiști.
Târgul reunește participarea specialiștilor din domeniul turismului mondial, reprezentând organisme naționale, regionale și locale de turism, asociații profesionale, tour-operatori și agenții de turism, companii aeriene, firme de închirieri auto, societăți de transport feroviar, rutier sau naval, lanțuri hoteliere, camping-uri și alte structuri de cazare, parcuri de distracții și alte companii specializate în petrecerea timpului liber, reprezentanți infrastructură (aeroporturi, porturi), companii specializate în incentives, congrese și evenimente, organizații turistice străine, organizații oficiale spaniole, reprezentanții medii de comunicare.
Acesta este salonul de turism de referință spaniol în domeniul turismului în general, care le permite profesioniștilor din turism să se întâlnească, să schimbe contacte și idei de marketing, să genereze sinergii și noi oportunități de afaceri și să se pună la curent cu evoluțiile pieței internaționale de turism, pentru a genera liniile ulterioare de acțiuni de marketing si vânzări.
FITUR beneficiază și de o vizibilitate mediatică importantă, cu numeroase referiri în mass-media națională. în ultimul an, organizatorii au transmis date despre FITUR la peste 50 milioane de persoane prin rețelele de socializare Facebook și Twitter, manifestarea fiind prezentă de asemenea și pe Youtube, Flickr și Linkedin și bucurându-se în plus de colaborarea a peste 200 bloggeri de turism acreditați.