Eximtur a încheiat 2015 cu afaceri de peste 42 milioane euro
Compania de călătorii Eximtur, una dintre cele mai mari din România, a încheiat anul 2015 cu o cifră de afaceri de peste 42 de milioane de euro, cu 8% mai mult decât în 2014. Principalul motor de creștere a fost divizia ‘Eximtur Business’, specializată în managementul călătoriilor de business și organizarea de evenimente de afaceri, care a înregistrat vânzări de peste 29 de milioane de euro, cu 17,33 % mai mari decât cele din anul precedent.
DIVIZIA BUSINESS
Dacă în 2014 turismul de business ocupa 63% din volumul total de afaceri al Eximtur, anul trecut ponderea acestuia a urcat la 67%. Restul de 33% îl reprezintă serviciile acordate persoanelor fizice de către divizia Leisure.
Majorarea cu peste 17% a vânzărilor serviciilor de business travel și organizare de evenimente se datorează faptului că Eximtur Business a atras anul trecut 125 de clienți noi, companii private și instituții publice, iar unii dintre clienții deja existenți în portofoliu și-au mărit volumul de deplasări și/sau evenimente de afaceri. Aproximativ 117.000 de persoane au călătorit anul trecut, în scop de afaceri, în țară și în străinătate cu Eximtur.
Volumul de vânzări rezultat din organizarea de evenimente de afaceri a crescut cu 14,5% față de anul 2014. Divizia Eximtur Business a organizat anul trecut peste 140 de evenimente de tip conferințe, lansări de produse, training-uri, team-building-uri și petreceri de firmă pentru un portofoliu divers de clienți din domeniul farma, IT&C, bancar, producție ciment, industria de componente auto, industria tutunului, domeniul agricol etc. și a oferit servicii de business travel pentru participanți la conferințe, congrese și simpozioane medicale.
Un eveniment cultural special, de care Eximtur se ocupă anual, este Festivalul Internațional de Film Transilvania (TIFF), compania asigurând rezervarea serviciilor de cazare la Cluj-Napoca pentru cei peste 700 de invitați români și străini, personalități marcante din cinematografie – regizori, producători, scenariști, actori și critici de film, dar și jurnaliști.
Eximtur a colaborat, în premieră, anul trecut, cu organizatorii „Photo Romania Festival”, recunoscut ca cel mai mare festival de artă fotografică din România. Un eveniment de business derulat anul trecut, unic din punct de vedere al temei abordate, cu Eximtur partener oficial de travel a fost „Building Health Bucharest International Forum”, organizat de Boro Communication, sub egida Colegiului Medicilor și a Ordinului Arhitecților din România.
Divizia Eximtur Business își desfășoară activitatea în patru centre specializate de business travel și organizare de evenimente în București, Cluj-Napoca, Timișoara și Sibiu și se bazează pe o echipă formată din 40 de consultanți de călătorie cu calificări multiple și experiență solidă în domeniu. Eximtur Business pune la dispoziția clienților business un serviciu dedicat rezervărilor și asistenței, cu funcționare 24h/7.
DIVIZIA LEISURE
În ceea ce privește vacanțele, aproximativ 60% dintre clienții Eximtur au ales anul trecut destinații interne, iar restul de 40% le-au preferat pe cele externe. În România, cei mai mulți turiști s-au relaxat, anul trecut, pe litoralul Mării Negre, iar în topul preferințelor au intrat și Băile Felix și Sovata – stațiuni în care s-a investit mult în ultimii ani. Dintre cei care au călătorit în străinătate, cei mai mulți au optat pentru Turcia, Grecia și Bulgaria.
Din cauza situației tensionate din nordul Africii și a atentatelor din ultimii ani în care au căzut victime și turiști străini, Tunisia și Egiptul nu mai sunt, deocamdată, pe lista destinațiilor alese de români. De altfel, Eximtur nu le recomandă. Parisul este și el, într-o măsură mult mai mică, oarecum ocolit de turiști după atentatele din noiembrie, dar dacă nu mai apar alte incidente, această destinație va reveni rapid în topul preferințelor turiștilor români. Și cererea pentru vacanțe în Turcia a scăzut ușor, tot în contextul tensiunilor din ultimul an, dar va rămâne una dintre primele trei destinații preferate de români dacă situația nu se agravează. Eximtur reacționează de fiecare dată când consideră că o destinație devine nesigură și oprește vânzările, recomandându-le turiștilor cele mai sigure opțiuni.
Dacă pentru o vacanță în țară un turist a plătit, anul trecut, în medie, 150 de euro, valoarea medie a pachetului este de 350 de euro pentru cei care au ales destinațiile din străinătate. Au existat, însă, și excepții. Un cuplu de români a plătit peste 13.000 de euro pentru 13 nopți de cazare în regim all inclusive de Crăciun și Revelion în Maldive la un hotel de patru stele superior, plus biletele de avion.
EXIMTUR
Anul trecut, Eximtur a vândut bilete de avion în valoare de 20,8 milioane de euro, călătorii și servicii externe de 11,9 milioane de euro, călătorii și servicii în România de 9 milioane de euro și alte servicii conexe călătoriilor în valoare de 0,49 milioane de euro.
Pentru acest an, Eximtur estimează o creștere a vânzărilor cu peste 5% (2 milioane de euro), bazată pe evoluția ascendentă a segmentului de business travel, dar și pe creșterea constantă a cererii pentru destinațiile interne. În 2016, numărul românilor care vor alege să-și petreacă vacanțele în țară ar putea crește și mai mult decât în anii precedenți, atât din motive de siguranță a destinației, cât și în urma implementării voucherelor de vacanță.
În anii 2009 și 2010, când voucherele de vacanță „funcționau”, Eximtur a fost compania care a vândut cele mai multe servicii turistice valorificate în acest fel și intenționează să își mențină poziția și în 2016. Siguranța turiștilor este cea mai importantă și depinde nu doar de siguranța destinației, ci și de stabilitatea agenției cu care pleacă în vacanță. De aceea, Eximtur își propune consolidarea stabilității financiare prin investiții în dezvoltare și tehnologie din resurse proprii, o creștere controlată și acumularea de resurse financiare proprii din profit pentru susținerea lichidității și solvabilității foarte bune ale companiei. Conform site-ului www.risco.ro, Eximtur are un rating financiar foarte bun și o valoare de piață de peste 20 de milioane de euro.
„Considerăm că alături de echipa de consultanți de travel de excepție, de serviciile personalizate și integrate și de experiența de 23 de ani pe piață, ceea ce ne recomandă în special este siguranța pe care o oferim clienților noștri prin stabilitatea financiară, integritatea și transparența cu care ne desfășurăm activitatea„, a declarat Lucia Nora Morariu, președintele Eximtur.
Investițiile companiei Eximtur sunt orientate spre implementarea de tehnologie de top și solutii online, specifice domeniului travel, și se realizează integral din surse proprii de finanțare. În ultimii doi ani, compania a investit în tehnologie aproximativ 150.000 de euro. Eximtur nu are datorii la bugetul de stat sau la furnizorii de servicii.
Compania de călătorii EXIMTUR, fondată în anul 1993 și controlată de Lucia și Radu Morariu, are o rețea de distribuție formată din 29 de agenții proprii şi francizate în 19 orașe din România. Activitatea companiei este organizată în patru divizii: Business travel și organizare evenimente, Leisure travel, Incoming și Şcoala de turism. Un număr de 150 de consultanți de călătorie ai EXIMTUR au acordat în anul 2015 servicii pentru peste 200.000 de clienți.
Sursă foto: www.eximtur.ro