The Harp își consolidează poziția în centrul capitalei, prin extinderea irish pub-ului și deschiderea The Harp Bakery

The Harp își consolidează poziția în centrul capitalei, prin extinderea irish pub-ului și deschiderea The Harp Bakery
person Horeca
access_time_filled

The Harp, pub-ul irlandez din Piața Unirii și una dintre primele locații de acest tip din capitala României, își mărește capacitatea cu peste 50% și devine unul dintre cele mai mari restaurante din centrul Bucureștiului. Finalizarea extinderii irish pub-ului, de la 100 la 220 de locuri, vine la câteva luni după ce proprietarii The Harp au inaugurat, tot în Piața Unirii, “The Harp Bakery”, un melanj între cafenea, boulangerie și bistro.

Ambele decizii (extinderea pub-ului și deschiderea The Harp Bakery), fac parte dintr-un proiect de dezvoltare și consolidare a brandului The Harp pe piața locală, ne-a declarat Florin Dudulac, Manager, care subliniază că business-ul The Harp este unul dinamic, pentru că și “clienții horeca sunt dinamici”.

theharpbaker2

Investiție de circa 300.000 de euro în extinderea The Harp Irish Pub și în deschiderea The Harp Bakery

Investiția în extinderea pub-ului și în bakery se ridică la 300.000 de euro, dar noutățile nu se opresc aici. Extinderea se reflectă la nivelul întregului business – bucătărie (suprafața acesteia s-a triplat), personal (numărul angajaților s-a dublat), meniu (noi preparate vor fi introduse în meniu, în toate categoriile), entertainment (vor fi mai multe spectacole, trupe noi de artiști – nume mari care vor veni la The Harp, dar și numere de magie și multe alte surprize pentru clienți).

Potrivit lui Florin Dudulac, extinderea The Harp Irish Pub vine pe fondul cererii în creștere, dar și ca urmare a oportunității de a închiria spațiul de lângă pub.

“Am luat decizia de a extinde pub-ul deoarece aveam cererea foarte mare, iar în momentul în care ni s-a ivit ocazia să ne extindem am decis să profităm de ea; atunci când s-a eliberat spațiul de lângă pub, am văzut în asta o oportunitate și am decis pe loc că business-ul merită extins. Am închiriat spațiul în ianuarie 2015 și în februarie am început lucrările în reamenajarea spațiului. Localul își va mări astfel capacitatea de la 100 la 220 de locuri și va deveni unul dintre cele mai mari restaurante din centrul Bucureștiului”, ne-a declarat Florin Dudulac, care a precizat că lucrările vor fi finalizate în maxim două săptămâni, înainte de Saint Patrick’s Day (în prezent, suprafața nouă este deschisă doar pe timp de seară, pe timp de zi se lucrează la ultimele detalii).

Amplasamentul de excepție – într-o piață centrală, cu trafic pietonal intens -, alegerea unei nișe neexploatate suficient în București (irish pub) și constanța în oferirea unor produse și servicii de calitate sunt principalii factori care au dus la longevitatea brandului The Harp pe piața locală, crede Florin Dudulac.

“Din punctul meu de vedere nișa de irish pub este neexploatată destul – numeri pe degete irish pub-urile din București, irish pub-uri în adevăratul sens al cuvântului -, iar The Harp Irish Pub a fost al doilea de acest tip deschis în București (în 1995), primul a fost cel din Titulescu, The Dubliner, care a avut același proprietar cu cel de aici. El a venit cu conceptul de Irish Pub în România – David Larkin a fost cel care a adus conceptul din afară. Fiind unul din primele irish pub-uri de pe piață, era ceva nou pentru toată lumea și ăsta a fost un secret al longevității. Dacă vorbim de longevitate, când spunem The Harp spunem constanță și, în special în ultimii 3 ani, locul acesta s-a impus ca un loc unde se livrează servicii de calitate. Așa cum știți, în 2013 s-a refăcut complet locația și s-a schimbat absolut tot, de la administrator, management, personal, logistică, meniu, bucătărie, absolut totul. Investiția la momentul respectiv a fost de 300.000 de euro, iar acum, prin extinderea pub-ului și deschiderea The Harp Bakery vorbim de o investiție de încă 300.000 euro. Amplasamentul a contat de asemenea foarte mult în succesul The Harp”, spune managerul The Harp Irish Pub.  

bereguinness

(Sursă foto: pagina de facebook a pub-ului)

Obiective pe termen scurt și lung

Pentru 2016, reprezentanții The Harp și-au propus mai mult brand awareness. 

Vrem să venim cu mai mult branding în piață, vom veni în permanență cu schimbări pe bucătărie, pe produsele de bar, ne vom dezvolta și în zona de muzică, vrem să aducem nume mari de artiști, vrem să prelungim puțin programul. Evenimentele – muzică live, concerte, numere de magie -, în zona asta vrem să mergem. La noi, în fiecare seară, de luni până duminică, e full începând cu ora 18.00, iar serile de vineri și sâmbătă sunt de obicei rezervate cu vreo două zile înainte. Deși business-ul merge bine, vrem să le oferim clienților ceva în plus.

Pe partea de meniu vor fi produse noi în toate categoriile – gustări, hamburgeri, care sunt produse foarte bine vândute la noi (vom avea două produse noi pe partea de hamburgeri), pe partea de preparate irlandeze la fel vom avea două produse noi; practic vom scoate din meniu produsele care nu au confirmat și vom introduce altele noi. Produsele vedetă la noi sunt: plăcinta irlandeză cu pui, hamburgerii merg foarte bine – îi facem aici, carnea e făcută de noi, după rețeta noastră -, iar la nivel de băuturi Guinness-ul și berea în principal, apoi vin produsele din cafea, vinurile și produsele soft; cocktail-urile se vând, dar nu la fel de bine ca berea și vinul. Tot pe partea de meniu am lucrat la un meniu de prânz, și până acum aveam dar nu puneam mare accent pe el; acum am început să promovăm un meniu de prânz complet – o supă, câteva feluri principale din care poți să-ți alegi unul și un desert, la prețul de 28 de lei. Sunt multe birouri în zonă, mulți oameni care vin aici cu treabă. Nu este cel mai ieftin prânz, nu mergem pe ideea asta, nu ne batem cu cantinele, mergem pe un produs de calitate pentru că ne dorim oameni de calitate”, spune managerul The Harp.

Potrivit acestuia, în restaurant vin mulți expați, persoane cu venituri medii și peste medii, mulți corporatiști și, în general, tineri cu vârste curprinde între 30 și 35, care gustă foarte mult ideea de irish pub.

Deși majoritatea clienților The Harp Irish Pub sunt fumători, Florin Dudulac crede că Legea antifumat nu va afecta businessul.

Nu cred că Legea antifumat ne va afecta foarte mult. Clientul va fi probabil puțin frustrat la început, o lună – două, până când se vor obișnui. Vom crea locuri de fumat afară, mai ales că vine și căldura vom deschide și terasa în curând și până în toamnă credem că se va schimba comportamentul clienților, vor percepe că nu e ok să fumezi în restaurant. în sezonul rece vom folosi terasa și o vom amenaja ca și spațiu de fumat. Decizia cu fumatul noi o luasem deja la The Harp Bakery, pentru că ni se pare normal să nu se fumeze înăuntru. Susținem această măsură”, spune Florin Dudulac.

în ceea ce privește extinderea pe termen lung, se intentionează extinderea conceptului The Harp Bakery. “în ceea ce privește extinderea, a fost discuția momentan doar pe bakery să extindem, să mai deschidem undeva la 2-3 locații, dar acest lucru se va întâmpla într-un viitor nu îndepărtat, dar nici foarte apropiat, circa 2-3 ani. A rămas la nivel de discuție, dar de obicei discuțiile se concretizează. Dacă se discută de spații noi de extindere, de direcția aceasta, de obicei se concretizează. Este posibil ca The Harp Irish Pub să rămână însă un loc unic în București, un punct de reper”, mai spune Florin Dudulac.

De altfel, unul din obiectivele reprezentanților The Harp este transformarea locației într-un reper gastronomic în centrul Bucureștiului și un loc de întâlnire pentru consumatori, în Piața Unirii.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302