1 din 4 români consumă o băutură alcoolică, într-o zi obișnuită
1 din 4 români consumă o băutură alcoolică, într-o zi obișnuită, arată un studiu GfK care analizează ocaziile de consum pentru băuturi.
De-a lungul anului, numărul celor care consumă alcool variază, vârful fiind înregistrat în sezonul cald (aprilie – septembrie). Preferatele românilor sunt berea și vinul făcut în casă, a căror importanță în consumul de alcool se schimbă odată cu sezonul: berea este preferata verii, iar vinul se consumă mai ales în anotimpul rece. în perioada octombrie 2015 – martie 2016, cota de consum pentru vinul de casă se triplează.
Numărul mediu de ocazii de consum pe zi pentru toate băuturile analizate este de 2.5 ori. Bărbații cu vârsta până în 35 de ani se disting printr-o frecvență zilnică semnificativ mai mare decât media – de 3 ori pe zi.
Dacă analizăm ponderea în consum, observăm că românii preferă băuturile calde, în principal cafeaua și mixurile pe bază de cafea – aproape jumătate dintre ocazii fiind generate de aceste băuturi. Peste o treime dintre ocazii se datorează băuturilor răcoritoare, iar 16% băuturilor alcoolice. Cantitatea de lichid consumată pe zi este de 630 ml (în afară de apă și lactate).
1 din 10 persoane adulte consumă cel puțin o băutură în baruri, restaurante și terase, iar incidența zilnică crește în sezonul cald cu apoximativ 20%.
Despre studiu
Datele din studiul GfK Ocazii de consum pentru băuturi – analizează ce, unde, cât, cum și cât de des beau românii. Studiul este adresat tuturor producătorilor de băuturi și este realizat anual, în 4 valuri, pentru a urmări tendințele.
Universul de consumatori este format din persoane cu vârsta cuprinsă între 18 și 60 de ani, reprezentativ la nivel național. în analiză sunt incluse toate tipurile de băuturi, cu excepția apei și a lactatelor.