Comisia Europeană a lansat o campanie de comunicare în domeniul turismului
Pentru a menține poziția Europei ca principală destinație turistică, Comisia Europeană a lansat pe 9 iunie a.c. o campanie de comunicare în domeniul turismului denumită „Europa. Există minuni pretutindeni.”
Această campanie are drept obiectiv atragerea europenilor către descoperirea minunilor ascunse ale Europei și îi invită să preia inițiativa: să povestească despre destinațiile lor preferate, sensibilizându-i astfel și pe ceilalți și motivându-i să opteze pentru destinații turistice europene diverse, durabile și de calitate superioară.
Contribuția turismului la economiile europene este semnificativă, ridicându-se în anul 2014 la peste 1,6 trilioane de euro, ceea ce reprezintă aproximativ 10% din PIB-ul total al UE. Prin impactul său direct, indirect și implicit, acest sector a susținut 25 de milioane de locuri de muncă la nivelul UE (WTTC, impactul economic al turismului și călătoriilor. UE.).
Totuși, continua expansiune și diversificare a pieței turismului este vizibilă, iar în ultimele decenii au apărut multe destinații noi și în afara Europei. Statisticile arată că, până în anul 2025, doar o treime (33%) din sosirile internaționale vor fi pe teritoriul UE, în scădere de la 40% în anul 2010 și, respectiv, 56% în 1980 (Tendințele turismului internațional în UE-28 – situația actuală și previziuni pentru 2020-2025-2030).
Prin urmare, obiectivul Comisiei Europene este acela de a menține poziția Europei ca principală destinație turistică, maximizând totodată contribuția sectorului turismului la creșterea economică și ocuparea forței de muncă.
Site-ul web al campaniei „Europa. Există minuni pretutindeni.” include o aplicație denumită Harta minunilor, prin intermediul căreia europenii pot expune fotografii ce surprind minunile, aromele și poveștile ascunse pe care le-au descoperit. Cei care contribuie vor avea atât șansa de a câștiga bilete de tren pentru a călători prin Europa, cât și șansa de a-i inspira pe ceilalți să exploreze drumuri mai puțin cunoscute. Fotografiile destinațiilor vor fi înscrise în cadrul a patru categorii: „Găsiți-vă culoarea preferată”, „Europa este regatul dumneavoastră”, „Nu vă simțiți singur(ă) niciodată” și „Frumusețe incredibilă”.
în următoarea etapă a campaniei, se va realiza o selecție și un clasament al minunilor din Europa pe baza tuturor contribuțiilor primite și se va da startul Jocului Minunilor. Obiectivul jocului, făcut public pe contul de Facebook, va fi acela de a ghici locația exactă a unei anumite destinații minune din Europa. Jocul Minunilor va dura șapte săptămâni și, în fiecare săptămână, cel mai bun jucător va fi recompensat cu un premiu – un ghid de călătorie prin Europa.
Campania este promovată printr-un hashtag special – #MyWonderfulEurope – și beneficiază de sprijinul bloggerilor parteneri și al unei serii de organizații din întreaga Europă. Unul dintre principalii parteneri ai campaniei este Comisia Europeana pentru Turism (CET). Totodată, campania include un set de clipuri video promoționale care urmează să fie prezentate în cinematografele din Europa și în mediile online, precum și alte materiale de informare, cum ar fi o serie de grafice informative.
Urmăriți „Europa. Există minuni pretutindeni.” pe #MyWonderfulEurope.