STORYTELLING în marketing-ul hotelier

STORYTELLING în marketing-ul hotelier
person Horeca
access_time_filled

Pentru marketerii din toate industriile conceptul de storytelling a devenit o parte componentă a oricărei campanii de succes. Utilizatorii de azi sunt expuși la nenumărate informații, offline și online, iar după filtrarea informației, puține brand-uri rămân pe retina utilizatorului. Storytelling este un mod excelent de a capta atenția subiecților multitasking-privitori, cititori sau ascultători. în plus, este un concept care se poate declina pe toate mediile, de la web, la radio și TV.

STORYTELLING în marketing ul hotelier

 A fi memorabil a devenit o provocare mai mare decât simpla prezență. Și memorabilitatea se poate obține prin povești. Oricine a fost curios să deconstruiască procesul de memorare, a auzit de o tehnică simplă: pentru a memora cât mai ușor o lista lungă de cuvinte ai nevoie doar de o poveste construită din aceste cuvinte, într-un mod cât mai vizual. Dacă aplicăm acum aceeași tehnică pentru atributele și beneficiile brandului nostru, toate campaniile ar trebui să fie niște povești spuse într-un mod cât mai pitoresc.

Orice ofertă sau beneficii pe care le oferă hotelul vostru pot fi îmbrăcate într-o poveste. Desigur, este mai ușor să te focusezi pe beneficiile relevante dacă ți-ai rezervat timp să descoperi preferințele și nevoile oaspeților.

Poveștile tale pot traduce experiențele pe care le-au avut, de exemplu, grupurile sau evenimentele pe care hotelul le găzduiește. Sau poveștile oaspeților care au revenit în hotelul tău. Sau povești despre oameni celebri pe care i-ai găzduit.

Cel mai direct mod de a spune o poveste este imaginea. Este dovedit că imaginile îmbunătățesc atașamentul clienților față de brand și sunt importante pentru oaspeți. Asta nu înseamnă să-ți decorezi hotelul cu imagini aleatoare. Imaginile trebuie să fie cât mai relevante și mai plăcute.

DIGITAL STORYTELLING

în interacțiunea cu site-ul, foarte mulți utilizatori consideră imaginile detaliate foarte importante și le dau mai multă greutate decât informației despre produs sau rating. în 2013, TripAdvisor susținea de exemplu că oaspeții sunt cu 150% mai angajați cu hoteluri care au mai mult de 20 de fotografii, decât cu hotelurile care au avut doar câteva fotografii.

Unii marketeri consideră chiar că imaginea ar putea crește rata de conversie, numărul de rezervări și timpul petrecut pe site. Cu condiția să trezești interesul și să alimentezi imaginația oaspeților.

Imaginile trebuie să vorbească oaspetelui la un nivel mai profund. Așa că înainte de a alege fotografii la întâmplare, trebuie să te gândești la implicațiile imaginii: Ce mesaj furnizează? Ce butoane emoționale apasă? Care este istoria povestită? Hotelul nu mai vinde doar un număr de camere, ci trebuie să furnizeze o istorie vizuală.

O istorie vizuală trebuie construită din imagini relevante pentru mesajul pe care dorești să-l comunici. O strategie bună este să elimini fotografiile de stoc din portofoliul tău de imagini și să folosești mai degrabă imagini customizate, unicat. Și desigur, succesul unei imagini va trebui verificat în mod permanent, prin testare.

Brandurile hoteliere folosesc storytelling nu doar pentru a informa și oferi divertisment consumatorilor, ci și pentru a crește loialitatea, engagement-ul și, în ultimă instanță, numărul de rezervări. Este un fapt cunoscut că utilizatorii dedică mult timp de căutare înainte de a alege o destinație sau un hotel. Și cum utilizatorii nu absorb conținutul într-un mod liniar, o strategie inteligentă e să le oferi o parte din istorie pe toată durata acestui parcurs (pe un mix de canale).

O istorie care să declanșeze un răspuns emoțional, pentru că luăm decizii prin prisma experiențelor sau sentimentelor personale și nu datorită unor fapte, atribute intrinseci ale unui brand. Răspunsul emoțional al clientului la o campanie este mult mai important decât informația pe care o transmitem prin acea campanie. Și când vine vorba de alimentarea emoțiilor, storytelling este în prima poziție.

Adriana Căpraru

Business Developer

www.toubik.com

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302