Internetul, „consilierul“ în turism al românilor

Internetul, „consilierul“ în turism al românilor
person Horeca
access_time_filled

googlecautariturismRomânii se bazează foarte mult pe răspunsurile găsite pe Google atunci când caută informații despre vacanțe. Și sfaturile primite de la rude, prieteni și colegi sunt, de asemenea, importante în luarea unei decizii de cumpărare.

Aceste afirmații, făcute de agenția de marketing online Today’s, se bazează pe un studiu care arată care sunt cele mai căutate destinații din țară sau străinătate și cum pot agențiile de turism să se promoveze mai eficient.

Conform studiului realizat de Google și TNS, pe un eșantion de români care locuiesc în mediul urban și călătoresc frecvent, destinațiile preferate din România sunt Constanța, Brașov, Sibiu și Valea Prahovei. Èšările europene despre care românii se informează mai des sunt în continuare Bulgaria și Grecia. Românii încep să se documenteze cu una până la patru săptămâni înainte de plecarea în concediu către destinații din Europa.

Rezervările online se fac de obicei de pe computere clasice, de acasă, în timp ce telefonul mobil sau tableta sunt folosite preponderent pentru documentare.

în ceea ce privește această documentare, peste 60% din participanții la studiu au declarat că se informează pentru destinațiile de vacanță de la rude, prieteni, colegi, dar la fel de mult se documentează și online. La capitolul documentare pe Internet, Google este preferat, fiind folosit de 77% din românii care se informează online. Cei mai mulți consideră că dacă se documentează online vor găsi cele mai mici prețuri, promoții și reduceri, precizează reprezentanții agenției Today’s.

La capitolul achiziții online de vacanță românii sunt destul de conservatori. Ei preferă să cumpere în urma unor interacțiuni personale, de aceea își doresc o discuție telefonică sau aleg să facă o vizită la agenția de turism. Totodată, românii sunt foarte interesați de destinații turistice pe litoral și caută cazare la hotel atunci când merg în afara țării sau în călătorii de afaceri, mai puțin în cazul unor vacanțe scurte în țară.

Pentru agențiile de turism care vor să-și facă promovare online, Today’s recomandă reclamele prin Google AdWords, care sunt reținute de foarte multe persoane. Mai ales că în această zonă a Europei este motorul de căutare favorit pentru documentare și chiar pentru a lua o decizie de achiziție. Totodată, agenția de turism trebuie să aibă în vedere o strategie de remarketing, dedicată potențialilor clienți care au ajuns pe site-ul lor și care trebuie fidelizați.

Documentarea online durează de obicei câteva săptămâni, iar oamenii realizează, în medie, cinci căutări înainte de a se decide asupra unei destinații și, posibil, unei oferte. Tocmai de aceea, o altă metodă foarte bună de promovare este, conform agenției Today’s, realizarea de newslettere personalizate. Astfel, vizitatorii de pe un site de turism se pot înscrie la un newsletter cu oferte doar pentru Grecia sau Italia, în funcție de preferințele lor. Trebuie ținut cont că fidelizarea contează foarte mult, deoarece un client care a fost mulțumit într-un an se va întoarce și anul viitor.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302