7 greșeli de evitat atunci când deschideți un restaurant

7 greșeli de evitat atunci când deschideți un restaurant
person Horeca
access_time_filled

Restaurante diferite, greșeli similare. Deschiderea unui restaurant nu este o misiune ușoară, o multitudine de aspecte trebuie luate în considerare, și este bine ca atunci când un antreprenor pornește “la drum” în această industrie să cerceteze cauzele pentru care multe restaurante eșuează în primul an de funcționare. Vă prezentăm mai jos 7 greșeli comune pe care le fac antreprenorii novici  în industria restaurantelor, și nu numai, atunci când deschid un restaurant. 

deschidererestaurant

Nu își înțeleg piața

Desi această sarcină ar putea părea facilă pentru mulți, înțelegerea pieței, a publicului țintă, nu poate fi niciodată suficientă de amănunțită. Una dintre cele mai comune greșeli făcute de proprietarii de restaurante este să se gândească că toată lumea va iubi meniul și viziunea lor. Adevărul este că nu îi puteți mulțumiți pe toți. Așadar, înainte să vă apucați de treabă, gândiți-vă ce gen de restaurant vreți să conduceți și ce tip de client sperați să atrageți.

Orice altă decizie pe care o luați ar trebui să aibă clientul în minte. Fiți sincer cu dumneavoastră: restaurantul pe care îl deschideți nu va fi locul ideal pentru toată lumea și asta este în regulă. Pur și simplu alegeți-vă piața țintă, puneți-vă în “papucii clienților dumneavoastră” și porniți de acolo. Totul, de la tipul de mâncare pe care îl serviți, mărimea porțiilor, prețul, viteza servirii, decorul, iluminatul, mesele, ar trebui gândit temeinic, având clientul în minte.

Un meniu prea complicat

Unul dintre cele mai frecvente motive pentru care un restaurant eșuează este meniul. Mulți începători în această industrie cred că “mai mult e mai bine” și, datorită acestei concepții, proiectează un meniu uriaș, oferind tot ceea ce și-ar putea dori clienții să mănânce. Această abordare poate fi extrem de dăunătoare pentru o afacere. Gândiți-vă la următorul aspect: când luați masa în oraș, chiar vă doriți să vă petreceți ore întregi citind pagini cu diverse preparate, chinuindu-vă să alegeți ceva și, apoi, cel mai probabil, să fiți dezamăgit de rezultat?

Un meniu imens îi deconcentrează pe bucătari. A fi nevoit să gătești sub presiune, multe feluri de mâncare diferite, este un lucru extrem de provocator și se pot comite greșeli de bază, care vor dezamăgi clienții. De ce să nu concepeți un meniu cu mai puține opțiuni, dar mai bine lucrate? Puteți oferi în continuare varietate, iar bucătarii se pot focusa pe crearea unor dish-uri extraordinare, gătite perfect de fiecare dată. Un meniu mai mic înseamnă că veți comanda mai puține ingrediente și veți produce mai puține deșeuri, deci veți cheltui mai puțini bani.  

Nu stabilesc procedurile corecte

Gestionarea unui restaurant implică sarcini diverse, însă dacă sunteți organizat și constant în ceea ce faceți – și instruiți personalul să fie la fel -, puteți evita greșeli care v-ar putea costa mult. Totul, de la programul angajaților, procedurile privind securitatea și sănătatea în muncă, instrucțiunile privind prepararea alimentelor sau igiena restaurantului ar trebui documentate, iar fiecare membru al personalului ar trebui să fie conștient de aceste proceduri și instruit să le urmeze în mod corect. Fără reguli, sisteme și proceduri, restaurantele pot deveni rapid dezorganizate și haotice. 

Angajează pe oricine își dorește să lucreze la restaurantul lor

Nu vă puteți permite să nu fiți pretențios atunci când selectați membrii echipei pentru noul dumneavoastră restaurant. Ospătarii reprezintă, alături de bucătari, atu-ul dumneavoastră cel mai mare, și trebuie să aveți încredere că ei vor livra un customer service excelent. Bucătarii sunt inima restaurantului, preparând mâncarea pe care comunitatea o va iubi și lăuda sau, din contră, pe care o va critica. Atunci când intervievați noi candidați, puneți întrebări care îi determină să vorbească despre pasiunile lor. Vedeți dacă puteți transfera aceste pasiuni în restaurantul dumneavoastră. în primă fază, concentrați-vă eforturile pe a angaja bucătarul șef pe care vi-l doriți, apoi publicați anunțurile pentru manageri, ospătari și alte poziții.

Unique Selling Proposition

Dacă nu puteți sintetiza esența restaurantului dumneavoastră într-o propozițe, este timpul pentru o pauză de brainstorming. Va trebui să definiți USP-ul nu doar pentru a vă diferenția restaurantul. Pentru a determina oamenii să adere la viziunea dumneavoastră, trebuie să fiți capabil să identificați clar și concis acele aspecte ale restaurantului care îl diferențiază de celelalte. 

Promovează prea repede restaurantul

Deși sunteți mândru de noul dumneavoastră restaurant și nerăbdător să-l promovați pe piață, nu este cea mai bună idee să organizați marea deschidere chiar în ziua deschiderii… S-ar putea să aveți o singură șansă să faceți o impresie bună în rândul criticilor de restaurant și nu numai. Dacă promovați intens deschiderea restaurantului și vă treziți brusc cu un restaurant plin s-ar putea să nu faceți față. “Exercițiul te face perfect”, așadar de ce să nu așteptați câteva săptămâni, chiar luni, pentru a organiza deschiderea oficială? Apoi puteți contacta oameni influenți (bloggeri, jurnaliști ș.a.) și îi puteți invita să ia masa la restaurantul dumneavoastră. 

Nu-i oferă marea deschidere pe care o merită

Nu există nimic mai rău decât o deschidere de restaurant tăcută. Atunci când nu invitați jurnaliști și bloggeri la petrecerea de inaugurare a restaurantului, aveți parte de un start nesigur. în loc să deschideți restaurantul și să sperați că lumea va veni la dumneavoastră, promovați-vă! Odată ce ați stabilit data deschiderii oficiale a restaurantului, căutați persoane care fac recenzii la restaurante și anunțați-i că sunteți pregătit pentru deschidere. Trimiteți un comunicat de presă despre noul dumneavoastră restaurant și organizați un eveniment pe care jurnaliștii nu doresc să îl rateze.

Sursa: www.thebubbledancer.com

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302