FPTR: Romexpo nu este pregătit să organizeze un târg de turism modern
Centrul expozițional Romexpo nu este pregătit să organizeze un târg de turism modern, precizează, într-un comunicat, reprezentanții Federației Patronatelor din Turismul Românesc.
„Procedurile învechite ale centrului expozițional Romexpo demonstrează că acesta nu este pregătit să organizeze un târg de turism modern. Ultima ediție a Târgului de Turism al României, desfășurată între 16 și 19 februarie 2017, la Romexpo, a arătat că și această manifestație are un succes „sezonier”, precum turismul romanesc, cu câteva ore de vârf, cu standuri aglomerate și multe ore cu mai puțini vizitatori și pavilioane mai puțin căutate”, se arată în comunicatul FPTR.
Potrivit Federației, din păcate, denumirea de Târg de Turism al României nu mai coincide cu ofertele promovate în cadrul acestuia, deoarece cele mai multe sunt de turism extern, spun reprezentanții FPTR.
“Procedurile învechite ale centrului expozițional Romexpo ne-au făcut să realizăm ca acesta nu este pregătit pentru a organiza târg de turim modern. Se pare că Târgul de Turism al României este sezonier precum turismul românesc, având câteva ore de vârf cu standuri aglomerate și multe ore cu mai puțini vizitatori și pavilioane mai puțin căutate”, spun aceștia.
Spre deosebire de edițiile de primăvară anterioare ale Târgului de Turism, cea de anul acesta a fost organizată mult mai devreme, fiind prea aproape de ediția de toamnă și prea departe de sezonul estival, spun reprezentanții FPTR. De aceea, Ediția de primăvară a Târgului de Turism al României din acest an a ocupat doar 5 pavilioane, spre deosebire de cea de anul trecut, cand au fost ocupate 6 pavilioane.
în comparație cu ediția din primăvară din anul 2016, unde au participat în calitate de expozanți și co-expozanți 285 firme românești și din străinătate, anul acesta au participat cu 5% mai puțini expozanți: 189 din România și 83 din alte țări precum Austria, Bulgăria, Croația, Egipt, Federația Rusă, Grecia, Israel, Moldova, Palestina, Polonia, Republica Dominicană, Turcia sau Ungaria.
în ceea ce privește disponibilitatea vizitatorilor de a-și achiziționa vacanțe, cei mai mulți dintre cei care ajung la târg caută reducerile pe plan extern, standurile turoperatorilor care vindeau turiștilor pachete cu reduceri până la 35% fiind cele mai aglomerate. De asemenea, au fost căutate și reducerile pe sistemul plătește 1 și merg 2.
Ca o noutate față de anii trecuți, au apărut chartere spre destinații noi, Gran Canaria, Mallorca și Tenerife, care tind să înlocuiască destinațiile nesigure din Orientul apropiat. De asemenea, se va relua după câțiva ani de absență și charterul spre Egipt.
Chiar dacă agențiile de turism au oferit cu preponderență destinații externe, cererea vizitatorilor târgului pentru turism intern a fost mai mare decât anul trecut, în condițiile în care agențiile și hotelurile au făcut oferte care pot fi achiziționate cu vouchere de vacanță.
Cu ocazia târgului, au fost sărbătorite și câteva aniversări importante: Federatia Patronatelor din Turismul Românesc a împlinit 25 ani și Christian Tour 20 de ani.
„Partea bună este că, anul acesta, calitatea serviciilor în turismul românesc o poate depăși pe cea din destinațiile tradiționale în care merg românii, precum Bulgaria și Grecia. 2017 este cu siguranță anul în care România este gata să demonstreze că oferă servicii turistice la același nivel, chiar și superior, față de țările competitoare în turism„, a declarat Dragoș Răducan, Prim-vicepreședintele Executiv FPTR.
Sursă foto: www.romexpo.ro