ANAT: Nu ştim ca FPTR, care critică Romexpo, să aibă experienţă în organizarea de târguri de turism
Asociația Națională a Agențiilor de Turism din România este mulțumită de prestația Romexpo pentru Târgul de Turism al României, cu care are o colaborare îndelungată și cu rezultate remarcabile după astfel de manifestări, se arată într-un comunicat al Asociației, emis după ce Federația Patronatelor din Turismul Românesc a criticat Romexpo pentru modul cum a organizat ediția de primăvară a târgului de turism.
“în spațiul public au apărut azi critici în privința modului în care Romexpo a organizat Târgul de Turism al României, în perioada 16-19 februarie, adresate de FPTR. Asociația Națională a Agențiilor de Turism face următoarele precizări, în calitate de partener principal al evenimentului, unul de referință în domeniu: Asociația Națională a Agențiilor de Turism este mulțumită de prestația Romexpo pentru Târgul de Turism al României, cu care are o colaborare îndelungată și cu rezultate remarcabile după astfel de manifestări.
Membrii ANAT, de fiecare dată peste 70 de companii de turism, ocupă la fiecare ediție suprafețe care depășesc 8.000 de metri pătrați, amenajează standuri prietenoase și atractive pentru vizitatori, aduc la expoziție programe de turism în România și în străinătate, dar și programe pentru turiștii străini în România, iar consultanții de travel sunt pregătiți să sfătuiască fiecare turist în alegerea celei mai potrivite vacanțe”, se arată în comunicatul ANAT
De altfel, ANAT nu se implică numai în organizarea târgului de la București, ci organizează an de an și târguri regionale de turism, cu o participare numeroasă a membrilor asociației, pentru a căror participare se depun aceleași eforturi ca la București.
“Nu știm ca FPTR, care critică Romexpo, să aibă o astfel de experiență în organizarea de târguri de turism de anvergura celor realizate de Romexpo și ANAT sau pentru promovarea destinației România la manifestări expoziționale internaționale”, subliniază reprezentanții ANAT.
în perioada târgului, pachetele pentru vacanțe pe tot timpul anului și în toate destinațiile interne s-au vândut cu prioritate, și într-o proporție destul de mare, majoritatea expozanților, agenții de turism și ANAT, promovând cu mândrie în primul rând România și vacanțele pe litoral, la munte, în stațiuni balneare sau regiuni istorice, cumpărate și cu vouchere de vacanță, susțin reprezentanții ANAT ca un răspuns la acuzația FPTR conform căreia Târgul de Turism al României promovează mai mult destinații externe.
Mai mult, spun reprezentanții ANAT, în perioada târgului de turism, în standul ANAT experți ai emitenților de vouchere de vacanță au acordat consultanță agențiilor de turism care vor să accepte plata sejururilor cu aceste bonuri de valoare, dar și turiștilor beneficiari de vouchere de vacanță.