Dispute pe promovarea turistică a Bucureștiului

Dispute pe promovarea turistică a Bucureștiului
person Horeca
access_time_filled

promovarebucurestiAsociația pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului București – Bucharest Convention&Visitors Bureau, numită Bucharest Tourism Board, transmite într-un comunicat că este „total surprinzătoare” decizia Consiliului General al Primăriei Municipiului București (PMB) de a înființa o societate pe acțiuni, care să se ocupe cu promovarea și dezvoltarea turismului capitalei, dat fiind că PMB este deja membru fondator al unei entități consacrate acestor activități.

Redăm, mai jos, comunicatul integral al Bucharest Tourism Board, referitor la decizia Consiliului General al Primăriei Municipiului București de a înființa această societate care să se ocupe cu promovarea turistică a capitalei:

“în vara anului 2014, lua ființă Asociația pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului București – Bucharest Convention & Visitors Bureau, numită Bucharest Tourism Board (BTB), cu scopul dezvoltării și promovării turismului destinației Bucuresti, principalul punct de acces în România, cu un potențial estimat la peste 1,6 milioane de vizitatori pe an din care cca 1 million turiști străini.

Acest lucru a fost posibil datorită dorinței, necesității și a efortului cumulat al reprezentanților industriei ospitalității la nivel local și național, coroborat cu susținerea Consiliului General al Primăriei Municipiului București (PMB), având și susținerea ANT pe baza unui model de organizare deja prezent în mai multe orașe din țară și bineînțeles în marile orașe turistice din străinătate.

în această asociere, Primăria Capitalei s-a alăturat:
– Camerei de Comerț și Industrie a Municipiului București (CCIB)
– Companiei Naționale de Transporturi Aeriene Române Tarom S.A. (Tarom)
– Companiei Naționale Aeroporturi București S.A. (CNAB)
– Federației Industriei Hoteliere din România (FIHR)
– Organizației Patronale a Restaurantelor din România (HORA)
– Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR)
– Asociației Internaționale a profesioniștilor din turism SKAL Internațional România (SIR)
– Patronatului Asociația Națională a Agențiilor de Turism din România (ANAT).

Pe baza unui program de activități bine detaliat, Consiliul General al PMB a votat și decis prin HGCMB 276/27.11.2014, alocarea către Bucharest Tourism Board a sumei de RON 500’000.00 pe luna.

Ulterior, Consiliul General al PMB a votat și decis prin HGCMB 276/27.12.2015, alocarea către BTB a sumei coresponzătoare taxei speciale de promovare, conform noul cod fiscal 2016, care eliminase taxa hotelieră.

Este demn de menționat și faptul că actuala taxă de promovare aplicabilă turiștilor din București a fost adoptată de către CGPMB la sugestia membrilor BTB, în special a hotelierilor care au realizat că Bucureștiul suferă din punct de vedere al promovării turistice și că singura modalitate funcțională, practicată de altfel în toate marile orașe ale lumii, este ca taxa de promovare să se întoarcă la turism și să fie alocată exclusiv pentru acest capitol de promovare (cum de altfel prevede și codul fiscal în vigoare).

în pofida programelor prezentate, a necesității si utilității unei astfel de entități, exprimate atât de către membrii fondatori (PMB inclus) cât și de partenerii români și străini, Bucharest Tourism Board nu a beneficiat de sumele menționate mai sus, din motive pe care nu le înțelegem și asta în pofida multiplelor întâlniri cu Primarii Generali și direcțiile responsabile din cadrul PMB.

începând cu luna iunie 2016, am antamat noi discuții cu consilierii Primarului General, care ne-au asigurat de sprijinul și dorința de a debloca situatia, conștienți fiind de utilitatea demersurilor precedente, pentru binele capitalei.

Totodată, dorim să menționăm că BTB a inițiat activități care au putut fi desfășurate prin fondurile proprii: Brandbook BTB, cu detalii pentru tot ceea ce este legat de imagine, prezentare, info center-uri etc, afilierea la asociații internaționale de specialitate, demararea unor proiecte de parteneriat în ceea ce privește promovarea orașului, pe temele identificate ca fiind prioritare: City Break, MICE, etc.

BTB a sprijinit producția unui film promoțional despre București, realizat de un producător german, cu o distribuție în Germania, Austria și Elveția cu peste 2,5 milioane de spectatori. La fel, a fost realizat un film de către un producător olandez, cât și info trip-uri pentru jurnaliști italieni și israelieni sau americani, incluzând aici și vizita celebrului blogger de turism Rick Steves.

Și în prezent BTB este implicată în derularea unor proiecte de impact pentru poziționarea turistică a capitalei și aici amintim cel mai mare proiect de promovare pe zona online Experience Bucharest sau proiectul Bucharest Events de atragere de evenimente MICE – suntem în plin proces de negociere cu 2 companii mari de evenimente pentru un congres medical de epileptologie și unul de pediatrie.

Continuitatea acestora cât și demararea celorlalte programe de promovare sunt însă direct dependente de finanțarea decisă din partea PMB.

întârzierea punerii în aplicare a deciziei Consiliului General al PMB a adus și aduce prejudicii importante din mai multe puncte de vedere:

– în primul rând, afectează și întârzie promovarea consecventă și profesionistă a destinației turistice București. Astfel, s-au pierdut și în acest an oportunitățile de participare la Târgul Național de Turism de la București din luna februarie, dar și la mondial, Routes Europe in Aberdeen – unde companiile aeriene prezintă planurile de colaborare marketing cu destinațiile pe care le deservesc, EIBTM la Barcelona, specializat în industria evenimentelor și a conferințelor), cât și parteneriate cu un puternic potențial efect pozitiv de promovare a Bucureștiului (parteneriate cu companii aeriene dispuse să promoveze capitala, cu evenimente cu impact și vizibilitate puternice în afara țării, la fel cum a fost ratată și oportunitatea de asociere cu evenimente importante din trecut, precum: concertele Andre Rieu, Robby Williams, Festivalul Ambasadelor, Festivalul Enescu etc.).

– în al doilea rând, diminuează semnificativ credibilitatea Bucureștiului ca destinație turistică, inexistența unui partener de dialog specializat și recunoscut în domeniul turism fiind o piedică mare în contactele interne și internaționale cu marii operatori din domeniul turismului, operatori cu care noi suntem în contact permanent și care așteaptă mai mult sprijin în relația lor cu orașul. întregul mediu de afaceri își dorește un BTB puternic, reprezentativ pentru turismul bucureștean, BTB fiind un partener de dialog important, membru în Consiliul Consultativ al autorităților de profil, ANT în trecut, astăzi Ministerul Turismului, cât și a intergrupului pentru dezvoltarea turismului din cadrul Parlamentului European, co-prezidat de Dna Ana-Claudia Èšapardel, precum și a comitetului de organizare a celor 4 meciuri de fotbal la București, în cadrul campionatului european 2020.

– în al treilea rând, imaginea PMB este puternic afectată, entitățile private membre BTB și mass-media dorind explicații vis-a-vis de nepunerea în aplicare a unei hotărâri a Consiliului General.

Totodată, nerealizarea proiectelor de dezvoltare și promovare turistică a municipiului București are următoarele consecințe pe termen mediu și lung:

–    venituri obținute din turism mult sub potențial, Bucureștiul având posibilitatea să fie pe locul 3 în Europa de Est, după Praga și Budapesta la acest capitol.

–    lipsa infrastructurii turistice duce la o calitate a serviciilor slabă și imagine negativă în perspectiva evenimentelor importante din 2019 (semestrul președinției UE) și 2020 (organizarea a 4 meciuri din campionatul European)

–    pierdere de competitivitate în materie de turism de evenimente, la nivel național, fapt ce se constată deja, în dauna unor orașe precum Cluj Napoca

–    investițiile din turism nu cresc la nivelul așteptat și asta înseamnă mai puține locuri de muncă în turismul din oraș. Astăzi, în București lucrează în turism peste 30,1 mii salariați dintr-un total de 1083.6 mii, adica 2,7%, ceea ce este mult sub media europeană din sector care este de peste 5%.

Astfel, în condițiile menționate mai sus, este total surprinzătoare decizia de ieri a Consiliului General al PMB, de a înființa o societate pe acțiuni, care să se ocupe cu promovarea și dezvoltarea turismului capitalei, dat fiind că PMB este deja membru fondator al unei entități consacrate acestor activități și în consecință considerăm că o clarificare cu celeritate din partea Consiliului General, cât și a Primăriei Generale a Municipiului București, este imperativă”, se arată în comunicatul Bucharest Tourism Board. 

Sursă foto: www.unknownbucharest.com

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302